FÖRSÄKRING! RIKTIGT BILLIG VETERANSKOTERFÖRSÄKRING.

Sprängskisser,Elscheman.Manualer,o.s.v
Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

FÖRSÄKRING! RIKTIGT BILLIG VETERANSKOTERFÖRSÄKRING.

Inlägg av SS440-80 » 23 nov 2008, 22:11

Äntligen så har det tagits fram en riktigt billig försäkring för våra klenoder.
Det är Svenska Veteranbilsklubben ( http://www.svbk.se ) som tillsammans med IF jobbat fram en försäkring där försäkringsavtalet för snöskoter likställs med MC och Moped.
Jag har nu tagit halvförsäkring på min ET 340-86 och min SS 440-80. Pris 334kr/år (per skoter). Har även två moppar försäkrade. En Compakt -72 och en Mustang Cobra 5000 -78. Pris 269kr/år (per moped).

Nedan följer en lätt redigerad utskrift ifrån SVBK för att visa priser på försäkringar.

SVENSKA VETERANBILKLUBBEN
Dejefors Herrgård
669 32 DEJE
Tel: 0552-419 50
e-mail: info@svbk.se

MEDLEMSKAP I SVBK KOSTAR 265 KR/ÅR.

Försäkringar
I samarbete med IF skadeförsäkring erbjuder vi våra medlemmar en mycket förmånlig samlarfordonsförsäkring. Försäkringsbolagets krav är bland annat att fordonet är minst 20 år gammalt (vissa undantag kan göras). Fordonet skall inte används som bruksfordon utan endast i sammanhang där bilen körs som just veteranfordon eller entusiastfordon, till utställningar och träffar. Årlig körsträcka ligger på cirka 500 mil. Ägaren till fordonet skall även vara medlem i Svenska Veteranbilklubben. Även motorcyklar, mopeder, snöskotrar och lastbilar kan försäkras på detta sätt. Lägst premie erhåller ägare till fordon trettio år eller äldre.

Fordon mellan 20-30 år är klassiker och fordon äldre än 30 år är veteraner.

Vad kostar det
För Motorcykel, Moped & Snöskoter äldre än 30 år, försäkrade till 120.000:- är kostnaden:
Avställningsförsäkring=168kr/år
Halvförsäkring=269kr/år
Helförsäkring=369kr/år

För Motorcykel, Moped & Snöskoter yngre än 30 år, försäkrade till 30.000:- är kostnaden:
Avställningsförsäkring=118kr/år
Halvförsäkring=334kr/år
Helförsäkring=418kr/år

För Motorcykel, Moped & Snöskoter yngre än 30 år, försäkrade från 31.000:- till 12.000:- är kostnaden:
Avställningsförsäkring=227kr/år
Halvförsäkring=370kr/år
Helförsäkring=547kr/år

För de av er som även har veteranbilar så rekommenderar jag att ni även kollar in vad ni kan få för pris på dem.


Mer exakt info får ni om ni kontaktar Svenska Veteranbilsklubben.