Tack känner mig själv väldigt nöjd med bygget synd bara att vinterna börjar taSvennE skrev:jorå.. riktigt snyggt och seriöst bygge!!
slut nu när man börjar bli klar, vintern fick gärna börja om för mig
Tack känner mig själv väldigt nöjd med bygget synd bara att vinterna börjar taSvennE skrev:jorå.. riktigt snyggt och seriöst bygge!!
Tack, roligt att någon kommenterar iafOzzy skrev:Seriöst och stilrent, i like it!
Japp jag köpte den på blocket.sejag 3000 skrev:Fränt bygge Var fick du tag på pipan?
det blev 70hk på 5000 varv men från 5000varv till 8000 så öka det bara med 1hk tillGunnar skrev:vad blev det för effekt eller kan du berätta hur det gick på bromsingen?
1800kr kosta det ja det var hos mulleTeam Lillsia skrev:Vad Kosta det att bänka motorn? Gjorde du det hos Mulle?
varför tror ni de? jag skulle någ tippa på att det är avgasröret som ställer till de men ni har säkert bättre koll.Embretsen85 skrev:det blev 70hk på 5000 varv men från 5000varv till 8000 så öka det bara med 1hk tillGunnar skrev:vad blev det för effekt eller kan du berätta hur det gick på bromsingen?
så vi kom fram till att fögasarna var för stor.
För det blir ingen gas hastighet på flödet om förgasarna är för stor. och jag tror det inte är avgas systemetGunnar skrev:varför tror ni de? jag skulle någ tippa på att det är avgasröret som ställer till de men ni har säkert bättre koll.Embretsen85 skrev:det blev 70hk på 5000 varv men från 5000varv till 8000 så öka det bara med 1hk tillGunnar skrev:vad blev det för effekt eller kan du berätta hur det gick på bromsingen?
så vi kom fram till att fögasarna var för stor.
När blir nästa bromsning?
är det ingen som vet hur tänding ska stå och vad det där hålet är till för?Embretsen85 skrev:då har man vart och kört skotern i bromsbänk hos m-performence i mora.
det blev dåligt resultat då mina vm42 gasare var för stor, men har nu satt ditt TMX34 i stället.
men sen värka även tändningen stå fel och jag vet inte hur den ska stå, så är det någon som
vet det så är jag väldigt tacksam om nån vill skriva det
jag skulle även vilja veta vad det där hålet som är under tändspolen vad det är till för nått?
Är det den pipan du bromsat med???Embretsen85 skrev:Tackar pipan går bra upp till 7250 varv, den ger 72hk vid 7250 varv på en standard motor och vid 7500 varv ger den bara 44hk men förstår inte varför det miskar så mycket, men det ska byggas en annan pipa, men det får bli till nästa vinterSS440-80 skrev:SNYGG!
Vad har du tänkt med DG-pipan? Alltså, vilket varvtal har du tänkt att lägga dig på med portningen? DG-pipor är enligt uppgift avstämda för ett maxvarvtal på 7000 varv, sedan så stendör de.