återupptaget bygge snotric sc3

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
angantyr
Inlägg: 66
Blev medlem: 26 jan 2009, 23:06
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: stressbygge snotric sc3

Inlägg av angantyr » 22 nov 2009, 17:28

Då är veven försedd med nya lager och kolven har fått nya ringar, glömde bort att beställa packboxar så motorn blev inte färdig ikväll.
Nästa helg blir att montera ihop motorn, bulta fast den i bordet, provstart, sen försöka få den elektroniska tändningen på plats och se om det fungerar.

Användarvisningsbild
angantyr
Inlägg: 66
Blev medlem: 26 jan 2009, 23:06
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: stressbygge snotric sc3

Inlägg av angantyr » 20 dec 2009, 16:25

Motorn startar och går, utan tändhatt också!

Lyckades döda min telefon som har stått för att fotografera projektet så bilderna får vänta.

Håller just nu på att byta matta till en trevlig bombardier matta med lagom kamhöjd jag snavade över på skroten.
Den har någon gång varit försedd med hundratals dubb och nån har varit så ambitiös så att dom svetsat plåtar med gängade hål på varje mattskoning så där kan man ju dra dit nå 12.9 bultar och skära av om man vill ha lite bett.
På orginalmattan så är det inga kammar som sticker ut, snarare ett mönster från gjutningen så det här borde göra hela skillnaden=)

Någon som har en komptestare för stift i A-storlek?

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: stressbygge snotric sc3

Inlägg av Holländaren » 20 dec 2009, 18:37

Biltemas kompprovare klarar både A och B stift :)
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82423

Sen ang tratten så ska en sån här tratt passa!
Jag har 2 st såna liggandes på skrivbordet här så hör av dig om du vill ha lite mått för att kolla så den verkligen passar på din gasare.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
angantyr
Inlägg: 66
Blev medlem: 26 jan 2009, 23:06
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: stressbygge snotric sc3

Inlägg av angantyr » 20 dec 2009, 20:20

Fan farsan har ju en sån där hade jag för mig, ringde och fick det bekräftat nu också så då var de problemet löst=) Ska bli spännande att se hur jävla hög komp de är i spisen

Se där, ska ut i garaget en sväng nu efter middan, jag tar och mätar avståndet mellan dom tre hålen då och diametern!

Användarvisningsbild
angantyr
Inlägg: 66
Blev medlem: 26 jan 2009, 23:06
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: återupptaget bygge snotric sc3

Inlägg av angantyr » 20 okt 2010, 21:39

Tillbaka igen snart ett år senare, motivationen dog när det vart för långt mellan hemresorna och möjligheten att delta i burkarcupen försvann.
Nu har jag ännu längre till garaget, 85mil istället för 16 men ledigheterna är desto fler och längre. Sen väckte väll det ynkliga snötäcket skaparlusten till liv igen också.

Vars var jag senast?
1.Den helrenoverade sa340n startade och gick, även utan tändhatt.
2.Mattan jag kommit över visade sig ha fel delning, fanns en säck med gamla drivhjul i farfars garage så det problemet skall nog kunna lösas snarast möjligt.
3. Det hemmalödda elektroniska tändsystemet ligger och väntar på en monterad och fungerande motor innan det ska provas.
4. Hade en uträknad pipa färdig att skrivas ut till pappersmallar men hårddisken filerna låg på dog..
5. Drevfrågan återstår.

Måste ta och läsa alla mina gamla inlägg för att komma ihåg vad jag höll på med och ta tag i maskinens ovissa framtid när jag kommer hem till helgen

Skriv svar