Blizzard SS 277
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Motorn sitter ihop igen och har provkörts på älven. Jag tog upp högfarten till 430 från 400 som jag hade igår, och nu får man faktiskt börja hålla i sig! Men den går fortfarende för snål.. Jag förstår inte riktig varför den ska ha så mycket soppa helt plötslig, men det är ju bara ge den.
Jag bytte även lågfarten från 40 till 45 men den verkar vilja ha ännu större, så nu ska det dit en 55a istället så vi får se om det blir nån förändring på beteendet.
Den spikade lite också nu, ska se om det blir bättre med mera soppa annars får jag ta ner kompet.
Tyvärr så upptäckte vi ett problem också, packboxen på tändningssidan läcker och motorn är fruktansvärt svårstartat när den är ljummen. Kall och varm verkar gå bra men får den stå några minuter så får man stå å dra i all evighet för att få igång den. Tomgången är som helt tokig också.
Det blir att försöka lösa det tillfällig med lite fett under packboxen, och hoppas att det funkar, för jag var verkligen inte sugen på att börja riva hela motorn igen nu.
Det känns som att den inte riktig är där än men jag blev faktiskt lite imponerad över hur den stack iväg idag trots oval drevning! Mer soppa så blir det nog bra.
Jag bytte även lågfarten från 40 till 45 men den verkar vilja ha ännu större, så nu ska det dit en 55a istället så vi får se om det blir nån förändring på beteendet.
Den spikade lite också nu, ska se om det blir bättre med mera soppa annars får jag ta ner kompet.
Tyvärr så upptäckte vi ett problem också, packboxen på tändningssidan läcker och motorn är fruktansvärt svårstartat när den är ljummen. Kall och varm verkar gå bra men får den stå några minuter så får man stå å dra i all evighet för att få igång den. Tomgången är som helt tokig också.
Det blir att försöka lösa det tillfällig med lite fett under packboxen, och hoppas att det funkar, för jag var verkligen inte sugen på att börja riva hela motorn igen nu.
Det känns som att den inte riktig är där än men jag blev faktiskt lite imponerad över hur den stack iväg idag trots oval drevning! Mer soppa så blir det nog bra.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Ja vad säger man...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zDeBU4rrGC4[/youtube]
"Nån" har alltså lyckats porta ett hål i blocket
Det har hänt när jag moddade för justerbar tändning. Inte tänkte väl jag på att det satt en smörjkanal till lagret där..
Nu ligger iaf JB-weld på för att täta, så får vi se hur det funkar. Det ska härda tills imorgon. Men nu slipper jag då iaf fundera på varför den ville ha mer soppa, varför den var svårstartat och varför tomgången var så tokig. Inte så konstig kanske med ett 4 mm hål i blocket
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zDeBU4rrGC4[/youtube]
"Nån" har alltså lyckats porta ett hål i blocket
Det har hänt när jag moddade för justerbar tändning. Inte tänkte väl jag på att det satt en smörjkanal till lagret där..
Nu ligger iaf JB-weld på för att täta, så får vi se hur det funkar. Det ska härda tills imorgon. Men nu slipper jag då iaf fundera på varför den ville ha mer soppa, varför den var svårstartat och varför tomgången var så tokig. Inte så konstig kanske med ett 4 mm hål i blocket
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Blizzard SS 277
Nu har du snart ringat in alla små bekymmer du råkat ut för....
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Snart tar det väl slut grejer som kan gå fel, jag tror att jag har råkat ut för det mesta nu i år
Men jag ser det som en positiv grej det här, för det här förklarar ju varför motorn har varit så skum. Och förmodligen så kommer den ju börja gå lite bättre nu när hålet försvinner. Om det finns tid över så kanske det blir att svarva lite i toppen också för där inne är det långt ifrån optimal.
Men jag ser det som en positiv grej det här, för det här förklarar ju varför motorn har varit så skum. Och förmodligen så kommer den ju börja gå lite bättre nu när hålet försvinner. Om det finns tid över så kanske det blir att svarva lite i toppen också för där inne är det långt ifrån optimal.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Blizzard SS 277
Så sant så, de kan förbanne mig inte hända så mycke mer nu.
Skönt iaf att när man hittar felen varför dom går dåligt så de inte bara är ett spökfel.
