Richard Östmark skrev:Jag har också några frågor om ditt Boss Noss system.
Hur stora är hålen i de olika munstyckena du har?
Sitter det något munstycke för bränslet i N.P.F.I:n?
Vad har den lilla flaskan på bilden för uppgift?
Nog om detta! Kör du med original vevparti?
Sen vill jag ge dig något att funderar på, vatten insprutning i avgassystemet. Honda använde sig av det i Mick Doohans 500cc Road Race cykel.
I länken nedan är det en kille med en RG 500 som labbar lite med vatten.
http://www.suzuki-rg500.com/water.htm
Hålen (gas å bränsle) i "kolven" är redan satta till rätt storlek av Boss, å kan därför inte bestyckas om (dvs. förhållandet mellan gas å bränsle). Så ska du bestycka upp å ta ut mer effekt (max 30hp / N.P.F.I.) så byter du bara kolv å sen är det klart.
Önskas mer än 30hp så får man sätta dit en till N.P.F.I..
Den lilla flaskan är till för tillsatsbränslet till gasen . Man kan ju åxå ta det bränslet från original tanken (om man inte kör med olika sorter) å skita i att använda den som följer med.
Hela motorn är en std. Rotax 277:a (för utom toppen å så lite portad), men bottendelen innehåller bara std. delar.
Har du sett Boss Noss filmerna jag lagt ut tidigare i tråden?? Dom är mycket bra, kolla på dom så ser du hur systemet funkar å hur enkelt man byter kolven.