Blizzard SS 277

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av skoterräven » 13 jan 2012, 16:29

Om du har en mach 1 sekundär justerar du rembredden på 2 eller 3 insexskruvarna i sekundären
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Bennet » 13 jan 2012, 16:43

borde det inte vara lättast att köra med samma rem och cc avstånd som en mach 1a har original? eller det kanske blir helt fel cc avstånd?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 13 jan 2012, 16:58

skoterräven skrev:Om du har en mach 1 sekundär justerar du rembredden på 2 eller 3 insexskruvarna i sekundären
Just ja! Supersmidigt!

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Phazer-85 » 13 jan 2012, 17:18

Holländaren skrev:Jag har varit ut o mätt lite.. Powerblocken får jag till 195 mm, sekundären är 270, och cc avståndet är 260 mm.
Så då borde jag vara i närheten av sanningen nu iaf tycker jag? Avståndet var lite mindre men då var det större diameter på sekundären istället.
Tror som Ors att diametern på primären inte borde ha nån betydelse för cc avståndet.
De borde ha betydelse ifall primären är större, om vi säger att du kör med en 1108 rem och primären är 180mm i dia, skundären 270.
Om du då sätter dit en störrigare primär som är 200mm och behåller samma rem så vill ju den större primären ha mer rem så att säga och borde ju då bli för kort och i sin tur kräver en justering på c/c måttet eller en längre rem.

De här skulle man doktorerat i, för jag har aldrig fått nå vettiga svar ang remmar...

Måste bara tillägga att jag menar när variatorerna är fullt utväxlade, men de kanske inte påverkar nämnvärt utan att den största skillnaden är att den växlar ut mer på sekundären.....jaa inte lätt de här
Senast redigerad av 1 Phazer-85, redigerad totalt 13 gånger.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 13 jan 2012, 17:28

Ors skrev:Det verkar ju finnas kraft när du väl får upp varven,den kanske går alldeles för magert då på lågvarv eftersom det blev som det blev.
Du får se när du öppnar om kolven har smält mot utblås.

Jag skulle se om det går att ta bort schims (stavning?!) inne i sekundären så du kan få remmen att ligga två eller tre mm över skivorna,då får du den starkare från lågvarv. Om du inte kan göra nått åt tillslaget,men jag vet inte om den går för magert på lågvarv då spelar det ju inte så stor roll för den kommer ändå att ha svårt att orka.
När man tittar på filmen så ser det ju inte ut som den växlar nånting nästan så svårt att tro att den är för mjuk.
Sen att den inte växlar ut är det ju "bara" toppfarten som blir lidande och för den delen så har ju du en sekundär med 270cm diameter och då kanske 1108 remmen är för kort och då kan den ju inte växla ut.
Precis det jag menar, kanske var lite luddig :thumbright:!

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 13 jan 2012, 19:57

Nu är nya cyllen och en ny kolv på plats. Det som hände idag var nog bara att den nöp, kolven och ringen var hel annars. Men den hade visst smält lite vid avgasporten och det är nog ingen idé att fortsätta köra med den kolven. Det här hände efter ett par 100 meter gas i botten så jag vill nog mer tro på att det är högfarten som var för lite?
Luftskruven satt ca 1,5 varv ut så det var väl inte för långt ut, satte den på 1 varv nu och tomgången lugnade ner sig lite grann iaf men den var fortfarende hög. Jag ska sätta dit ett större lågfartsmunstycke också så får vi se vad som händer.