Låt toppen vara om du får igång den, man ska aldrig röra nåt som funkar
Skönt iaf att när man hittar felen varför dom går dåligt så de inte bara är ett spökfel.
Låt toppen vara om du får igång den, man ska aldrig röra nåt som funkar
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Blizzard SS 277
Ja du det är ju ganska så otroligt att den gått men det där pyshålet
Medlem i TT RACING.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Grejen med toppen är att squish höjden är alldeles för hög, och jag kan inte ta ner den utan att få alldeles för högt kompförhållande.
Just nu så ligger jag på ca 13,5:1 i kompförhållande och squish höjden är över 2 mm... Det har förvisso fungerat tidigare år men det är ju inte bra. För att komma ner till ett lämpligare squishavstånd så måste jag ha minst 15,5:1 och det kommer ju aldrig fungera, iaf med den soppan man kör på..
Ett lite större förbränningsrum hade löst mycket där Men vi får se.. Man kanske får nöja sig och köra lite på säkra sidan.
Just nu så ligger jag på ca 13,5:1 i kompförhållande och squish höjden är över 2 mm... Det har förvisso fungerat tidigare år men det är ju inte bra. För att komma ner till ett lämpligare squishavstånd så måste jag ha minst 15,5:1 och det kommer ju aldrig fungera, iaf med den soppan man kör på..
Ett lite större förbränningsrum hade löst mycket där Men vi får se.. Man kanske får nöja sig och köra lite på säkra sidan.
Du skulle ha sett hur mitt insugsgummi såg ut ifjol efter Ede-draget! Det var nästan helt av och ändå så gick den Men man körde rätt så försiktig tillbaks till garaget därifrån, o tryckte förgasaren mot cyllen hela vägenStarlite skrev:Ja du det är ju ganska så otroligt att den gått men det där pyshålet
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Har skrattat hela kvällen åt detta....men jag var tvungen att även kolla min rova om det var samma fel som Nico:s (då dom haft samma tendens att rusa på tomgång) men det hade klarat sig då våra tändplattor ser hel olika ut. Men helt klart är att det börjar ta sig med prestandan i Forsnäs , så nu hoppas man att kolvhäxan inte hänger med att vi flyttar till Lycksele för dagen så vi kan fullfölja hela tävlingen.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Blizzard SS 277
Holländaren skrev:Grejen med toppen är att squish höjden är alldeles för hög, och jag kan inte ta ner den utan att få alldeles för högt kompförhållande.
Just nu så ligger jag på ca 13,5:1 i kompförhållande och squish höjden är över 2 mm... Det har förvisso fungerat tidigare år men det är ju inte bra. För att komma ner till ett lämpligare squishavstånd så måste jag ha minst 15,5:1 och det kommer ju aldrig fungera, iaf med den soppan man kör på..
Ett lite större förbränningsrum hade löst mycket där Men vi får se.. Man kanske får nöja sig och köra lite på säkra sidan.
Du skulle ha sett hur mitt insugsgummi såg ut ifjol efter Ede-draget! Det var nästan helt av och ändå så gick den Men man körde rätt så försiktig tillbaks till garaget därifrån, o tryckte förgasaren mot cyllen hela vägenStarlite skrev:Ja du det är ju ganska så otroligt att den gått men det där pyshålet
Javisst kommer jag ihåg det, var det inte jag som pekade å sa titta den är lite sprucken så du borde börja serva dina grejer lite bättre
Medlem i TT RACING.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Ja det kan nog stämma att det var du, inte var det då jag själv som upptäckte det Tyckte bara att skotern gick konstig
JB-welden verkar ha gjort sitt jobb iaf, hålet är tätt nu.
Däremot är det mycket annat som racklar.. Inte helt oväntat kanske. Den vill fortfarende ha soppa, jag är uppe i 450 nu och vi var och provkörde. Då hörde jag nåt som lät illa så jag tvärnitade och skulle vända. Medans jag höll på kasta om arslet på skotern så dog den. Jag tror att den kan ha surit ner sig, men magnapullen gav upp innan jag fick igång den igen.. Snart sätter jag elstart på den så man slipper ha med magnapuller å göra öht
Jag hade upp cyllen och tändplattan igen men hittar inget fel nånstans så antagligen blev den nog bara sur pga för låg tomgång eller för stor lågfart eller både och.
JB-welden verkar ha gjort sitt jobb iaf, hålet är tätt nu.
