John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Meget fin tråd! God dokumentasjon med masse bilder liker vi, dette skal jeg følge med på
Godt jobba!
Godt jobba!
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Hur blev ytan på blästringen?? stefan körde väl inte på för högt tryck
Tänkte på grenröret hur har ni ev tänkt där?? ser ut att bli en snäv vinkel om ni inte tänkte räta ut den lite med tanke på avgaserna som ska rulla runt där.....
kanske ska titta förbi på måndag när man är hemma på byn!! ska blästra ett chassie snart men vill ha en yta som funkar för lack så den inte blir för grov....
//Stefan
Tänkte på grenröret hur har ni ev tänkt där?? ser ut att bli en snäv vinkel om ni inte tänkte räta ut den lite med tanke på avgaserna som ska rulla runt där.....
kanske ska titta förbi på måndag när man är hemma på byn!! ska blästra ett chassie snart men vill ha en yta som funkar för lack så den inte blir för grov....
//Stefan
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Riktigt kul läsning.
Gillar de roliga bilderna.
Keep up the good work.
Gillar de roliga bilderna.
Keep up the good work.
Ockelbo 300 LG -77
Tundra -22
Commander -13
--------------------
Ockelbo 600-1 -78(nerskrotad)Ockelbo 300 -69(såld) Ockelbo 600 -77(nerskrotad)Ockelbo Turist -64 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo Elan -78 (såld) SkiDoo Elan -75 (såld) Summit 600 -10 (såld) Ockelbo 600-2 -77 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo R8 -67 (såld) Ockelbo 4000 -83 (nerskrotad) Ockelbo 600 -75 (nerskrotad) Ockelbo 600 -80 (såld) Ockelbo 400 -81(såld)Lynx Ranger 600 -06 (såld)Lynx Ranger King -99 (såld)Arctic Cat M8 -12 (såld) Ockelbo 300 LG -77 No2 (såld)Yamaha Viking -02såld.Commander -13.Ranger 49 -19.Ockelbo 300 LG -77 No1. Renegade -21.SkiDoo Tundra -22 SkiDoo Trapper -88
Tundra -22
Commander -13
--------------------
Ockelbo 600-1 -78(nerskrotad)Ockelbo 300 -69(såld) Ockelbo 600 -77(nerskrotad)Ockelbo Turist -64 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo Elan -78 (såld) SkiDoo Elan -75 (såld) Summit 600 -10 (såld) Ockelbo 600-2 -77 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo R8 -67 (såld) Ockelbo 4000 -83 (nerskrotad) Ockelbo 600 -75 (nerskrotad) Ockelbo 600 -80 (såld) Ockelbo 400 -81(såld)Lynx Ranger 600 -06 (såld)Lynx Ranger King -99 (såld)Arctic Cat M8 -12 (såld) Ockelbo 300 LG -77 No2 (såld)Yamaha Viking -02såld.Commander -13.Ranger 49 -19.Ockelbo 300 LG -77 No1. Renegade -21.SkiDoo Tundra -22 SkiDoo Trapper -88
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Håll farten uppe så att vi snart får se den klar
Lynx 20 -69
Rajd s141
Br 250
Snöskroters.
Rajd s141
Br 250
Snöskroters.
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Hehe.. snart klar, det vette väl fan Om nu inte ni vill sätta in några generösa bidrag
Haggla, tänkte du titta förbi i verkstan säger du?
Haggla, tänkte du titta förbi i verkstan säger du?
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Man skulle ha kollat lite, alltid roligt se andra som sliter när man skälv inte har tid........antonol skrev:Hehe.. snart klar, det vette väl fan Om nu inte ni vill sätta in några generösa bidrag
Haggla, tänkte du titta förbi i verkstan säger du?
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Hör av dig här eller på 070-5466365 om det börjar vankas..!
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
vart tog ni vägen?
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Lugna sig, uppdatering är på gång
Stort bakslag dock att vi blev av med huv och mätarkonsol som vi hade på gång.. fan också!
Just nu ligger prio på passande 7-kuggs drivhjul!! Utan dessa blir vi otroligt bromsade.. och den ska ju trots allt vara i funktion till i februari!!
Stort bakslag dock att vi blev av med huv och mätarkonsol som vi hade på gång.. fan också!
Just nu ligger prio på passande 7-kuggs drivhjul!! Utan dessa blir vi otroligt bromsade.. och den ska ju trots allt vara i funktion till i februari!!
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Jag har ett par 7 kuggs drivhjul för sexkant axel om det kan vara intressangt ??
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
You got mail!
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Projektlogg 14 november
Totalt: cirka 65 arbetstimmar.