Ang variatorn så har jag plockat isär den nu och kollat på helixen, det var en vanlig en (inge multivinkel eller så) och jag fick den till 47 grader, fast den var märkt med 53 grader (tror vi) så jag kanske mätte på fel sätt då.. Men problemet är nog fjädern som är styv som bara den, det går inte att ställa sekundären nog mjuk. Nu har jag lånat hem en 5500 helix och mycket mjukare fjäder, så nu kan man experimentera vidare där. 5500 helixen hade mycket mindre vinkel, men nu vet jag inte om det var bra eller dålig i mitt fall? Vill ju tycka att det är bättre med brantare helix för dragrace men det här med variatorer är inte direkt min starkaste grej... Vinkeln på Mach 1 helixen är iaf mer lik den vinkeln jag hade ifjol så man kanske testar den först iaf.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Phazer-85 » 13 jan 2012, 21:06

Holländaren skrev:Nu är nya cyllen och en ny kolv på plats. Det som hände idag var nog bara att den nöp, kolven och ringen var hel annars. Men den hade visst smält lite vid avgasporten och det är nog ingen idé att fortsätta köra med den kolven. Det här hände efter ett par 100 meter gas i botten så jag vill nog mer tro på att det är högfarten som var för lite?
Luftskruven satt ca 1,5 varv ut så det var väl inte för långt ut, satte den på 1 varv nu och tomgången lugnade ner sig lite grann iaf men den var fortfarende hög. Jag ska sätta dit ett större lågfartsmunstycke också så får vi se vad som händer.

Ang variatorn så har jag plockat isär den nu och kollat på helixen, det var en vanlig en (inge multivinkel eller så) och jag fick den till 47 grader, fast den var märkt med 53 grader (tror vi) så jag kanske mätte på fel sätt då.. Men problemet är nog fjädern som är styv som bara den, det går inte att ställa sekundären nog mjuk. Nu har jag lånat hem en 5500 helix och mycket mjukare fjäder, så nu kan man experimentera vidare där. 5500 helixen hade mycket mindre vinkel, men nu vet jag inte om det var bra eller dålig i mitt fall? Vill ju tycka att det är bättre med brantare helix för dragrace men det här med variatorer är inte direkt min starkaste grej... Vinkeln på Mach 1 helixen är iaf mer lik den vinkeln jag hade ifjol så man kanske testar den först iaf.
Nu är jag ingen expert, så jag är kanske inte den rätta att sitta här och gissa för din del.
Men hur de än är så kommer så klart din sekundär växla på mjukare, mindre vinkel= högre varv och högre växlingsvarvtal...MEN..fjädern du använder kanske är så pass mjuk att den kompenserar vinkeln på helixen.

Sen beror det ju om du har en primär som har tunga vikter och kanske mjuk fjäder så matar den på åxo och även den då kompensera för sekundären.
Hoppas att jag inte förvirrar dig totalt...de håller jag på att va :mrgreen:
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 13 jan 2012, 23:59

Ja precis nöp den på fullgas så är den snål där,1-1,5varv är rätt normalt tror det är en bra ide med större lågfart.
Spruta lite startgas runt vevhuspackboxarna och insuget oxå så du inte har nå tjuvluft.

Om du sätter i en kam med flackare vinkel så kommer motorn att ha lättare att dra ner remmen i sekundären (om vi förutsätter att fjädrarna är lika hårda) vilket inte skulle vara bra i ditt fall (som den är nu).
När du väl får den att orka kan det vara en annan femma!
Men i dragracing kan en kam med flackare vinkel va att föredra för där är det ju inte viktigt med snabb "backshift" som i tex cross utan mer viktigt att den "matar på".
Nu är det ju förståss inte så enkelt för motorn måste ju orka med kammen då en flackare kam "matar på" mera än en brant.

Men du skulle ju fått bort problemet med att den tar sån tid på sig innan den är i effektbandet först och du skulle börja med bestyckningen i förgasaren. Sen så skulle jag prova att lägga remmen så högt det är möjligt i sekundären bara för att kolla om den orkar då,gärna så den ligger en bit ovanför om det går.
Om du kunnat ändra tillslaget så hade ju det oxå varit en väg att gå.

Primär: Lätta vikter höga varv,tunga vikter lägre varv. Hård fjäder höga varv,mjuk fjäder låga varv.
Men sen kan ju vikterna tyngas på på olika ställen och det finns olika kurvaturer beroende på hur man vill ha det.

