Yamaha EX500

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Cerez
Inlägg: 116
Blev medlem: 09 feb 2010, 17:43
Ort: Arvidsjaur
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Cerez » 14 feb 2011, 18:57

är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna :mrgreen:

annars så verkar du ju jobba på ganska friskt :thumbright:
"Hellre pipa och portat i skogen..
Än pippad och portad på krogen."

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 14 feb 2011, 19:18

hojen skrev:Fan Gunnar du är ju som en Duracell kanin, vad du jobbar :thumbright: :thumbright:
haha... jo de går inte att ligga på soffan om man ska vara me och leka
dannyboy skrev:Hej gunnar, har du tänkt använda huven eller gjuta av en ny? , ser tung ut.
Har du kvar rc-kattan??
nja, huven är inte så tung. är bara 2varv me 300matta, jag kan väga den sen när den är klar.
Japp, RC katta finns kvar...

Cerez skrev:är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna :mrgreen:

annars så verkar du ju jobba på ganska friskt :thumbright:
hehe, jo dom ser stora ut men är bara 38or

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

m@dkoffe
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 13 jan 2007, 23:17
Ort: Bure
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av m@dkoffe » 14 feb 2011, 20:36

Fasen va läckert!
Yamaha exciter 570 sx 1993
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 15 feb 2011, 09:21

tack Koffe... ja me lite tur så kanske den går fort också :)

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av FunnyCar » 15 feb 2011, 23:06

Fan du är kung! Följer med spänning, tror du kommer att lyckas bra!!! :thumbright: som vanligt imponerad över dina projekt!
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 16 feb 2011, 09:04

Tackar! hehe, ja vi får se hur den kommer att gå.. Har problem me att få dit några toppar som funkar just nu :(

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Evervärst 444 » 16 feb 2011, 10:11

De här ser ju riktig elakt ut, bra jobbat :thumbright:

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 18 feb 2011, 17:25

jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Cerez
Inlägg: 116
Blev medlem: 09 feb 2010, 17:43
Ort: Arvidsjaur
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Cerez » 18 feb 2011, 21:15

hur är blocket då ?
"Hellre pipa och portat i skogen..
Än pippad och portad på krogen."

FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av FunnyCar » 18 feb 2011, 21:34

Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev :oops: :lol: :lol:
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 08:23

FunnyCar skrev:Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev :oops: :lol: :lol:
haha, jo de är kanske de som är grejen för en yamaha motor för att den ska gå som en skollad råtta :thumbright:

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 08:24

Cerez skrev:hur är blocket då ?
Blocket ser okej ut men jag har bytt block nu så vi får se hur det går...

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av spider66 » 19 feb 2011, 10:35

Ta och svetsa veven
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 10:43

spider66 skrev:Ta och svetsa veven
jo de blir de men inte nu, finns inte tid över till sånt i veckan... som vanligt så tokskruvar man veckan före räjs.
Om man får ut 65-70hk som den är nu så ska den hålla (skumt att den inte höll för 50hk sist, kanske inte tycker om startmattor) men dubblar man effekten som det är tänkt i framtiden så kommer veven att bli som en skruvmakaron.. :roll:
Så svetsa blir det senare.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av SRX8R9 » 19 feb 2011, 11:36

Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Har du balanserat primär Variatorn?
Yamaha SRX 440E-81
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 12:11

SRX8R9 skrev:
Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Har du balanserat primär Variatorn?
nä inte de heller,de blir också nästa steg... Den är ju made in USA så den kan säkert vara obalans

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

sleed
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2008, 07:23
Ort: frösön
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av sleed » 19 feb 2011, 13:09

Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?
svart å gult

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 15:42

hörru de blir som problem när det är kona på variatorn..
balansera veven med stakar och kolvar skulle sitta fint men vem gör sånt?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Sonofsnowman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 jan 2011, 20:21
Ort: Ö-vik

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Sonofsnowman » 19 feb 2011, 16:45

sleed skrev: Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?
Hej!

Ta kontakt med Patrik Forsberg, (PF Engineering i Ö-vik), han har balanseringsmaskin och kan i alla fall balansera variatorerna dynamiskt!
(Veven med stakar och kolvar går han nog emellertid bet på.)

Tel nummer till Patrik: 070-3630197

mvh

/K-G

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Inlägg av Gunnar » 19 feb 2011, 16:58

jag har kontakter till att balansera en variator men en vev skulle va intressant
har dock aldrig sett nån som gör de till en 2t

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Skriv svar