Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Tyvärr så har bygget stått still ett tag, vi har ju så många andra byggen,startgranen och ede-draget.
så den hinner inte bli färdig i vår heller.
men vi har inte gett upp,den ska bli färdig.
så den hinner inte bli färdig i vår heller.
men vi har inte gett upp,den ska bli färdig.
Blizzard 7500 -79
Blizzard 9500 -79
Oly -64
Oly -72
Citation ss -80
Everest 340 -76
Yamaha europa 350 -70
Yamaha gp 433b -73
Yamaha sw 400
Yamaha srx 440 -80
Yamaha stx 440 -77
Ac pantera golden electric -81
Ac trailcat -80
Ac panther ilo760 -70
Mcb 380 Wankel -70
Sno-tric sc12 -67
sno-tric sc12 -68
sno-tric sc4 -73
Sno-tric sc3 hva -74
Arjoplogs sputnick ca-60
linson -67
Sno-fury -??
chrysler snowrunner -79
Amf -??
Ockelbo Turist -63
Ockelbo trioman -73
Mercury Max 440 -74
Dom som säger att kunskap är dyrt , vet inte vad okunskap kostar!
Blizzard 9500 -79
Oly -64
Oly -72
Citation ss -80
Everest 340 -76
Yamaha europa 350 -70
Yamaha gp 433b -73
Yamaha sw 400
Yamaha srx 440 -80
Yamaha stx 440 -77
Ac pantera golden electric -81
Ac trailcat -80
Ac panther ilo760 -70
Mcb 380 Wankel -70
Sno-tric sc12 -67
sno-tric sc12 -68
sno-tric sc4 -73
Sno-tric sc3 hva -74
Arjoplogs sputnick ca-60
linson -67
Sno-fury -??
chrysler snowrunner -79
Amf -??
Ockelbo Turist -63
Ockelbo trioman -73
Mercury Max 440 -74
Dom som säger att kunskap är dyrt , vet inte vad okunskap kostar!
-
- Inlägg: 389
- Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
- Ort: korpilombolo
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
den som väntar på nå gott ...
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
-
- Inlägg: 389
- Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
- Ort: korpilombolo
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
men nu får ni snickra vidare, detta är ju helt klart den mest intressanta tråd som funnits i detta forum
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nu är vi igång igen! Och nu har vi sagt att vi kör minst en kväll i veckan tills den är klar Och vi hann rätt mycket idag så nog borde vi väl ändå hinna i vinter.
Dagens projekt var att bestämma exakt var motorerna och kedjehusen skulle sitta. Det tog inte många minuter så det var bara borra hål till motorfästena.
Sen fixade vi hål till kedjehusenas fästbyglar och båda är på plats och sitter fast nu
Sören håller på måtta in det felvända kedjehuset
Ett nytt fäste där nere samt ett hål i tunneln och så satt den, som köpes!
Hålen till original motorfästena svetsas igen för den motorn hamnar lite längre bak nu
Och så ser det ut nu..
Styret är bara ditlagt för att se vad möjligheterna var, för det blir nämligen nästa projekt. Vi ska ha en längre styrstång och tanken är att sätta fast den i den främre motorplattan för att få en vettig vinkel på styrstången. Vi har grävt fram dom flesta delar vi behöver till styrningen, vi måste bara skruva lös dom nån dag.
Sen hur vi ska lyckas få ut 4 pipor härifrån sen kan man ju fråga sig.. Men vill man bara nog mycket så kanske det går Men innan man kan börja fundera på det så måste styrstången vara på plats.
Dagens projekt var att bestämma exakt var motorerna och kedjehusen skulle sitta. Det tog inte många minuter så det var bara borra hål till motorfästena.
Sen fixade vi hål till kedjehusenas fästbyglar och båda är på plats och sitter fast nu
Sören håller på måtta in det felvända kedjehuset
Ett nytt fäste där nere samt ett hål i tunneln och så satt den, som köpes!
Hålen till original motorfästena svetsas igen för den motorn hamnar lite längre bak nu
Och så ser det ut nu..