Sekundär: Flack vinkel lättare för remmen att pressas ner (låga varv) men oxå trögare att åka upp,dålig backshift.
Brantare vinkel svårara för remmen att pressas ner (höga varv) men oxå snabbare tillbaka,bra backshift. (Som Phazer-85 säger.)
Men det finns ju dubbel och trippel kammar som kombinerar detta.
Mjukfjäder lättare att pressas isär men oxå segare ihop,hårdare fjäder svårare att pressas isär men snabb ihop.
Sen kan man ju spänna eller släppa fjädrarna men det är ju samma princip som ovan.

Jag är inte heller nån expert,men tycker det är enklare att tänka när man benar upp det lite.

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 14 jan 2012, 03:46

Jag är helt förvirrad nu om det här med vinklar :lol: Men det löser sig nog..

Nu har det hänt mycket ikväll.. Gav förgasaren en service och bytte trotteln, det skulle jag nog ha gjort för länge sen för den gamla var nött som bara den, nu sitter det då en sprillans ny en där. Satte lite tätningsklister på insuget också i fall det tätade dålig mot förgasargummit (hydralslang...). Sen blev det spännande för det var första starten med den nyportade cyllen. Men det gick bara bra, den verkar gå mycket fin än så länge. Den är mycket lugnare på tomgång och gassvaret verkar ha förbättrats lite också, men det kan vara jag som inbillar mig saker där.
På sekundären plockade jag bort schimset som satt mellan skivorna, det gjorde strax över en mm. Och så satte jag dit den mjukare fjädern och det gjorde riktig mycket skillnad, nu känns den nästan lika slapp som Olympicens sekundär och det är väl dit jag vill för det har då funkat iaf :) Arctic remmen sitter där än och den är fortfarende lite för smal men den hamnade lite längre ut iaf. Ska testa med dom olika remmar jag har igen för å se vilken som funkar bäst.
Det känndes nu som att den var lite mer ivrig att komma iväg men jag har inte provkört än.

Annars så satte jag dit varvräknaren och avgastempmätaren, så man förhoppningsvis hinner se om bestyckningen är någorlunda rätt innan det är för sent. Inslaget ligger på 5000, lite skum för det låg på 5500 ifjol med samma vikter och fjäder och rembredd. Man kanske skulle ha plockat ur fjädern ur variatorn över sommaren. Eller så kan det vara så att den här varvräknaren visar lite mindre än den jag har på Olympicen.

Och så satte jag dit en soppakran, eftersom förgasaren sitter lägre än tanken så vill den gärna börja tömma tanken medans man bestyckar om ;) Och ska den stå o studsa på flaket i 30 mil tror jag att soppan kommer ut genom avgasporten innan man är framme.
Hade huven framme för att passa in mätartavlan och jag passade på att kolla vad den väger.. 4,5 kg vart det så med lite tur kan det bli att vikten hamnar under 125 kg.

Nåja, allt känns bra nu iaf så imorgon lär vi få se om den funkar i verkligheten också.

Här får ni lite film på en provstart :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jTAf3kMuaN0[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

snopro78
Inlägg: 603
Blev medlem: 22 jan 2007, 20:22
Ort: Umeå

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av snopro78 » 14 jan 2012, 09:02

Låter riktigt elakt det där! Men visst låter det som att den bara går på en cylinder ;) :D
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96

Användarvisningsbild
skoterräven
Inlägg: 270
Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
Ort: Örnsköldsvik

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av skoterräven » 14 jan 2012, 11:15

snopro78 skrev:Låter riktigt elakt det där! Men visst låter det som att den bara går på en cylinder ;) :D
jag fick för mig det också..
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 14 jan 2012, 13:33

Haha ja det blir lite mycket,men tror du löser det då Olympicen såg ut att gå riktigt bra!

