Lenko Larven med mos

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 21:54

Många här kollar väl ibland på Sävarturbos skoteravdelning och där la jag ut mitt projekt förra året. Men det är ju faktiskt här det hör hemma egentligen :D

Jag kan ju hoppa över beskrivningen av vad en Larven är och historien bakom här, det ska väl vara allmänkunskap här hoppas jag!

Men jag klipper in/redigerar mina inlägg därifrån från förra året så kan jag fortsätta här i likasinnades lag :) Var ju mycket funderingar och tester innan det "vinnande" konceptet togs fram.



Man är ju som alltid fascinerad av lite udda konstruktioner och nytänkande. Sen att man är fostrad av en far som alltid ansett Larven överlägsen allt vad "moderniteter" som skotrar heter har väl satt sina spår...

Farsan körde larv då det begav sej och är nära vän med den otroligt fyndige skaparen av monstret (Lennart Nilsson), han höll även i förarutbildningar med kurser i körteknik. Men jag är ju inte så övertygad om förträffligheten och överlägsenheten, men jag är helt såld på "Stig Helmer-känslan" och körglädjen!

Har aldrig kört något som framkallat liknande underhållningsvärde både för mej och för alla som råkat se framfarten. Jag har heller aldrig framfört något fordon som har sämre driftsäkerhet -alla kategorier! För att köra en timme så har det varit utan överdrift tio timmars skruvande. Otroligt imponerande då det inte finns något som kan gå sönder i dessa simpla saker...

Jag har ägt en i runt 10 år och innan det brukade jag låna uppfinnarens sons maskin för att åka en sväng varje år med farsan. Vart ju till att laga den både före och efter trots att den var en av de senaste årsmodellerna.

För er som inte har en aning om vad detta är för monster kan jag kort förklara konceptet. Det är en kropp byggd i "flygplansaluminum" :D som är popnitad och limmad. Ett stumt styre att hålla i sej i sen styr man med skidor man har på fötterna.

De första modellerna var utrustade med en tragisk Husqvarna motor i motorsågsstorlek, inget vidare med andra ord. Sen monterades en hysterisk Valmet-motor på runt 12Hk, då vart det åka av... De sista årsmodellerna vart utrustad med en egen-konstuerad/tillverkad motor det vill säga en Lenkomotor! Konstruktören av Larven (Lennart Nilsson) ritade denna motor själv efter eget huvud och vart enligt utsago lite utdömd vad det gäller proportioner på kanaler, cylindervolym och dylikt, men han stog på sej.

Hans vision var att motorn skulle uppföra sig som en 4-taktare med avseende på vridmomentskurvan. Hög effekt på höga varv var inte så viktigt som det var att ha ett högt vridmoment över ett större varvtalsregister. Skeptikerna till trots så lyckades han mycket bra med det. Motorn gav ett mycket bra effektregister över det varvtalsområde som fanns och det var variatorn anpassad för.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 21:58

Motordesignen i sig får man säga var suverän! Motorn presterade precis det han tänkt sej, tyvärr var produktionen av delarna inte av den kaliber som en lyxkryssare av denna kaliber krävde. Vid monteringen av motorerna var det så illa att bitarna knappt passade med varandra, man fick sortera upp delarna efter toleranser och sen sätta ihop motorerna så att dom överhuvudtaget gick att få ihop. Men trots detta så var motorerna i sej riktigt bra! Användes även för drivning av transportabla vattenpumpar av brandkåren och försvaret bl. a.

Men effekten då? Det är väl frågan om man kan tala om effekt, har hört lite olika men 14hk gav den säkert med skapligt rätt toleranser Smile Men, det fanns ett trimalternativ! En effektpipa av väldigt säreget slag. Vet inte alls hur eller om det var någon vetenskaplig beräkning bakom detta men det gav några få hästkrafter extra, varenda hästkraft känns ju när maskinen väger runt 75kg tom.
Det intressanta är utformningen. Effektsystemet är utformat som ett mänskligt öra, fast baklänges! (Se bild) Är även expansionskammare som inte syns på bilden. Örat är ju gjort för att förstärka ljud utan större förluster så okej. Hur mycket vetenskap det ligger bakom det lyckade resultatet kan man ju diskutera men faktum är att det fungerade. Jag har ett på min och det ger mer effekt än orginalsystemet utan tvekan.
Bild
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:01

Den första motor (eller andra egentligen) jag skulle stoppa i var enligt det hederliga mottot "nothing beats cubic inches" Bottenvrid och brett register var ju på önskelistan så en 700cc 4-takts boxermotor blir väl lagom, inte så bred som en rak 2a som ju orsakar problem då chassit är knappt 40cm brett. Satt ju egentligen rätt bra, men den vart lite baktung och det fanns ingen plats över för... -nånting! Men tänk vad fränt att i relativt dämpad ljudvolym åka en larven i 100 blås, rätt långt från orginalet som låter satan, ryker och går max 50!
Bild
Bild
Bild
Motorn är en Onan, som sitter i miniskotaren SKOGIS annars, även den en Lenko-konstruktion ursprungligen. Men det skulle komma att blii en tvåtaktare av mer normalt snitt till slut.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:08

Den motor det skulle visa sej bli (trodde jag) är väl säkert en välbekant pjäs för dom insatta, själv är jag inte alls så insatt i vad det är man har släpat hem:
Bild

Men 440 Bombardiern var helt enkelt för stor rent fysiskt, ett problem jag är van vad vid iofs. -att stoppa för stora saker i för små utrymmen.

Men med den motorn behövdes det byggas en extra mellanaxel med kedjedrift från motorn till den och primärvariatorn på denna axel till bakaxeln som sen via kedja går till drivaxeln till mattan. Blir många kilo extra och viktbalansen blir helt fel. Orsaken till denna konstruktion är för att det blir för brett annars med variator och startapparat.

Fick istället tag i en motor jag inte vet så mycket om men det är en 340cc på runt 30hk, från en gammal Ockelbo. Liten och nätt jämfört med 440in och jag kan montera den normalt med primärvariatorn direkt till sekundärvariatorn på sin orginalplacering.

Bredden kommer att bygga ut ca 8cm på varje sida men det är så långt bak så det blir inte i vägen för körningen. Jag sparar även minst 5kg bara på att slippa mellanaxeln samt att motorn är mycket lättare. Vikten är ju helt avgörande för körbarheten på en sån här.

440 vs 340, ser inte ut som så stor skillnad, men det är det!
Bild
Den nya motorn:
Bild


Lite provmontering och mätning:
Bild
Bild
Bild

Jag visste inte ett smack om denna motor här, men tack vare vänliga själar här på forumet så fick jag mycket bra information!
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:13

Det jag har gjort är helt enkelt att försökt viktbalansera den nya motorn så det blir jämnt fördelad vikt åt sidorna. Eftersom den nya motorn är bredare pga 2cyl mot 1cyl så vart det även en förskjutning utåt av sekundärvariatoraxeln. Att flytta ut upphängningen för axeln till något som inte finns är ju spännande. Men det går ju så klart, kass bild som vanligt men det här är nuvarande status:
Bild

Primär:
Bild
Sekundär (dålig bild):
Bild

Kortade kedjan och monterade det gamla kedjeskyddet som jag modifierade lite, blir väl ett lite snyggare skydd sen om det kommer att fungera.
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:21

Grenrör har jag inget, ingen plats finns det direkt för det heller så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, vänta har jag provat ett tag med nu men det verkar inte lösa problemet....

Utblåset från motorn går ju framåt, och där är bensintanken närmaste granne, så det blir lite spännande, måste på något sätt dra avgaserna bakåt runt motorn utan att förstöra kylluftens flöde. I princip omöjligt som jag ser det nu. Jag måste designa något som går slimmare mot motorn, och inte på sidan heller. Troligen över motorn. Blir kasst... Drar jag på sidan så blockerar jag oundvikligen luftflödet genom motorn. Drar jag över motorn så är tändstift och tändkablar i skottlinjen. Hur som helst så kommer det att värmeisoleras riktigt ordentligt. Vill ju inte bränna pungen om man ramlar bak på motorn, har ju ingen motorhuv än heller...

Ett lustigt problem också är att främre halvan(där tanken sitter) av min Larven är ca 50 mil härifrån, i ett dike utanför Gäddede i Jämtland. Det gör ju att det blir en aning svårt att mäta hur tight det blir.

Pite Robban skissar upp en manlig lösning:
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:24

Skratta inte åt avgassystemet nu, jag har börjat med att använda de rör jag har för att slippa köpa nytt. Det är ju onödigt grovt minst sagt, men att det bygger på höjden gör inget, på sidorna kan jag inte bygga mer. Jag kommer att gå ner i diameter på slutet så mottrycket inte blir alltför lågt. Men ett avstämt system skulle ju inte vara fel. Nästa säsong kanske...

Blir en liten billjuddämpare (Mitsubishi Galant) samt en liten slutdämpare från okänd gammelskoter på slutet. Allting kommer att lindas och isoleras och det är plats förberett för det.
Bild
Bild
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:27

Smed vidare med dämparna och så här blir version 1.0:
Bild
Bild
Fett lager med värmeisolering mot fronten (bensintanken) och sen vanligt avgasbandage med aluminumtejp över motorn, ena sidan klar här:
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:33

Bild

Tyckte att jag var nästan klar nu, men satan vad små detaljer tar tid. Höll på hela kvällen och det syns inte att jag gjort ett skit. Förberedde för gas- och choke-vajer, ingen av vajrarna har jag men man får ju ha lite fantasi! Monterade förgasaren och slang med filter. Stålomspunnen slang från Biltema så klart så det blir lite rejsigt, för det skall det ju vara på en sportskoter Smile

Bankade ihop en liten aluminiumplåt för att skydda förgasaren lite från strålningsvärmen från avgassystemet. Ska modifiera den lite till så blir det nog bra.

Limmade! dit bromsskivan också, gick allt annat än bra, kan för mitt liv inte tro på att den skall kunna sitta kvar, fast det vore väl lika bra för jag tror jag fick dit den lite fel också, härdar ju snabbt när det väl börjar och markeringarna jag gjort i axeln försvann i all smet. Har lim på hela maskinen, på kläderna, i håret, i kalsongerna men eventuellt fastnade en del på rätt ställe också. Kalsongerna ville jag ju inte limma fast egentligen, det är lika jobbigt varje gång...

Borde vara nära en provstart nu för tiden börjar ta slut, snart ska allt fungera och sitta under en "motorhuv" och den huven finns det inte ens ett embryo till.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:39

Slutmontering idag, bromsskive-jäveln hamnade fel förstås, "schimsade" lite så oket hamnade rätt ändå. Fick rikta bromsskivan med släggan också, var lika plan som Åre ungefär. Är ju bara en tunn rund plåt så det är lättjobbat iaf. :)

Börjar likna något nu, vet inte vad bara...
Bild

Kapade ner orginalhuven i bitar för att se om något skulle gå att använda. Började montera lite:
Bild
Bild


Skillnaden före och efter:
Före:
Bild
Efter:
Bild

Borde ju passa som en smäck!
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:46

Resan mot fjälltopparna vart framflyttad en dag så jag skulle hinna klart. Men gissa hur klar jag vart

Får fortsätta i snöslasket utomhus däruppe. Koncentrerade mej på att få till motorkåpan över variatorn, Grovsmidet är klart iaf. Gjorde även ett remskydd så man inte får remmen upp i tvåan om den skulle flyga i bitar.
Bild

Är rätt tjock aluminium runt variatorn också så man slipper splitter från den vid haveri.

Hann en del till med huven, men glömde fota det. Kommer ju inte att bli bra alls, men samtidigt så är det här avgassystemet en lösning som jag inte vill ha kvar, är alldeles för stort och otympligt. Men så är det ju med snabba ekonomibyggen, när man tar var man har och slänger ihop så måste man ju ha mycket saker för att det ska bli bra.
Bild

Är lite jobbigt då jag har gjort detta utan vinkelslip, något att bocka med och endast bågfil att kapa med. Hade inte verktygslådan hemma då jag glömt den i en bil för några månader sen och garagepolarens verktygslåda har han i sin bil, inte så mycket kvar i garaget att trolla med. Fick ta pannloben som mothåll och ett motorblock att banka med för att forma aluminiumplåtarna.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:49

Tro det eller ej, men hela skiten plus verktyg och material för motorhuvsbygge gick ner i skuffen, inklusive en reservmotor (orginalmotorn). Fick plocka ur golvmattan, så tight var det, men dom är stor i arslet BMW 750 :thumbright:

Kan det finnas någon som är dum nog att vilja stå i ett par oknutna Lundhags-kängor storlek 48 på dessa? I 100 blås?
Bild
Bild

Det finns en som är dum nog att prova iaf :snowmobile:
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 30 okt 2009, 22:52

Jag fortsätter snart med inklippningen och redigeringen så att den här tråden kommer i fas med tiden, är ju snart dags för nya äventyr. Vart ju en repa till slut iaf :D Har hela maskinen hemma där jag bor nu så större möjligheter att prova uppdateringar finns.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av marino carlsson » 30 okt 2009, 23:51

Riktigt häfftigt.. Hoppas på uppdateringen snart.. KUL att du gjorde rätt å fixade tråden här istället..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 31 okt 2009, 19:24

Ja det känns som att det är här den hör hemma :)

Var ju inte lätt att få skiten att gå, Tillotson-förgasaren blir nog inte långlivad.

Gjorde rent den rejält, membranen var hela och fina. Nålarna till de justerbara munstyckena var däremot väldigt rostiga och fula. Gjorde rent dom och putsade upp dom lite.

Men gick den mer än 20m? -Icke, surade ner sej och var grinig trots att den betedde som att den inte fick soppa, gick mest på en cylinder när den gick.
Såg rätt ledsen ut de första dagarna:
Bild
Bild

Ingen action första dagen...

Men skam den som ger sej. Satte dit en mikunipump från Larven! innan förgasaren och pumpade in soppa in i pumpen så att säga, då vart det åka av :mrgreen:

Vart inte så mycket filmat och fotat då man kokade av ilska större delen av tiden. Men det filmades en del med en vanlig digitalkamera. Jag klippte ihop det som fanns till en kalkonfilm. Slutrepan i filmen är första fullgasrepan med (nya) motorn, gick som skit och varvade inte ur riktigt då. Jag släpper av någon sekund efter filmningen börjar också.
Orginal maxade den ju runt 50, nu drar den loss mattan i 70! Mätte med GPS, men vågade inte kolla på den mer än till ca 70km/h. Var halkigt som fan också då det började frysa på och jag tror inte dom här grejerna är gjorda för is-racing :?

Men hur kul är det här utan film? -Inte alls!
http://www.youtube.com/watch?v=-bJHHO09 ... annel_page

Vet inte om någon tänkte på det, men i slutet av filmen så plogade jag för att försöka få stopp, jag hade inga bromsar och ingen avstängning av motorn, nödstoppen var inte inkopplad. Tomgången rusade så den drev ju på. Det som ramlade av vid "inbromsningen" var det enda jag hade som skydd mot variatorer och annat rörligt. Hann ju aldrig göra klart en huv eller sätta fast något. Grenrören hade man ju i princip i arslet så det finns lite jobb kvar på en del detaljer...