Däremot är det mycket annat som racklar.. Inte helt oväntat kanske. Den vill fortfarende ha soppa, jag är uppe i 450 nu och vi var och provkörde. Då hörde jag nåt som lät illa så jag tvärnitade och skulle vända. Medans jag höll på kasta om arslet på skotern så dog den. Jag tror att den kan ha surit ner sig, men magnapullen gav upp innan jag fick igång den igen.. Snart sätter jag elstart på den så man slipper ha med magnapuller å göra öht
Jag hade upp cyllen och tändplattan igen men hittar inget fel nånstans så antagligen blev den nog bara sur pga för låg tomgång eller för stor lågfart eller både och.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Blizzard SS 277
Hihihiii, Lars och Nico ni vet ju hur man tätar blocket på en sachs. Hur var det, en bult va? .
Rusande tomgång är INTE roligt, jag vet. Det blir så lätt en snurr in i plogkarmen där man slutligen skrotar....
Rusande tomgång är INTE roligt, jag vet. Det blir så lätt en snurr in i plogkarmen där man slutligen skrotar....
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Nu var magnapullen som ny igen
Vi svarvade av medbringaren en aning och spacade ut den en bit medans jag väntar på en ny.. Funkade då bra nu. Satte även dit en 50s lågfart och nu blev det 470 högfart för stiftet var lite för ljus.
Nu när magnapullen funkar gick det att göra ett komptest också och mätaren visade 11 kg så än så länge verkar allt hålla tätt.
Mer provkörning imorgon, hoppas den slutar rackla snart och att den kan börja gå bra nu.. Som den gick idag gick den väl okej, men inte så bra som jag tror att den ska gå. Men nu fick den ju då för lite soppa fortfarende.
Jo Jocke vi kallade det här problemet för att göra en Jocke
Vi svarvade av medbringaren en aning och spacade ut den en bit medans jag väntar på en ny.. Funkade då bra nu. Satte även dit en 50s lågfart och nu blev det 470 högfart för stiftet var lite för ljus.
Nu när magnapullen funkar gick det att göra ett komptest också och mätaren visade 11 kg så än så länge verkar allt hålla tätt.
Mer provkörning imorgon, hoppas den slutar rackla snart och att den kan börja gå bra nu.. Som den gick idag gick den väl okej, men inte så bra som jag tror att den ska gå. Men nu fick den ju då för lite soppa fortfarende.
Jo Jocke vi kallade det här problemet för att göra en Jocke
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Blizzard SS 277
Eftersom jag sovit alldelens för lite och även i normalläge har minne som en guldfisk så måste jag fråga igen vad du nu använder för förgasare ?
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Blizzard SS 277
Jag måste få fråga varför du int sätter in typ 550 och går neråt?
Yamaha:
SR643B
SM340
ET300
SM300
SW440
STX340
SL351
ET340T
SW400
SR643B
SM340
ET300
SM300
SW440
STX340
SL351
ET340T
SW400
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
hehe, jag har också funderat på de.. så brukar jag göra men han har säkert nån bra förklaring på varför han börjar i fel ändeholmgren skrev:Jag måste få fråga varför du int sätter in typ 550 och går neråt?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Blizzard SS 277
ja så gör jag också för det mesta..... men hade en kompis som hade ett annat motto han åkte en 583a med gas och blåste han en kolv efter 160m ja då satte han in ett litet större munstycke ja nästa repa dog den efter 180m ja då satte han in ett litet sörre osv.....han sa ingen kommer ihåg en fegis dessutom blev han väldigt snabb med att byta kolv / ar..........mellan repornaGunnar skrev:hehe, jag har också funderat på de.. så brukar jag göra men han har säkert nån bra förklaring på varför han börjar i fel ändeholmgren skrev:Jag måste få fråga varför du int sätter in typ 550 och går neråt?
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
"Thats racing" ....Haggla skrev:
ja så gör jag också för det mesta..... men hade en kompis som hade ett annat motto han åkte en 583a med gas och blåste han en kolv efter 160m ja då satte han in ett litet större munstycke ja nästa repa dog den efter 180m ja då satte han in ett litet sörre osv.....han sa ingen kommer ihåg en fegis dessutom blev han väldigt snabb med att byta kolv / ar..........mellan reporna
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Ja alltså jag tänker ju som ni gör men uppenbarligen vill den helt plötslig ha kopiösa mängder med soppa. Tidigare den här säsongen så blöddrade den ihjäl sig med 430. Det känndes som att man skulle hamna för fet med 450 men uppenbarligen inte. Jag tror ju att jag är i närheten av sanningen men det kanske inte är så..
