Sida 21 av 22

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 21:07
av Gunnar
vad väger en alu srx boggie?och vilka vändhjule kör ni med

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 21:25
av spider66
Jag kör med stx orginal vändhjul och boggin ska byggas som stx orginal fast det blir med alu rör. Men om jag sparar nån vikt vet jag inte men det ser ju mer räjsigt ut ;)

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 21:38
av Gunnar
0k hade du haft FB så hade du haft bild på min bogge ;)

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 21:44
av spider66
Jag har men jag använder den inte. Var tvungen att skaffa för att se bilder från en tävling

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 21:53
av Gunnar
jag köpte en 80tal dragrace boggie för is.
denhär satt på en plus ( finns underlag att den är byggd för plus -85)

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 15 nov 2013, 22:42
av Haggla
Gunnar skrev:jag köpte en 80tal dragrace boggie för is.
denhär satt på en plus ( finns underlag att den är byggd för plus -85)
Ja Gunnar det börjar äntligen gå upp för folk att det byggdes en hel del från våra stora firmor under tidiga 80 och eskalerade med gjutna tripplar 1000+ i slutet av 80!
Är det Umeå boggien Gunnar?

Re: STX 433 F/A

Postat: 09 feb 2014, 23:00
av wiktorin
spider66 skrev:Här är en bild på bromsen.Det blev en blandning av delar från Arctic cat,Polaris och Ski-Doo i detta bygge :? Allt är kopplat och klart för uppstart men det blir ingen start för vevjäveln kastar 45 hundradelar ute vid konan,men är rak vid packbox läget. Som det ser ut nu måste jag nog tyvärr skrota en ex340 på delar som jag ska köpa
stx broms.JPG
Vad åker du med för bromsok, ser ut att passa utan större modifiering.

Re: STX 433 F/A

Postat: 10 feb 2014, 21:34
av spider66
wiktorin skrev:
spider66 skrev:Här är en bild på bromsen.Det blev en blandning av delar från Arctic cat,Polaris och Ski-Doo i detta bygge :? Allt är kopplat och klart för uppstart men det blir ingen start för vevjäveln kastar 45 hundradelar ute vid konan,men är rak vid packbox läget. Som det ser ut nu måste jag nog tyvärr skrota en ex340 på delar som jag ska köpa
stx broms.JPG
Vad åker du med för bromsok, ser ut att passa utan större modifiering.
Det är polaris

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 25 maj 2014, 21:57
av wiktorin
spider66 skrev:Idag kom det ett stort fint paket med trevligt innehåll :D
IMAG0205.jpg
Bytte du balken i samma veva som du svetsade igen urkapet efter piporna?
Vad skiljer det i spårvidd mellan Stx/ex och Srx? // Roger

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 25 maj 2014, 22:32
av spider66
wiktorin skrev:
spider66 skrev:Idag kom det ett stort fint paket med trevligt innehåll :D
IMAG0205.jpg
Bytte du balken i samma veva som du svetsade igen urkapet efter piporna?
Vad skiljer det i spårvidd mellan Stx/ex och Srx? // Roger
Jag bytte till en srx bulkhead

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 25 maj 2014, 22:43
av wiktorin
spider66 skrev:
wiktorin skrev:
spider66 skrev:Idag kom det ett stort fint paket med trevligt innehåll :D
IMAG0205.jpg
Bytte du balken i samma veva som du svetsade igen urkapet efter piporna?
Vad skiljer det i spårvidd mellan Stx/ex och Srx? // Roger
Jag bytte till en srx bulkhead
Åfan. vet du skillnaden på spårvidd mellan dessa två

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 17 mar 2015, 16:20
av spider66
I söndags blev den premiär körd och den höll ihop och kändes helt ok :D Det enda som behövs åtgärdas är att den övervarvade.Körde med variator prylarna från gamla motorn+att jag har drevat för mer fart.Det ger ju en indikation på att det är mer pulver i ny motorn
Men till nästa vinter så skulle den behöva få topparna fixade och mer förtändning då jag har valt att ta det lite lugnt med den när säsongen strax är slut.

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 19 mar 2015, 16:07
av spider66
Test nr2 och fortfarande övervarv :?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z33p5tq ... e=youtu.be[/youtube]

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 19 mar 2015, 17:42
av Bucket
Det ser ut att röra på sig ;)
Har du gamla motorn kvar och isåfall är den till salu?
Henke

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 19 mar 2015, 18:27
av spider66
Den är kvar men ska ej säljas nu. Kan eventuellt bli det senare.

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 19 mar 2015, 18:51
av Bucket
Är lite intresserad av en f/a så kommer du på andra tankar eller om någon annan har nått så...
Henke

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 22 mar 2015, 06:46
av Haggla
härligt se lite snö.....blir intressant till nästa år denna också! följde lite tider i Harads.

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 22 mar 2015, 06:56
av spider66
Den kändes fruktansvärt trött i starten men fick den lite bättre till elimineringen men då var det ju försent. I ett desperat skruvande så gjordes flera ändringar till elimineringen och nu måste jag fundera på vad det var som gjorde det bättre och arbeta vidare

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 06 apr 2015, 19:59
av spider66
Nu har jag funderat några dagar på att bygga tillbaka den som den var tidigare med F/A puffra och insprutning.Får väl fundera nån dag till.
Så här ser den ut nu och nästa gång kanske den har annat utseende :D
yamaha 001.jpg

Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C

Postat: 06 apr 2015, 20:15
av hojen
Helt sjukt vilken ork du verkar ha :thumbright: :thumbright: :thumbright: