TXL renovering på G

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: TXL renovering på G

Inlägg av Gunnar » 03 jan 2010, 09:31

De kommer att bli kanon bra de här :thumbright: hur går det me 600an. har du bromsat än?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: TXL renovering på G

Inlägg av RetroR » 03 jan 2010, 09:49

Tripple from hell skrev:Kul att du angagerar dig :thumbright: , ska vi tippa på märket på trailing armen eller kanten runt skidan ?, för du vill väl inte hacka på rosten pga. att framvagnen är " made in steel " :)
Hehe.....nä rosten är det inte.....och den del som jag tänker på i denna bild är i aluminium.....stål på dom senare om jag nu minns rätt :roll:
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Tripple from hell
Inlägg: 329
Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
Ort: Arvidsjaur

Re: TXL renovering på G

Inlägg av Tripple from hell » 03 jan 2010, 15:47

Det måste vara den list som huven kläms ner i som du tänker på eller ? Och nej tyvärr så har jag inte bromsat 600:an än ,har laborerat med lite vikter och provat att sänka varvet från 8800 till 8600 och det känns som den drar lite bättre efter ca 100 meter.Tyvärr så är det ju en gissnings lek det här med varvet tills jag har bromsat, positivt är att den verkar ha ganska bred toppeffekt då jag i ett läge provade ett par 64 grams vikter från en RMK 800 då sjönk varvet till runt 81-8200 men den drog riktigt bra ändå med skidorna i luften runt 100 meter, men det hördes att vrålet som den har över 8500 inte fanns där.har fått tag i en matta från en F7 :a och 8tums vändhjul men jag vet inte vad reglerna i BC säger om det med större vändhjul ? hoppas på åsikt om detta innan man börjar montera :roll:
There is no replacement for displacement

Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: TXL renovering på G

Inlägg av Kronjocke » 06 jan 2010, 16:17

Klart du får ha större vändhjul. det sitter 8tum på min eltigre. F7 mattan har väl 36mm kammar, där får du kapa ned till 32. Det har jag gort på min Rv, som har haft lynx längd tidigare.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Tripple from hell
Inlägg: 329
Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
Ort: Arvidsjaur

Re: TXL renovering på G

Inlägg av Tripple from hell » 06 jan 2010, 23:04

Mattan i fråga har endast 24mm kammar ,pga några tidiga 06:or kom till sverige med dessa,byttes dock ut till 36mm innan lev. till kund.
mattan ska tydligen vara otroligt lättdriven då det går fort då den har ett typ finger mönster, dock helt oduglig till allt annat, är själv lite skeptisk till fästet i starten och i och med att man bara åker 150 meter så.....
There is no replacement for displacement

Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: TXL renovering på G

Inlägg av Gunnar » 07 jan 2010, 08:01

Tripple from hell skrev:Det måste vara den list som huven kläms ner i som du tänker på eller ? Och nej tyvärr så har jag inte bromsat 600:an än ,har laborerat med lite vikter och provat att sänka varvet från 8800 till 8600 och det känns som den drar lite bättre efter ca 100 meter.Tyvärr så är det ju en gissnings lek det här med varvet tills jag har bromsat, positivt är att den verkar ha ganska bred toppeffekt då jag i ett läge provade ett par 64 grams vikter från en RMK 800 då sjönk varvet till runt 81-8200 men den drog riktigt bra ändå med skidorna i luften runt 100 meter, men det hördes att vrålet som den har över 8500 inte fanns där.har fått tag i en matta från en F7 :a och 8tums vändhjul men jag vet inte vad reglerna i BC säger om det med större vändhjul ? hoppas på åsikt om detta innan man börjar montera :roll:

tjenare!
du de låter lite att den ska varva ca8000, dom brukar gilla varv runt 9000. Har du nått papper på piporna???
och de där me F7mattan blir hel rätt, grymt lätt rullad!!! :thumbright:

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Skriv svar