Styret är bara ditlagt för att se vad möjligheterna var, för det blir nämligen nästa projekt. Vi ska ha en längre styrstång och tanken är att sätta fast den i den främre motorplattan för att få en vettig vinkel på styrstången. Vi har grävt fram dom flesta delar vi behöver till styrningen, vi måste bara skruva lös dom nån dag.
Sen hur vi ska lyckas få ut 4 pipor härifrån sen kan man ju fråga sig.. Men vill man bara nog mycket så kanske det går Men innan man kan börja fundera på det så måste styrstången vara på plats.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Jag vill också bo bland mixerkusar. Kvällarna skulle vara så mycket roligare då med projekt likt detta. Härliga tider! Kämpa på!!
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Ikväll så fick vi styrningen på plats. Det ska förstärkas osv men styrstången sitter där den ska iaf
Det var mer jobb än vad det verkar.. Först så försökte vi pressa över bussningen från dom gamla grejer till en ny lite grövre rörstump som går att svetsa i. Det gick åt helvete för bussningen var redan dålig och överlevde inte det där. Då var det bara göra en ny så nu kör vi med mässingbussning istället för gummi. Sen om det var en bra idé eller inte lär vi få se Än så länge verkar det funka klockren iaf och då har vi inte ens satt dit fett än.
Såhär hamnade stången
Tur det fanns färdiga hål där under
Och så hittade vi en styrbåge också, men den måste byggas om lite pga att den blir lite i vägen för variatorn.
Det var mer jobb än vad det verkar.. Först så försökte vi pressa över bussningen från dom gamla grejer till en ny lite grövre rörstump som går att svetsa i. Det gick åt helvete för bussningen var redan dålig och överlevde inte det där. Då var det bara göra en ny så nu kör vi med mässingbussning istället för gummi. Sen om det var en bra idé eller inte lär vi få se Än så länge verkar det funka klockren iaf och då har vi inte ens satt dit fett än.
Såhär hamnade stången
Tur det fanns färdiga hål där under
Och så hittade vi en styrbåge också, men den måste byggas om lite pga att den blir lite i vägen för variatorn.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
skitfränt!!
Mvh Per
Mvh Per
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nu känndes det som att vi har glömt att uppdatera lite här.. Det har inte stått still men det var mycket små pyssel som egentligen inte var så mycket å se.
Styrningen är iaf på plats nu. En hel del finishjobb kvar men det går att styra skotern nu iaf, och lätt gick det efter vi satte lite fett i bussningen Verkar funka bra än så länge iaf!
En egentillverkad båge blev det, den ligger längst ut mot huven så att vi får så mycket plats som möjligt för piporna.
Sören fixade några stag med anpassad längd
Spindlarna blev några Elan spindlar som vi böjde till så att stagen hamnar precis ovanför tunneln, blir inte i vägen för nånting.
Nästa projekt är drivaxeln.. Det blir en 25mm axel som vi sätter Ockelbo drivhjul på som passar till originalmattan (1,97 delning). Om vi nu nån gång får för oss att vi behöver 2,52 delning så behöver vi inte göra en ny drivaxel. Men nu måste vi alltså kapa upp 2 Ski-Doo axlar så vi får rätt splines på båda sidor på den här axeln.
Styrningen är iaf på plats nu. En hel del finishjobb kvar men det går att styra skotern nu iaf, och lätt gick det efter vi satte lite fett i bussningen Verkar funka bra än så länge iaf!
En egentillverkad båge blev det, den ligger längst ut mot huven så att vi får så mycket plats som möjligt för piporna.
Sören fixade några stag med anpassad längd
Spindlarna blev några Elan spindlar som vi böjde till så att stagen hamnar precis ovanför tunneln, blir inte i vägen för nånting.
