Oly/Blizzard -70 wannabe, slidmatning på gång!
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Enkelt översatt väger alu ca 1/3 av stål. Mer exakt väger alu 2.8 gr/cm3 å stål 7, 85 gr/cm3. Anledningen varför man i modern tid övergått med magnesium/alu legeringar är dels vikten (mg väger ensamt 1, 79 gr/cm3). Även hållbarheten blir bättre. Var man får tag på al/mg legerade rör eller stänger vette fn.
Aprilia SR 125 2001
Norton Mercury 650 1969
Husqvarna TE 310 2014
Katana 1100 1982
Honda Z50 1976
Norton Mercury 650 1969
Husqvarna TE 310 2014
Katana 1100 1982
Honda Z50 1976
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Ja till helgen är det race så det var dags för en provsväng...
Dämpningen på skidorna verkar då ha gjort en reäl skillnad, går nästan inte att jämföra med hur den var tidigare
Däremot har motorn börjat bete sig skum nu, jag tycker den låter illa och så kan den få för sig att vägra starta. Känns som att den går för snål men avgastempen, stiften och kolvtoppen ser bra ut. Måste nog kanske lyfta på toppen för att ta en närmare titt på kolven. Tyckte mig höra några spikningar på filmen också så jag kanske måste sänka förtändningen lite grann.
Den tvärdog också under en av provsvängarna (några sek efter jag släppte gasen) och var omöjlig att få igång då.. Bogserade hem den och då startade den direkt, hade gått kanske 5 minuter då. Den gick runt utan problem och verkade ha bra komp precis efter den dog så jag vet inte vad som var problemet egentligen.
Tog iaf på mig hjälmkameran under provsvängen.. 1:21 in i filmen går det uppför
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Fg_FmsBOYM[/youtube]
Dämpningen på skidorna verkar då ha gjort en reäl skillnad, går nästan inte att jämföra med hur den var tidigare
Däremot har motorn börjat bete sig skum nu, jag tycker den låter illa och så kan den få för sig att vägra starta. Känns som att den går för snål men avgastempen, stiften och kolvtoppen ser bra ut. Måste nog kanske lyfta på toppen för att ta en närmare titt på kolven. Tyckte mig höra några spikningar på filmen också så jag kanske måste sänka förtändningen lite grann.
Den tvärdog också under en av provsvängarna (några sek efter jag släppte gasen) och var omöjlig att få igång då.. Bogserade hem den och då startade den direkt, hade gått kanske 5 minuter då. Den gick runt utan problem och verkade ha bra komp precis efter den dog så jag vet inte vad som var problemet egentligen.
Tog iaf på mig hjälmkameran under provsvängen.. 1:21 in i filmen går det uppför
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Fg_FmsBOYM[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Nu ser den ju inte lika livsfarlig ut .
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Medalyft ganska nära husväggen
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Haha med gammla fjädringen hade det varit en oly ofrivilligt inne i stugan första svängen upp för baken
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Ja där var det lite för nära egentligen.. Men frän Det har aldrig gått att köra såhär med skotern utan man har varit livrädd långt, långt innan. Tänk vad 2 stötdämpare kan göra skillnad...
Har iaf plockat upp toppen och tycker fortfarande inte den ser ut att ha gått snål, men inte har den gått för fet heller. Så jag ska höja nålen ett snäpp och bestycka upp lite och se om det hjälper nåt. Lite mindre förtändning ska det bli också.. Den gick fint med dom här inställningarna i våras när det var plusgrader men idag var det ca -17 så den kanske ville ha lite mer soppa iaf. Och den spikade när jag var på väg uppför backen första gången, hörde inte det när jag körde men nu på filmen så hörs det rätt bra.
Har iaf plockat upp toppen och tycker fortfarande inte den ser ut att ha gått snål, men inte har den gått för fet heller. Så jag ska höja nålen ett snäpp och bestycka upp lite och se om det hjälper nåt. Lite mindre förtändning ska det bli också.. Den gick fint med dom här inställningarna i våras när det var plusgrader men idag var det ca -17 så den kanske ville ha lite mer soppa iaf. Och den spikade när jag var på väg uppför backen första gången, hörde inte det när jag körde men nu på filmen så hörs det rätt bra.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Då var cyllen plansvarvad och tagit ner så mycket som behövs för att senare hamna på rätt squishavstånd och kompförhållande Kommer kompensera med tjockare packning nu till å börja med, så jag får samma squish och komp som jag hade innan. En sak åt gången, känns inte som att det är mer effekt man behöver nu på lördag utan jag siktar på att få den att hålla först.. Men den hade fuktat lite under toppen, antagligen pga små skador på cyllen, så det kändes lika att få det här gjort.
