SR 643B
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: SR 643B
På 277an gjorde det mycket att fräsa spår i toppen, så inte ytan är helt slät. Gjorde det bara i toppen, inte i cyllen, och knappt en tiondel djup (minns inte exakt hur djup det blev). Kör med alupackning och den håller då tätt
Såhär alltså
Såhär alltså
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: SR 643B
Idag tog jag ut besten på säsongens första test och det känns lovande Nu återstår variator justering och bestyckning för munstyckena har krympt under sommaren
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Hej! Ni som kör mod klasser har säkert några erfarenheter om squish band. Hur påverkas motorn om man minskar och ökar procenten av squish band och olika ändra vinklarna?
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: SR 643B
Jag har inte hållit på att mixtra så mycket med toppar för det är så svårt att hitta nya till mina motorer om dom blir sabbade.
Dom topparna jag har planat har fått orginal vinkel på squish bandet och bandet blir ju lite bredare när man planar så mycket
Dom topparna jag har planat har fått orginal vinkel på squish bandet och bandet blir ju lite bredare när man planar så mycket
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Då är ännu en test avklarad och nånting med bränslet är galet Jag har fått sätta 5 storlekar större munstycke på mag sidan och den ligger på gränsen för härdsmälta.Om jag står still och ger full gas när det är bra fäste så surar den ner motorn vilket inte är så optimalt i drag.
Misstänker att pumparna börjar bli dåliga eller att gasarna hade behövt sig en ultraljudstvätt.
Nu parkerar jag bort den för den här säsongen.Det är inte värt att riskerar ett haveri i en by tävling och 201m.
Misstänker att pumparna börjar bli dåliga eller att gasarna hade behövt sig en ultraljudstvätt.
Nu parkerar jag bort den för den här säsongen.Det är inte värt att riskerar ett haveri i en by tävling och 201m.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Ta sr'n den går ju bra....
Re: SR 643B
Jag ska se om jag får igång varvräknaren i srx bygget så att jag kan bestycka variator och gasare.Haggla skrev:Ta sr'n den går ju bra....
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR 643B
tråkit att det inte lirar, va tror du tjuvluft?
vad har du räkna på för utväxling till 200m? jag körde me 19/33, den drog jag i botten efter 150m
vad har du räkna på för utväxling till 200m? jag körde me 19/33, den drog jag i botten efter 150m
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR 643B
Jag har inte ändrat på nått i utväxlingen.
Problemet sitter nog i pumparna.Jag hade igång den och såg att det kom luft i slangarna mellan pumpar och gasare
Problemet sitter nog i pumparna.Jag hade igång den och såg att det kom luft i slangarna mellan pumpar och gasare
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Är det någon jävla sjuka som går....... Jag har fått repa pumpen i både Polarisen och Kawasakin i år då dom också hade samma problemspider66 skrev:Jag har inte ändrat på nått i utväxlingen.
Problemet sitter nog i pumparna.Jag hade igång den och såg att det kom luft i slangarna mellan pumpar och gasare
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: SR 643B
Hej
vad kör ni på för soppa?
Mvh Per
vad kör ni på för soppa?
Mvh Per
Re: SR 643B
Jag kör med Sunoco GT+ och den förstör slangarna efter nån månadHirth skrev:Hej
vad kör ni på för soppa?
Mvh Per
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Jag satte i begagnade pumpar när jag byggde skotern. Var det nån av dom lokala handlarna som hade hemma Mikuni orginal repsats? Eftermarknads satserna ger jag inte mycket förHasse1 skrev:Är det någon jävla sjuka som går....... Jag har fått repa pumpen i både Polarisen och Kawasakin i år då dom också hade samma problemspider66 skrev:Jag har inte ändrat på nått i utväxlingen.
Problemet sitter nog i pumparna.Jag hade irepsats? och såg att det kom luft i slangarna mellan pumpar och gasare
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: SR 643B
Vad är det för slangar som går sönder för dig? Gummi eller nåt annat?spider66 skrev:Jag kör med Sunoco GT+ och den förstör slangarna efter nån månad
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: SR 643B
Det är genomskinliga slangar.Det är väl mest plast i dom.Jag har testat lite olika sorter och BRP orginal har hållit bäst. Den är väldigt mjuk och fin även i kyla.Holländaren skrev:Vad är det för slangar som går sönder för dig? Gummi eller nåt annat?spider66 skrev:Jag kör med Sunoco GT+ och den förstör slangarna efter nån månad
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR 643B
Bror har använt någon typ av trycklyft slang som hållit i 5 år med sunoco så ska kolla vad det var.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: SR 643B
Jo BRP slangarna är fina, dom håller hur länge som helst jag har kört med gummi och fick ju problem sista tävlingen så jag undrar om det kan vara soppan som har ställt till med nåt. Vanliga plast slangar undviker jag helst, dom verkar inte ens tåla vanlig 98, blir stenhårda direkt.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: SR 643B
Mina membran gick sönder av aspen R, hade gått klockrent till jag skulle "fjanta" till och köra på racebränsle.spider66 skrev:Jag kör med Sunoco GT+ och den förstör slangarna efter nån månadHirth skrev:Hej
vad kör ni på för soppa?
Mvh Per
Körde med mikuni orginalgrejor, small och hade sej trodde de va tändningsfel, satte sedan på transparenta slangar och såg då luftbubblorna.
Mvh Per
Re: SR 643B
Jag kör båda mina på vanlig soppa men man funderar ju på vad som händer Inga som helst synliga fel på membranen men det fungerar igen med nya
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84