STX 433 F/A blir STX 440L/C
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: STX 433 F/A
Snyggt....
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: STX 433 F/A
Är dom där piporna behandlade med nått eller blir dom rostiga och buckliga som mina rör efter nått år? Så man får måla dom me biltema färg sen.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: STX 433 F/A
Dom är klarlackade men jag kommer nog att linda dom.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Är SR chassiet så mycket bredare än stx chassiet ?
Yamaha srx 440 -78 8H1
Yamaha srx 340 -76
Yamaha srx 340 -76
Yamaha srx 340 -76
Yamaha srx 340 -76
Re: STX 433 F/A
Baljan är mycket bredare men jag tror spårvidden är samma.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Det blev en folkrace lösning och det var med stor ångest jag kapade sönder baljan
Det hade blivit en hel del jobb att montera sr plast på skotern och det har jag inte tid med.
Nu är det bara att kapa sönder huven också när jag ändå har sabbat baljan.
Men det är ju trots allt en race skoter och ingen utställnings skoter
Det hade blivit en hel del jobb att montera sr plast på skotern och det har jag inte tid med.
Nu är det bara att kapa sönder huven också när jag ändå har sabbat baljan.
Men det är ju trots allt en race skoter och ingen utställnings skoter
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: STX 433 F/A
hårt gjort många åker med kapade grejer, och som du säger är det ju en racer!! blir nog bra då det är klart
Re: STX 433 F/A
Jag tror att det hade varit värt att kapa en nos balja för att få dit delaughter piporna Bara jag får cylindrarna borrade till andra motorn så jag får rätt portning.
Jag har haft igång den och den den svarar bra på gasen och låter riktigt elak.
Jag har haft igång den och den den svarar bra på gasen och låter riktigt elak.
Senast redigerad av 1 spider66, redigerad totalt 2 gånger.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Dom är ju äckligt fräna
...jag ska vika undan en plats i hangaren där du kan ställa upp den för beskådning när du har kapat färdigt...
...jag ska vika undan en plats i hangaren där du kan ställa upp den för beskådning när du har kapat färdigt...
YAMAHA
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
Re: STX 433 F/A
Avluftningen i tanklocket fungerade inte alls.Jag bytte till gamla tanken.Two Stroke skrev:Ett tips kanske är att avluftningen i tanklocket är för litet eller finns det någon annan avluftning på plastanken ? På crosshojarna så hade man ju en plastslang på tanklocket vet inte diametern på slangen kanske 4mm inre.spider66 skrev:Den gick bra så länge filtret var fullt i soppa.Men den förbrukade mer än det som fylldes på och då sög den luft in i pumparna.
Lycka till med bygget ! !
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Det är ingen utställnings skoter men sr går att ställa ut bara jag får tid att göra den färdigRX439 skrev:Dom är ju äckligt fräna
...jag ska vika undan en plats i hangaren där du kan ställa upp den för beskådning när du har kapat färdigt...
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Den borde rymmas den också
YAMAHA
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
Re: STX 433 F/A
Så här bra gick det när jag justerade långa fullgas repor till ovalen
Max varvet var på 9800 och det är bra.Det ska vara 9600-9800
Enligt digatronen så var tempen låg när det havererade
Max varvet var på 9800 och det är bra.Det ska vara 9600-9800
Enligt digatronen så var tempen låg när det havererade
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
Jag kör på vanlig 98 med booster.Det är ingen som säljer hög oktanligt här och jag ids inte beställa ett helt fat.Henke skrev:Ajdå
Det har spikat rejält.
Vad har du för bränsle? Tändning? Kompförhållande?
Tändningen är på 1.8mm och original ska det vara 1.65mm.
Jag mätte aldrig kompförhållande men topparna är planade 1.4mm och klämspalten är 1.2mm.
Den gick rätt så bra så länge det varade.
Men ovalen skiter då jag i för den här motorn är inte byggd för så långa fullgas repor.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: STX 433 F/A
hoja... att du ska hållapå och köra sönder hela tiden.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: STX 433 F/A
Tråkigt att det inte vill hålla för dig spider.
Nu är inte ovalens raksträckor så jätte långa, kurvorna är lika långa som rakorna dvs 250 meter. Tot 1000 meter.
Nu är inte ovalens raksträckor så jätte långa, kurvorna är lika långa som rakorna dvs 250 meter. Tot 1000 meter.
STX -77 F/A Race
STX 440 -77 Orginal
EX 440 -79
ET 340 -80
STX 440 -77 Orginal
EX 440 -79
ET 340 -80
Re: STX 433 F/A
Man får räkna med att det haverar ibland när det är max filat.Men skam den som ger sig.
Det är ju 250-300 meter det går att hålla stumt och det är för långt.
Det är ju 250-300 meter det går att hålla stumt och det är för långt.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A
NEEEEJJJJJJJJJ !!!!!! Är dom där förb***ade kolvhäxorna i farten igenspider66 skrev:Så här bra gick det när jag justerade långa fullgas repor till ovalen
Max varvet var på 9800 och det är bra.Det ska vara 9600-9800
Enligt digatronen så var tempen låg när det havererade
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: STX 433 F/A
Tråkigt att de skulle sluta på detta vis för dig.
Såg framemot att stångas mot dig på ovalen.
Såg framemot att stångas mot dig på ovalen.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: STX 433 F/A
Kanske nästa år att du får stångas Men nu ska den först och främst igång så att den håller dragrace tävlingarna som återstår.Phazer-85 skrev:Tråkigt att de skulle sluta på detta vis för dig.
Såg framemot att stångas mot dig på ovalen.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member