Nu låter den ju mycket bättre stabilare lixom,det berodde nog på trotteln som du sa.

Blir spännande att höra efter provturen om den blir bättre,du filmar väl?

Det som är viktigt när man tar bort schimsen i sekundären är att man inte tar bort alla så det blir skiva mot skiva
om du förstår vad jag menar. Friktionen kan bli för stor så det kan bli svårt åt den att växla ut,glömde skriva det.

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 14 jan 2012, 14:18

Okej.. Det fanna bara ett schims och nu liggere faktiskt skivorna mot varandra. Fast dom kommer ju inte ligga på varandra längre så fort remmen går ner en mm eller 2.

En test o tune session är igång nu.. Är bara in för å värma mig lite (15 minus här).
Igår så nöp den med 370 huvudmunstycke så jag bytte till 400 när jag satte på den nya cyllen för å vara på säkra sidan. Den fyrtaktade nästan ihjäl sig och avgastemp med det kom knappt över 400 grader. 380 då, samma sak fast nu kom den nära 500.. Nu är jag nere på 340 och den blöddrar, kommer knappt över 7000 varv, tempen ligger runt 600 och stiftet är fortfarende fuktig.
Bara ner till 320 då.... Känns helt fel att man ska behöva bestycka ner så jävulskt mycket men tydligen är det det den vill. Vet inte om det beror på den nya portningen eller om jag har lyckats täta nåt läckage i insuget/gasaren igår kväll.
Sist jag hade den här cyllen, med gamla portningen så var det 370 + 100 powerjet som var optimal, så här snål som man ligger nu har jag aldrig behövt ligga.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 14 jan 2012, 15:11

Jahapp, det gick inte få till den idag.. Fick gå ner hela vägen till 300 och den gick fortfarende på tok för fet där :? Och där tog det slut munstycken för jag har inga mindra i lådan.
Kom upp i kanske 7200 varv och det är ju som minst 2000 för lite, stiftet är fuktig varje gång jag kollar, men ser bra ut när man inte ligger på gasen, så det är inte att den går för fet på alla lägen.
Nålventilen är nybytt och choken verkar funka som den ska (den går ännu fetare när jag öppnar den) så huvudmisstänkt just nu är powerjeten, att den matar på med alldeles för mycket soppa när den kommer igång. Plockade av slangen till den lite snabb för å testa och då gick den då för snål iaf.
Jag har kört utan powerjet hela förra säsongen och det gick ju det också, så nu är det väl bara att plocka bort den, bestycka upp och börja om från början med bestyckningen. Men nu var det mörkt och kallt så nu ger jag fan i det här för idag :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 14 jan 2012, 16:12

Holländaren skrev:Okej.. Det fanna bara ett schims och nu liggere faktiskt skivorna mot varandra. Fast dom kommer ju inte ligga på varandra längre så fort remmen går ner en mm eller 2.

En test o tune session är igång nu.. Är bara in för å värma mig lite (15 minus här).
Igår så nöp den med 370 huvudmunstycke så jag bytte till 400 när jag satte på den nya cyllen för å vara på säkra sidan. Den fyrtaktade nästan ihjäl sig och avgastemp med det kom knappt över 400 grader. 380 då, samma sak fast nu kom den nära 500.. Nu är jag nere på 340 och den blöddrar, kommer knappt över 7000 varv, tempen ligger runt 600 och stiftet är fortfarende fuktig.
Bara ner till 320 då.... Känns helt fel att man ska behöva bestycka ner så jävulskt mycket men tydligen är det det den vill. Vet inte om det beror på den nya portningen eller om jag har lyckats täta nåt läckage i insuget/gasaren igår kväll.
Sist jag hade den här cyllen, med gamla portningen så var det 370 + 100 powerjet som var optimal, så här snål som man ligger nu har jag aldrig behövt ligga.
Nä precis det kan funka men friktionen mellan skivorna "kan" göra att den får svårt att gå isär,men bara å prova.

Synd att det trilskas,trodde den skulle gå jänet nu!

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Evervärst 444 » 14 jan 2012, 22:08

När man sett dom där inslagsvarven du får till med powerblocken så känns det plötsligt bara dyrt att köra comet/ p85 / arctic cat 9 bult osv variatorer :P

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av marino carlsson » 14 jan 2012, 23:48

Evervärst 444 skrev:När man sett dom där inslagsvarven du får till med powerblocken så känns det plötsligt bara dyrt att köra comet/ p85 / arctic cat 9 bult osv variatorer :P
Fortfarande känns de inte så dyrt med tanke på vad man kan åstadkomma med dem du just räknade upp. Klart är det inslag å sprätta snö på den bakom fungerar de ju utmärkt med en Powerblock eller till ovalen då man bara är intresserad av att den ska växla ut för oss gummimattsåkare så fungerar det. En variator med vikter/ramper etc har lite andra egenskaper som man har nytta av när de ska fungera hela vägen. Fast dyrt är det iaf, det håller jag helt klart med om!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 14 jan 2012, 23:55

Frågan är om jag inte behöver en mer avancerat variator för att få det hela att lira med den här sekundären. Och jag kan säga att powerblocken var nog maxad ifjol när det gäller inslagsvarv. Fjädern är schimsat så mycket så skivorna går aldrig ihop hela vägen, det var därför jag fick byta till 35mm rem, då tar den sig längst ut iaf när den växlar ut hela vägen.

Men nu måste jag få motorn att gå ren igen först innan det går att säga nåt mer om variatorerna. Men utan powerjet är det ett munstycke mindre att bry sig om så det ska nog lösa sig hoppas jag.
Är det nån som har varit med om såna här stora ändringar i bestyckning? Första året körde jag på 370 med 100 powerjet, då var portningen egentligen ganska snäll. Ifjol så blev det en ny cylle som portades lite mer och då blev det 430 utan powerjet, nu vet jag inte om det bara går att plussa ihop siffrorna men om det är så blev ju det totala flödet mindre. Den här cyllen blev det ännu större hål i så kan det verkligen vara så att man ska bestycka ner ännu mer då :? Pga bättre flöde här o där eller nåt?

Just nu är det 26 minus här men imorgon på dagen ska det visst bli runt 13, vi får hoppas på det för annars blir det nog inte mycket skruvning.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Holländaren » 15 jan 2012, 14:33

Nu börjar det sakta gå framåt här.. Nu är vi nere på 360 utan powerjet och bestyckningen verkar börja vara i närheten, iaf för dom varven man ligger på nu, men nu är vi inte i närheten av rätt varvtal än. Det är nog variatorerna som ställer till det igen. Den orkar inte förbi 7000 varv och motorn börjar ge effekt nånstans mellan 8-8500, så skulle den bara orka ta sig dit så skulle det säkert bli en annan historia.

Sekundären känns rätt bra nu så jag ska kolla först om det går att få upp varven genom att plocka lite vikter på primären. Funkar nu inte det så åker jag väl på spänna sekundären lite hårdare eller kanske he dit den andra helixen (?)

Snart ber jag nån å svarva om en Elan sekundär så jag kan köra med gammalt skrot som minnsan inte behöver mycket till justering ;) Man håller ju på bli tokig på det här, speciellt när det inte känns som att man har nån värst bra koll på vad man håller på med.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Ors
Inlägg: 144
Blev medlem: 26 apr 2011, 17:42
Ort: Härjedalen.

Re: Blizzard SS 277

Inlägg av Ors » 15 jan 2012, 15:24

Du kanske inte skulle satt dit en mjukare fjäder i sekundären....
Nu kommer den ju att dra ner remmen snabbare=mata på mera,lägre varv på motorn.
Orkar motorn är det bra men orkar den inte ,som i ditt fall, inte bra.

Skriv svar