Kolven verkar snart ha gjort sitt pga spikningarna. Blir nog att byta den för säkerhets skull om jag nu hittar nån, verkar bara ha 72,5 på lager och man kör ju std dim på den här cyllen.. Har iaf putsat ringen lite så nu kanske det går att köra en tävling med den i fall det krisar sig.
Kolven verkar snart ha gjort sitt pga spikningarna. Blir nog att byta den för säkerhets skull om jag nu hittar nån, verkar bara ha 72,5 på lager och man kör ju std dim på den här cyllen.. Har iaf putsat ringen lite så nu kanske det går att köra en tävling med den i fall det krisar sig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Då var enhjulingen förhoppningsvis redo för dagens tävling
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Racerapport!
Jag ides inte byta kolv, lånade en kolv av Lars i fall det skulle krisa sig men han har slut efter den här också och vi vet ju hur många kolvar det går per vecka där Så egentligen ville jag inte använda den.. Så jag körde med kolven som satt, som verkligen har gjort sitt. Och körde väldigt safe för att den skulle hålla en tävling.. Bättre att det går lite saktare än att det inte går alls.. Sänkte kompet, backade på tändningen, och fettade på den ett par storlekar. Motorn var svårstartad hela kvällen, och jag missade till o med besiktningen för att det tog över en halv timme att få igång den på parkeringen. Men den blev besiktat och godkänt iaf Efter masterheatet så såg stiften lite ljusa ut så jag bestyckade upp 2 storlekar till för säkerhets skull. Första och andra kval gick utan större problem, fortfarande lite slö iväg och den blöddrade lite på väg upp men jag vann båda heat. Men efter andra heatet så låg tomgången på ca 5000 på väg ner. Inte bra.. Tillbaks i depån så justerades luftskruven ett halvt varv och då lugnade den ner sig. Det verkade också göra susen för starten, den fick nog för lite soppa just när man skulle iväg. I finalen stack den iväg mycket bättre och jag behöll ledningen hela vägen in till mål
Körde direkt till släpet efter finalen så att vi skulle slippa behöva starta den en gång till sen..
Dämparna verkar ha gjort en stor förbättring också, jag släppte gasen 2 gånger under 3 repor, annars var det bara gas i botten. Och dom gånger jag släppte så behövdes det nog egentligen inte.
Hjälmkameran var med, kommer upp sen.
Nu ska det bytas kolv och sen blir det väl att försöka få ut lite effekt igen!
Jag ides inte byta kolv, lånade en kolv av Lars i fall det skulle krisa sig men han har slut efter den här också och vi vet ju hur många kolvar det går per vecka där Så egentligen ville jag inte använda den.. Så jag körde med kolven som satt, som verkligen har gjort sitt. Och körde väldigt safe för att den skulle hålla en tävling.. Bättre att det går lite saktare än att det inte går alls.. Sänkte kompet, backade på tändningen, och fettade på den ett par storlekar. Motorn var svårstartad hela kvällen, och jag missade till o med besiktningen för att det tog över en halv timme att få igång den på parkeringen. Men den blev besiktat och godkänt iaf Efter masterheatet så såg stiften lite ljusa ut så jag bestyckade upp 2 storlekar till för säkerhets skull. Första och andra kval gick utan större problem, fortfarande lite slö iväg och den blöddrade lite på väg upp men jag vann båda heat. Men efter andra heatet så låg tomgången på ca 5000 på väg ner. Inte bra.. Tillbaks i depån så justerades luftskruven ett halvt varv och då lugnade den ner sig. Det verkade också göra susen för starten, den fick nog för lite soppa just när man skulle iväg. I finalen stack den iväg mycket bättre och jag behöll ledningen hela vägen in till mål
Körde direkt till släpet efter finalen så att vi skulle slippa behöva starta den en gång till sen..
Dämparna verkar ha gjort en stor förbättring också, jag släppte gasen 2 gånger under 3 repor, annars var det bara gas i botten. Och dom gånger jag släppte så behövdes det nog egentligen inte.
Hjälmkameran var med, kommer upp sen.
Nu ska det bytas kolv och sen blir det väl att försöka få ut lite effekt igen!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Gratulerar till segern glömde helt bort å fråga om luftskruven i fredags när du ringde, bra att ni testade att pilla i den å fick den att gå bättre.
Upp med filmerna NU!!
Hur gick det för B-O? Fick Sno-tric:en stanna eller följa med?
Upp med filmerna NU!!
Hur gick det för B-O? Fick Sno-tric:en stanna eller följa med?
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Lugn bara.. Håller på klippa ihop
Snotten fick stanna hemma Det var gängad vev på motorn vi hämtade och då passade inte hans variator.. Och av nån anledning så skulle inte den variatorn som satt funka, vet inte riktig varför.
Snotten fick stanna hemma Det var gängad vev på motorn vi hämtade och då passade inte hans variator.. Och av nån anledning så skulle inte den variatorn som satt funka, vet inte riktig varför.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Holländaren skrev:Lugn bara.. Håller på klippa ihop
Snotten fick stanna hemma Det var gängad vev på motorn vi hämtade och då passade inte hans variator.. Och av nån anledning så skulle inte den variatorn som satt funka, vet inte riktig varför.
Nä, det lät ju konstigt. Det måste ju vara en bland dom bästa variatorer som är tillverkade... .
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bISiHHqDWM8[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Grattis!!, jädrar va kul med film
Mvh Per
Mvh Per
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Såg ju bra ut det där . Kul å få se vad man missade .
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
-
- Inlägg: 329
- Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
- Ort: Arvidsjaur
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Fin film Nico , regnade det hos er eller ??
There is no replacement for displacement
Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12
Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Det blev nån slags underkyld dimma, hade fullt upp att skrapa bort is från visiren när jag stod på startmattan
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Skaderapport...
Såg inte värre ut än på fredag iaf.. Ringgapet var ca 2 mm, behövde som inte mäta för att se att det var lite för mycket Skramlet i cylindern är nog också pga det.. Nu hoppas jag bara att det är ringen det är fel på och inte cyllen, men det får vi se snart. Gapet ska ligga runt 0,4 när det är som det ska. Det kan ju förklara en hel del varför den är lite små tjurig att få igång.
Cylinderfotspackningen verkar ha gjort sitt också för där under såg det ut såhär. Den ser hel o fin ut men verkar alltså inte hålla tätt iaf. Nu ligger den då i soptunnan.
Domen såg ut såhär.. Var inte såhär sotig i fredags men som sagt fettade jag på ordentlig för att allt skulle hålla.
Såg inte värre ut än på fredag iaf.. Ringgapet var ca 2 mm, behövde som inte mäta för att se att det var lite för mycket Skramlet i cylindern är nog också pga det.. Nu hoppas jag bara att det är ringen det är fel på och inte cyllen, men det får vi se snart. Gapet ska ligga runt 0,4 när det är som det ska. Det kan ju förklara en hel del varför den är lite små tjurig att få igång.
Cylinderfotspackningen verkar ha gjort sitt också för där under såg det ut såhär. Den ser hel o fin ut men verkar alltså inte hålla tätt iaf. Nu ligger den då i soptunnan.
Domen såg ut såhär.. Var inte såhär sotig i fredags men som sagt fettade jag på ordentlig för att allt skulle hålla.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Gratulerar till segern! Även med den kolven lät det som du har bra snurr i maskin.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Blizzard -70 clone/wannabe
Tackar, jo den bara går o går trots att allt ser ut som det gör, motorn trivs nog bra i Olympic chassit
Har iaf kollat närmare på grejerna nu och cylindern verkar vara ok, det är bara kolven och ringen som är sliten. Så det är bara in med en ny kolv och gasa igen.. Undrar bara om man skulle justera till avgasporten lite också efter dom senaste teorierna medans man har lös cylindern eller om man ska låta den vara eftersom den uppenbarligen fungerar rätt bra som den är också.
Har iaf kollat närmare på grejerna nu och cylindern verkar vara ok, det är bara kolven och ringen som är sliten. Så det är bara in med en ny kolv och gasa igen.. Undrar bara om man skulle justera till avgasporten lite också efter dom senaste teorierna medans man har lös cylindern eller om man ska låta den vara eftersom den uppenbarligen fungerar rätt bra som den är också.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½