Kom inte med på filmen men strax efter ramlade jag av och lyckades i vurpan trycka in ena skidspetsen i bandtunneln och fick stopp på den så. Annars hade den puttrat på till Norge troligen. Adrenalinkicken man hade där gjorde att det sunda förnuftet var trasigt. Ingen välförberedd repa med andra ord. :)


Blöjbytet är nära här, bulan i overallen kräver ingen förklaring:
Bild
Bild
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

Användarvisningsbild
Galant turbo
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av Galant turbo » 31 okt 2009, 19:37

Det där var det sista från förra säsongen så nu blir det realtid på uppdateringarna.

En sak jag ska kolla upp som vore frän, är om det går att vända på cylindrarna. Det vore ju perfekt att få förgasaren fram och avgassystemet bakåt. -Hur svårt kan det vara egentligen? :D Man skulle få ner vikten och tyngdpunkten. Den är lite baktung nu och det gör det lite jobbigt ibland.

Väldigt kusligt är det att ligga i hög hastighet och släppa av gasen, blir kast som inte är att leka med. Fanns antydan till det med orginalmotorn också, men den var lättare och farten bara hälften. Jag är klent byggd och rätt dålig skidåkare så det blir väldigt svårt att stå på benen...

Sen finns ju ett moln av besvikelse över resultatet, jag vill ha ett fordon som jag inte vågar gasa fullt ut med. Bil, båt eller skoter spelar ingen roll. Det kusligaste som finns att köra är ju en Larven så det borde vara det billigaste och enklaste sättet. Men med den här konfigurationen så höll jag ju fullt flera minuter :( Den bästa lösningen vore en vass, lätt enstånka på säg 40hk, då skiter jag nog ner mej... Men att hitta en sån till överkomligt pris är väl inte det lättaste. En crossmotor eller dylikt blir ju lite bökig med växellåda osv.
BMW M5 -01
BMW 750iAL V12 Dubbelturbo -88
Subaru Legacy -92
Starion Turbo Intercooler -86
Volvo B58/50 (12m Husbuss) -67
Lenko Larven -82
Labbråtta
http://www.sttemtec.com

RajdLaser_
Inlägg: 432
Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
Ort: Trönö
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av RajdLaser_ » 31 okt 2009, 20:56

Galant turbo skrev:Tro det eller ej, men hela skiten plus verktyg och material för motorhuvsbygge gick ner i skuffen, inklusive en reservmotor (orginalmotorn). Fick plocka ur golvmattan, så tight var det, men dom är stor i arslet BMW 750 :thumbright:

Kan det finnas någon som är dum nog att vilja stå i ett par oknutna Lundhags-kängor storlek 48 på dessa? I 100 blås?
Bild
Bild

Det finns en som är dum nog att prova iaf :snowmobile:

synn bara att det var strl 48 , hade det vart 51 hade man kunnat testa för lite dum är man nog :D , när det handlar om att ha kul så får man va dum :D
Rajd laser 440+.

Ockelbo 6000 se

Vw beach buggy (under renovering)

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av marino carlsson » 01 nov 2009, 13:57

Intressant att de finns lite självmordskandidater lite här å där.. :)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

RajdLaser_
Inlägg: 432
Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
Ort: Trönö
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av RajdLaser_ » 01 nov 2009, 14:46

marino carlsson skrev:Intressant att de finns lite självmordskandidater lite här å där.. :)



njae självmord är kanske att ta i :roll:


har suttit på en liten kawasaki kx 80 i säkert runt 80 blås ;) och det kändes jäävligt fort :D
Rajd laser 440+.

Ockelbo 6000 se

Vw beach buggy (under renovering)

El Presidente
El Presidente
El Presidente
Inlägg: 1426
Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Lenko Larven med mos

Inlägg av El Presidente » 01 nov 2009, 19:00

Underbart bygge =)

inga filmer??
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------

1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther

Skriv svar