Det hade iofs kännts bra att se ett kolsvart och dyngblöt stift nu för en gångs skull, så man får se om det alls går att ge den för mycket. Så man kanske stoppar i ett 550 istället innan dagens provkörning
Förgasaren är samma TM38/39,5a som jag har kört med dom senaste 2 åren. Den gamla modellen av TM.
Det hade iofs kännts bra att se ett kolsvart och dyngblöt stift nu för en gångs skull, så man får se om det alls går att ge den för mycket. Så man kanske stoppar i ett 550 istället innan dagens provkörning
Förgasaren är samma TM38/39,5a som jag har kört med dom senaste 2 åren. Den gamla modellen av TM.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Nu har jag fått till bestyckningen. Vi började på 470, och den blöddrade som en tok med det idag.. Det är mycket varmare idag än vad det var igår men vi råkade svarva lite i toppen igår också så jag tror nog att det mest var det.
Ner till 460, blöddrade fortfarende. 450 då, blöddra. 430, blöddra fortfarende. 420 och nu började den gå bättre men blöddrade fortfarende lite grann. Det slutade på 410 och då gick den bra
Jag är inte helt nöjd med prestandan men jag nöjer mig såhär nu när den faktiskt går och verkar hålla också. Lars påstår att den drar hårdare än hans men jag tror att han bara sa det för att han ville hem
Jag tror mig veta varför den inte ville igång igår också. Den gjorde likadan idag efter några fullgas repor, den ville inte alls igång varken med choke eller startgas. Teorin är att jag kanske har fått hona upp cyllen en gång för mycket nu och att den får för lite komp för att starta när motorn är kokhett. Den här cyllen har varit med om många ras nu så man har ju fått hona den 5-6 ggr sen den blev borrad för 2 år sen.
Den gick bra ända tills man slog av den, då var den omöjlig att få igång. Efter den hade fått stå ett tag så hade den 10,nånting kg komp och gick igång på första rycket. Vi tänkte tyvärr inte på att kolla kompet när den var som varmast.
Nu ska jag in i garaget igen och fixa lite grejer på chassit.. Skidorna måste justeras mer för den söker fortfarende lite sitt eget spår, men annars är den väl hyfsat redo för tävling nu!
Försökte filma medans Lars provkörde men batteriet i kameran gav upp efter 4 sek... Här får ni en teaser iaf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KYE58-YPD2g[/youtube]
Ner till 460, blöddrade fortfarende. 450 då, blöddra. 430, blöddra fortfarende. 420 och nu började den gå bättre men blöddrade fortfarende lite grann. Det slutade på 410 och då gick den bra
Jag är inte helt nöjd med prestandan men jag nöjer mig såhär nu när den faktiskt går och verkar hålla också. Lars påstår att den drar hårdare än hans men jag tror att han bara sa det för att han ville hem
Jag tror mig veta varför den inte ville igång igår också. Den gjorde likadan idag efter några fullgas repor, den ville inte alls igång varken med choke eller startgas. Teorin är att jag kanske har fått hona upp cyllen en gång för mycket nu och att den får för lite komp för att starta när motorn är kokhett. Den här cyllen har varit med om många ras nu så man har ju fått hona den 5-6 ggr sen den blev borrad för 2 år sen.
Den gick bra ända tills man slog av den, då var den omöjlig att få igång. Efter den hade fått stå ett tag så hade den 10,nånting kg komp och gick igång på första rycket. Vi tänkte tyvärr inte på att kolla kompet när den var som varmast.
Nu ska jag in i garaget igen och fixa lite grejer på chassit.. Skidorna måste justeras mer för den söker fortfarende lite sitt eget spår, men annars är den väl hyfsat redo för tävling nu!
Försökte filma medans Lars provkörde men batteriet i kameran gav upp efter 4 sek... Här får ni en teaser iaf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KYE58-YPD2g[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Blizzard SS 277
Frös lite där ute men att SS:en drar på riktigt bra det är helt klart. Som sagt så gäller det nu bara att inte skjuta kolven, antingen spika ihjäl/smälta....
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek