Sneak Peak !!
Sneak Peak !!
Hej på Er!
Jag försöker att lägga in en bild enl. Gunnars anvisningar och till och med jag förstod det. - men sen om det funkar var ju en annan sak.
Bild på min "nya" stånka, 275cc. (om detta funkar så kommer det fler bilder på bygget)
lite hjälp
ska bli intressant att se hur det här slutar
ska bli intressant att se hur det här slutar
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-------------------------------------------------L-Å skrev:Tack snälla du - men skam den som ger sig!
Jag får försöka på nytt, troligen så klickade jag på fel länk?
mvh L-Å
högerklicka på bilden du vill visa och rulla ner på egenskaper
kopiera adressen till bilden...limma in den här markera adressen så den blir blå och tryck på img knappen
klart =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Den där är det jonny öhrn som har byggt den?
LÅ, här har du en utmanare..
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28739
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Lite stressad blir man - men jag tycker att allt som är made in "vedboa" är värt all respekt, det är sånt här som för oss framåt! Det blir många saker på "hoppsan-hyllan" men i bland så funkar det
Här är en bild på insuget och chassiet.
-jag har gjort 2 försök att lägga in fler bilder, jag gör ett 3:e.
Här är en bild på insuget och chassiet.
-jag har gjort 2 försök att lägga in fler bilder, jag gör ett 3:e.
-
- Inlägg: 390
- Blev medlem: 06 jan 2008, 01:51
- Ort: Lycksele
- Kontakt:
- Arctic5000
- Sponsor medlem
- Inlägg: 378
- Blev medlem: 10 dec 2007, 15:18
- Ort: Vilhelmina - Skog
- Kontakt:
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Vad jag vet så är det då Rickard Andersson som varit med och byggt den(har jobbat eller jobbar på Granec)Gunnar skrev:Den där är det jonny öhrn som har byggt den?
LÅ, här har du en utmanare..
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28739
Jo blir det säkert, bara du får den att parata rätt så, lägg hjärna in en video sen så man får höra
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Hur blev det med det här projektet?
Kör du med den här motorn i ET:n nu?
Kör du med den här motorn i ET:n nu?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
HPE hade ju dille på att bygga Arctic Tripplar ett tag från tvåcylindriga... allt ifrån "babytripple" på 660cc med 3st 440 cylindrar upp till 1050 med 3st Wildcat cyllar.
Borde ju ha blivit en del motorhalvor över då?
Såg nån på ett amerikanskt forum som byggt en 3-cyl laydown av 3st Firecatcylindrar... brrr.
Finns många motorer som byggts av befintliga cylindrar, svårast är väl hur man får till tändningen efter att man fixat veven...
Borde ju ha blivit en del motorhalvor över då?
Såg nån på ett amerikanskt forum som byggt en 3-cyl laydown av 3st Firecatcylindrar... brrr.
Finns många motorer som byggts av befintliga cylindrar, svårast är väl hur man får till tändningen efter att man fixat veven...
"When all you have is a hammer, every problem looks like a nail"
Hej på Er!
Tyvärr så ligger 270cc projektet lite på is, pga 2 saker, det ena är vevaxeln, jag har haft problem med att veven inte är axiellt rak. detta beror på att jag försöker att använda gamla vevtappar, dom har redan befintliga "spår", så att det är ganska svårt att "vrida" veven rätt. Men i vilket fall så har jag nu gjort en vev som är inom toleranserna, men den är inte riktigt 100% så jag är inte riktigt nöjd.
Det andra problemet är ganska litet, jag måste slipa ut lagerläget lite, för vevhuset blev lite trångt. I övrigt så tror jag inte att det ska vara några större problem (optimist?). Tändsystemet kommer jag att ta från en ET250, eller 340. Single coil, tänder både uppe och nere, så jag tror att det ska funka, det funkar ju på pz, et, srv med en pulsgivare.
Jag återkommer med mer bilder och info när jag kommer igång.
mvh L-Å
Tyvärr så ligger 270cc projektet lite på is, pga 2 saker, det ena är vevaxeln, jag har haft problem med att veven inte är axiellt rak. detta beror på att jag försöker att använda gamla vevtappar, dom har redan befintliga "spår", så att det är ganska svårt att "vrida" veven rätt. Men i vilket fall så har jag nu gjort en vev som är inom toleranserna, men den är inte riktigt 100% så jag är inte riktigt nöjd.
Det andra problemet är ganska litet, jag måste slipa ut lagerläget lite, för vevhuset blev lite trångt. I övrigt så tror jag inte att det ska vara några större problem (optimist?). Tändsystemet kommer jag att ta från en ET250, eller 340. Single coil, tänder både uppe och nere, så jag tror att det ska funka, det funkar ju på pz, et, srv med en pulsgivare.
Jag återkommer med mer bilder och info när jag kommer igång.
mvh L-Å
Re: Sneak Peak !!
Det här vill vi (iaf jag) se mer av !
Hur går det för dig? Var ju nästan 10 månader sen du skrev här sist, nåt måste väl ha gjorts?
Hur går det för dig? Var ju nästan 10 månader sen du skrev här sist, nåt måste väl ha gjorts?
Re: Sneak Peak !!
Hej på Er!
Nu är jag på G igen Stånkan sitter i hop - äntligen (skickade vevaxeln till en som hade rätt grejor och inte bara en blyslägga)
Boysen-reeds. Flatslide mic boostbottle mm. Ska starta upp den med std-prylar så jag vet att den går som den ska, Och om allt funkar så hamnar nog en av 600-kit cyllarna där. Nu är det spännande
mvh L-Å
Nu är jag på G igen Stånkan sitter i hop - äntligen (skickade vevaxeln till en som hade rätt grejor och inte bara en blyslägga)
Boysen-reeds. Flatslide mic boostbottle mm. Ska starta upp den med std-prylar så jag vet att den går som den ska, Och om allt funkar så hamnar nog en av 600-kit cyllarna där. Nu är det spännande
mvh L-Å