Jahaja..! Vi låg på latsidan ett tag, men nu har det börjat lossna igen
En 365/34/3,2-matta ramlar in på tisdag!
Kartong och tejp-mallen har förvandlats till verklighet och nu kan man ana stuket på chassit
Äventyret med planering av motorfästen börjar ge resultat (dock felmonterade på bilden...)
Här provar vi oss fram, trångt blir det!
Notera primärvariatorn vi lånade till oss.. hö hö!
Boggien ska åka på lite äventyr..! Planerna för den får bli en överraskning!
SÖKES! 7-kuggars drivhjul till 28,6mm/ 1,125" axel!
Stay tuned!
Totalt: cirka 65 arbetstimmar.
Jahaja..! Vi låg på latsidan ett tag, men nu har det börjat lossna igen
En 365/34/3,2-matta ramlar in på tisdag!
Kartong och tejp-mallen har förvandlats till verklighet och nu kan man ana stuket på chassit
Äventyret med planering av motorfästen börjar ge resultat (dock felmonterade på bilden...)
Här provar vi oss fram, trångt blir det!
Notera primärvariatorn vi lånade till oss.. hö hö!
Boggien ska åka på lite äventyr..! Planerna för den får bli en överraskning!
SÖKES! 7-kuggars drivhjul till 28,6mm/ 1,125" axel!
Stay tuned!
Senast redigerad av 1 antonol, redigerad totalt 16 gånger.
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Projektlogg 15 november
Totalt: cirka 70 arbetstimmar.
Idag var vi flitiga! Mycket beror nog på motivationen vi får när man kan börja ana vad som växer fram..! :shocked:
Hämtade ut mattan vi köpt efter ännu en dag av underbara studier (...). Vi kunde ganska snabbt slå fast att 9-kuggshjulen är alldeles för stora och att 7 kuggar förmodligen är lagom trevligt för vår del.
Boggien försvinner på äventyr imorgon och så fort drivhjul och boggiefästen är fixade har vi förmodligen hunnit med att fixa klart allt annat på chassit och kan blästra det inför pulverlack! Inom några veckor då...
Knappast det roligaste man kan göra...
Petter tar hand om stagen till lyftbågen...
Under tiden sker magiska ting i motorutrymmet!
Och sen var visst motorfästet linjerat och fastpunktat! :nod:
Mattan hängdes dit och vi gillade stuket...
Där sitter motorn och stortrivs! Vinkeln till trots...
Vad nu? Nyfikna som vi är måste allt såklart riggas... Lyftbågen? Ja den gillar vi! Trots att den inte är klar...
Tror det var såhär John Deere ville ha den egentligen..!
Utan tvekan...
Bara för att vi gillar det :embarrest:
Och till sist idiotfanskapen som tagit sig vatten över huvet!
Totalt: cirka 70 arbetstimmar.
Idag var vi flitiga! Mycket beror nog på motivationen vi får när man kan börja ana vad som växer fram..! :shocked:
Hämtade ut mattan vi köpt efter ännu en dag av underbara studier (...). Vi kunde ganska snabbt slå fast att 9-kuggshjulen är alldeles för stora och att 7 kuggar förmodligen är lagom trevligt för vår del.
Boggien försvinner på äventyr imorgon och så fort drivhjul och boggiefästen är fixade har vi förmodligen hunnit med att fixa klart allt annat på chassit och kan blästra det inför pulverlack! Inom några veckor då...
Knappast det roligaste man kan göra...
Petter tar hand om stagen till lyftbågen...
Under tiden sker magiska ting i motorutrymmet!
Och sen var visst motorfästet linjerat och fastpunktat! :nod:
Mattan hängdes dit och vi gillade stuket...
Där sitter motorn och stortrivs! Vinkeln till trots...
Vad nu? Nyfikna som vi är måste allt såklart riggas... Lyftbågen? Ja den gillar vi! Trots att den inte är klar...
Tror det var såhär John Deere ville ha den egentligen..!
Utan tvekan...
Bara för att vi gillar det :embarrest:
Och till sist idiotfanskapen som tagit sig vatten över huvet!
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Mycket trevliga uppdateringar.. Bra jobbat grappar
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Vi kämpar med de små medel vi har, som sagt
- Deerehunter
- Sponsor medlem
- Inlägg: 405
- Blev medlem: 26 nov 2008, 08:16
- Ort: Bollnäs
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Kul tråd att följa!
John Deere Trailfire 440 80 SÅLD
John Deere Trailfire 440 81 SÅLD
John Deere Sportfire 81 SÅLD
John Deere Liquifire 81 SÅLD
John Deere Liquifire 81 SÅLD
A-C El tigre 6000 80 SÅLD
Yamaha Sm 340 77 SÅLD
Yamaha ex 440 79 SÅLD
Yamaha Gp 440 78?? SÅLD
Yamaha Ex 340 78 SÅLD
Ockelbo Laser 440+ 77
Ockelbo Laser ????