Nästa projekt är drivaxeln.. Det blir en 25mm axel som vi sätter Ockelbo drivhjul på som passar till originalmattan (1,97 delning). Om vi nu nån gång får för oss att vi behöver 2,52 delning så behöver vi inte göra en ny drivaxel. Men nu måste vi alltså kapa upp 2 Ski-Doo axlar så vi får rätt splines på båda sidor på den här axeln.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
kolla så Ockelbo drivhjulen fungerar mot mattan innan ni monterare dit den, har för mig att original Ockelbo drivhjul har ca2" delning och fungerar inte mot mattor med 1,97" delningHolländaren skrev:Nästa projekt är drivaxeln.. Det blir en 25mm axel som vi sätter Ockelbo drivhjul på som passar till originalmattan (1,97 delning). Om vi nu nån gång får för oss att vi behöver 2,52 delning så behöver vi inte göra en ny drivaxel. Men nu måste vi alltså kapa upp 2 Ski-Doo axlar så vi får rätt splines på båda sidor på den här axeln.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Dom såg ut att fungera, men egentligen är det svårt att säga förens man spänner mattan och drar i den Lite moment 22 alltså..Bennet skrev:kolla så Ockelbo drivhjulen fungerar mot mattan innan ni monterare dit den, har för mig att original Ockelbo drivhjul har ca2" delning och fungerar inte mot mattor med 1,97" delningHolländaren skrev:Nästa projekt är drivaxeln.. Det blir en 25mm axel som vi sätter Ockelbo drivhjul på som passar till originalmattan (1,97 delning). Om vi nu nån gång får för oss att vi behöver 2,52 delning så behöver vi inte göra en ny drivaxel. Men nu måste vi alltså kapa upp 2 Ski-Doo axlar så vi får rätt splines på båda sidor på den här axeln.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
ni får hoppas på det bästa då, men tycker att en ski-doo samlare som du borde ha några drivhjul med 1,97" liggandesHolländaren skrev:Dom såg ut att fungera, men egentligen är det svårt att säga förens man spänner mattan och drar i den Lite moment 22 alltså..Bennet skrev:kolla så Ockelbo drivhjulen fungerar mot mattan innan ni monterare dit den, har för mig att original Ockelbo drivhjul har ca2" delning och fungerar inte mot mattor med 1,97" delningHolländaren skrev:Nästa projekt är drivaxeln.. Det blir en 25mm axel som vi sätter Ockelbo drivhjul på som passar till originalmattan (1,97 delning). Om vi nu nån gång får för oss att vi behöver 2,52 delning så behöver vi inte göra en ny drivaxel. Men nu måste vi alltså kapa upp 2 Ski-Doo axlar så vi får rätt splines på båda sidor på den här axeln.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Problemet är att alla Ski-Doo med 6-kant axel och 1,97 delning har 11 eller fler kuggar på drivhjulen, och dom får vi inte dit i tunneln. Och 6-kant vill vi egentligen ha för att göra det smidig. Så Ockelbo drivhjulen är det enda alternativet vi har om vi ska ha originalmattan. Men nu när du säger sådär så blev man ju lite skeptisk... Det är kanske lika att sätta dit en 2,52 matta på en gång för man kommer ju inte bli glad om inte drivhjulen fungerar och vi måste bygga en ny axel.Bennet skrev:ni får hoppas på det bästa då, men tycker att en ski-doo samlare som du borde ha några drivhjul med 1,97" liggandes
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
har ni tur så kan det vara 1,97 drivhjul från Ockelbon, 1,97 hjulen ska fungerar på en Ockelbo matta men drivhjul från en Ockelbo (2" delning) fungerar inte på en ski-doo matta, detta är vad jag har fått förklarat för mig och har aldrig vågat kollat om det stämmer eller inte.Holländaren skrev:Problemet är att alla Ski-Doo med 6-kant axel och 1,97 delning har 11 eller fler kuggar på drivhjulen, och dom får vi inte dit i tunneln. Och 6-kant vill vi egentligen ha för att göra det smidig. Så Ockelbo drivhjulen är det enda alternativet vi har om vi ska ha originalmattan. Men nu när du säger sådär så blev man ju lite skeptisk... Det är kanske lika att sätta dit en 2,52 matta på en gång för man kommer ju inte bli glad om inte drivhjulen fungerar och vi måste bygga en ny axel.Bennet skrev:ni får hoppas på det bästa då, men tycker att en ski-doo samlare som du borde ha några drivhjul med 1,97" liggandes
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Det ska diskuteras iaf, vi kanske använder original axel och bygger en ny sen om det behövs. Som tur är så är det rätt stadiga boggihjul på dom här maskinerna men det är väl det jag är mest rädd för, att dom inte kommer hålla när man kommer upp i lite fart (vilket jag hoppas vi kommer...).
Jag tänker såhär, använder vi original axeln så vet vi att drivhjulen funkar, sen kan vi alltid bygga en ny axel om det behövs. Kanske bäst att vara på den säkra sidan nu till å börja med.
Det var bra du nämnde det iaf, tackar för det
Jag tänker såhär, använder vi original axeln så vet vi att drivhjulen funkar, sen kan vi alltid bygga en ny axel om det behövs. Kanske bäst att vara på den säkra sidan nu till å börja med.
Det var bra du nämnde det iaf, tackar för det
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
just det skitfränt......Hirth skrev:skitfränt!!
Mvh Per
Ockelbo drivhjul på en Ski-Doo matta rekommenderar jag inte, den kombinationen passar dåligt ihop.
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Det är alltså några eftermarknads drivhjul vi har som ska passa Ockelbo 6000 -84 o uppåt.
http://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Ockelb ... ivhjul.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Där står ju 1,97 men man har ju sett tidigare att vissa verkar ha egna idéer om hur lång 1,97 tum är
Men vi ska ta o jämföra dom med några Ski-Doo drivhjul och se hur pass dom ser ut att stämma eller fela, sen får vi ta det därifrån.
http://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Ockelb ... ivhjul.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Där står ju 1,97 men man har ju sett tidigare att vissa verkar ha egna idéer om hur lång 1,97 tum är
Men vi ska ta o jämföra dom med några Ski-Doo drivhjul och se hur pass dom ser ut att stämma eller fela, sen får vi ta det därifrån.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Holländaren skrev: Där står ju 1,97 men man har ju sett tidigare att vissa verkar ha egna idéer om hur lång 1,97 tum är .....
Jepp, been there, done that.....
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nu har vi kollat och Ockelbo drivhjulen såg egentligen ut att stämma perfekt med original drivhjulen som satt på axeln. Samma diameter och dom nedre hörnen på kuggarna var på samma ställe.
Men vi kom ju på att det är lika mycket jobb att göra 2 olika axlar som det är att göra en axel där man måste skarva på båda sidor.. Så vi bestämde oss för att bygga på en Ski-Doo axel iaf
Det blev en TNT 440 axel för original axeln till chassit hade konstiga flänsar som vi inte hade några drivhjul till. Ett par timmar senare hade den splines på båda sidor men ena sidan var krokig redan från början och andra sidan hade slagit sig när vi svetsade ihop den.
Upp i svarven för att svarva ner skarven lite och se hur mycket det felar..
Sen använde vi pressen för att rikta till den.. Och så några slag med släggan på ena drivhjulet Resultatet blev riktig bra och nu är axeln i det närmaste klar. Det enda som återstår är att göra ett spår till en låsring för lagret på ena sidan men vi kännde att det fick räcka för ikväll.
Men vi kom ju på att det är lika mycket jobb att göra 2 olika axlar som det är att göra en axel där man måste skarva på båda sidor.. Så vi bestämde oss för att bygga på en Ski-Doo axel iaf
Det blev en TNT 440 axel för original axeln till chassit hade konstiga flänsar som vi inte hade några drivhjul till. Ett par timmar senare hade den splines på båda sidor men ena sidan var krokig redan från början och andra sidan hade slagit sig när vi svetsade ihop den.
Upp i svarven för att svarva ner skarven lite och se hur mycket det felar..
Sen använde vi pressen för att rikta till den.. Och så några slag med släggan på ena drivhjulet Resultatet blev riktig bra och nu är axeln i det närmaste klar. Det enda som återstår är att göra ett spår till en låsring för lagret på ena sidan men vi kännde att det fick räcka för ikväll.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Fränt!!
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Otroligt ambitiöst projekt,kan vi vänta oss en pipa för varje cylinder?
En cylinder räcker...