STX 433 F/A blir STX 440L/C
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C (SÅLD)
Jag kommer kanske att behöva srx motorn till ett ev kommande projekt. Känns trist att ställa bort den utan motor och det var ju roligt med f/a och sprut
Senast redigerad av 1 spider66, redigerad totalt 30 gånger.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
n2o...
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Nä det hade varit roligt men då får man ju köra ännu mindre. Och som klass indelningen är nu med lc maskiner så känns det som att det är på väg att bli en trippel klass. Känns inte så lockande nå mer att åka 20-40mil enkel väg för att köra 2-3kval repor och att ev bli utslagen i första elimineringen.För att ha en chans med en liten 440 så måste man ha en bra dag och dom andra en sämre. Och ju mer tripplar desto sämre blir ju oddset.Forsnäsmopar skrev:n2o...
Jag tänker bygga nån enklare svänga vänster maskin för att testa. Det anordnas ju en hel del test and tune så körtillfällen är det inte brist på
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Har samma funderingar, men får se om tiden räcker till...spider66 skrev: Jag tänker bygga nån enklare svänga vänster maskin för att testa. Det anordnas ju en hel del test and tune så körtillfällen är det inte brist på
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Kul om det blir fler från Gällivare som börjar köra oval, nu är man ensam som kör.spider66 skrev:Nä det hade varit roligt men då får man ju köra ännu mindre. Och som klass indelningen är nu med lc maskiner så känns det som att det är på väg att bli en trippel klass. Känns inte så lockande nå mer att åka 20-40mil enkel väg för att köra 2-3kval repor och att ev bli utslagen i första elimineringen.För att ha en chans med en liten 440 så måste man ha en bra dag och dom andra en sämre. Och ju mer tripplar desto sämre blir ju oddset.Forsnäsmopar skrev:n2o...
Jag tänker bygga nån enklare svänga vänster maskin för att testa. Det anordnas ju en hel del test and tune så körtillfällen är det inte brist på
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Bygg en lc 880 quad??
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Nä det är för mycket jobb.Hade jag velat ha fler än 2 cylindrar så hade jag byggt en 3 cylindrig motor med 643 cylindrarEvervärst 444 skrev:Bygg en lc 880 quad??
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Jag ska testa köra och sen får man se om man blir fast i det och om tiden räcker till för alla resor till nordens oval meckaLeffa skrev:Kul om det blir fler från Gällivare som börjar köra oval, nu är man ensam som kör.spider66 skrev:Nä det hade varit roligt men då får man ju köra ännu mindre. Och som klass indelningen är nu med lc maskiner så känns det som att det är på väg att bli en trippel klass. Känns inte så lockande nå mer att åka 20-40mil enkel väg för att köra 2-3kval repor och att ev bli utslagen i första elimineringen.För att ha en chans med en liten 440 så måste man ha en bra dag och dom andra en sämre. Och ju mer tripplar desto sämre blir ju oddset.Forsnäsmopar skrev:n2o...
Jag tänker bygga nån enklare svänga vänster maskin för att testa. Det anordnas ju en hel del test and tune så körtillfällen är det inte brist på
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: STX 433 F/A blir STX 440L/C
Länge sen man var in på forumet.
Skoter intresset har legat på is men har börjat komma tillbaka igen.
Idag blev det en ny ägare på skotern och den flyttar till Piteå och nya ägaren ska montera en trippel i den.
Den kommer nog att synas på dragrace i framtiden
Skoter intresset har legat på is men har börjat komma tillbaka igen.
Idag blev det en ny ägare på skotern och den flyttar till Piteå och nya ägaren ska montera en trippel i den.
Den kommer nog att synas på dragrace i framtiden
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member