Arctic Cat El Tigre 6000 530l/c 87
Arctic Cat Powder Special 96
Ski Doo Formula Plus 92
John Deere Trailfire 440 81 SÅLD
John Deere Sportfire 81 SÅLD
John Deere Liquifire 81 SÅLD
John Deere Liquifire 81 SÅLD
A-C El tigre 6000 80 SÅLD
Yamaha Sm 340 77 SÅLD
Yamaha ex 440 79 SÅLD
Yamaha Gp 440 78?? SÅLD
Yamaha Ex 340 78 SÅLD
Ockelbo Laser 440+ 77
Ockelbo Laser ????
Arctic Cat El Tigre 6000 530l/c 87
Arctic Cat Powder Special 96
Ski Doo Formula Plus 92
- ENTICER 82 nr2
- Inlägg: 111
- Blev medlem: 15 okt 2010, 16:18
- Ort: Ume
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Går frammåt ser jag ,annat än det gör här
Zakke
Skotrar:
et 340 -82
rajd 46 -76
Skotrar:
et 340 -82
rajd 46 -76
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Lite ute efter en hel huv och mätarkonsoll också.. De vi har nu är inget att hurra över...
Re: John Deere Liquifire 643 Turbo -80
Projektlogg 5 december
Totalt: cirka 100 arbetstimmar.
Chassiarbetet är i princip klart efter många timmars måttande, alldles för mycket nitande och många meter svetstråd. Allt som saknas är boggien så kan man färdigställa fästena till den.
Målet är att blästra chassit inför lack nästa vecka och att ha det lackat innan jul!
Förhoppningsvis kommer turbon iväg med bussgods imorgon. Det blev en liten T03 som skall få trängas i det inte allt för stora motorrummet
Under kommande vecka 49 är följande planerat:
Svetsat och slipat
Nitat och klart!
Tur det är så kul och billigt med nit! Hursomhelst är chassit otroligt styvt nu jämfört med gummikänslan man fick förut
Många meter svetstråd senare törs vi nog lita på att motorfästena håller också...
Klart vi provlyfter ner motorn och ser hur det passar. Jajamensan! Det passar! :o Verkar som om det blir en del jobb med avgassystemet...
Ser lite trångt ut på nåt sätt...
Här ska vi få plats med plenium, oljetank till turbon, oljetank till separatsmörjningen, oljepump, turbo och expansionskärl samt alla tryckslangar :shocked:
Olofmikael på forumet tittade förbi, och som ni ser så är han helt i extas!
Vi känner oss däremot lite mer.. kluvna, angående tidspressen. Vecka 6 är fortfarande målet!
STAY TUNED! SÖKES: 8-kugg nonslip!
Totalt: cirka 100 arbetstimmar.
Chassiarbetet är i princip klart efter många timmars måttande, alldles för mycket nitande och många meter svetstråd. Allt som saknas är boggien så kan man färdigställa fästena till den.
Målet är att blästra chassit inför lack nästa vecka och att ha det lackat innan jul!
Förhoppningsvis kommer turbon iväg med bussgods imorgon. Det blev en liten T03 som skall få trängas i det inte allt för stora motorrummet
Under kommande vecka 49 är följande planerat:
- Avgassystemet färdigt och inpassat. Stingern till turbon får bli ett lite senare problem.
- Tid skall bokas för blästring av allt som krävs inför lack
- Drivhjul 8-kugg nonslip måste hittas! [VIKTIGT]
- Boggien blir förhoppningsvis färdigställd under veckan
- Turboaggregatet anländer
- Allt slipningsarbete slutförs
Svetsat och slipat
Nitat och klart!
Tur det är så kul och billigt med nit! Hursomhelst är chassit otroligt styvt nu jämfört med gummikänslan man fick förut
Många meter svetstråd senare törs vi nog lita på att motorfästena håller också...
Klart vi provlyfter ner motorn och ser hur det passar. Jajamensan! Det passar! :o Verkar som om det blir en del jobb med avgassystemet...
Ser lite trångt ut på nåt sätt...
Här ska vi få plats med plenium, oljetank till turbon, oljetank till separatsmörjningen, oljepump, turbo och expansionskärl samt alla tryckslangar :shocked:
Olofmikael på forumet tittade förbi, och som ni ser så är han helt i extas!
Vi känner oss däremot lite mer.. kluvna, angående tidspressen. Vecka 6 är fortfarande målet!
STAY TUNED! SÖKES: 8-kugg nonslip!