Yamaha STX promod #77 (SÅLD)
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Yamaha STX promod #77 (SÅLD)
Snabba fakta:
Sr433 block
GP440 tändning
SW440 kolvar
Ombyggda SRX440 pipor
Portade cylindrar och block av mig
307 med 25mm kammar.
Toklättad, allt onödit ska bort
Snabbgas såklart för riviga starter
Lite bilder på räjsmaskinen....
Före:
Tvättning på gång, skit väger så det ska bort!
Lite renare och lättare
Det satt en höjdningssats, den var tung så den åkte.
Nu sitter det säkningssats i stället.
Så nu börjar de likna en skoter
En bild på Speedparts:
Ett drev i alu, lätt å bra 17T
Sr433 block
GP440 tändning
SW440 kolvar
Ombyggda SRX440 pipor
Portade cylindrar och block av mig
307 med 25mm kammar.
Toklättad, allt onödit ska bort
Snabbgas såklart för riviga starter
Lite bilder på räjsmaskinen....
Före:
Tvättning på gång, skit väger så det ska bort!
Lite renare och lättare
Det satt en höjdningssats, den var tung så den åkte.
Nu sitter det säkningssats i stället.
Så nu börjar de likna en skoter
En bild på Speedparts:
Ett drev i alu, lätt å bra 17T
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Starkt jobbat
hur fa platts med 28mm matta i drivtunneln
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
De var som tanken de, var som lat där ett tag och ville ha en motor som bara var att skruva fast men nu är det andra bullar som gäller....Sm-x skrev:Vilket fint jobb, var det den där du skulle ha donator motor till?
Passa på att kolla drivaxellagrena är en sjuka på dom
jo, lagerna var dåliga. men nu sitter det lätt rullade super lager där haha
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha STX 440
Snabbgas så klart för riviga starter
En sån Hobbex-referens kan man inte låta gå omärkt förbi
En sån Hobbex-referens kan man inte låta gå omärkt förbi
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha STX 440
Nää, tror inte dom går att köpa nu... men jag har 2st när jag skulle ha ett gashandtag till nån moppe för 10år sen så beställde jag 2st på en gång.snopro78 skrev:Snabbgas så klart för riviga starter
En sån Hobbex-referens kan man inte låta gå omärkt förbi
Inte kan man vara utan en sån retropryl
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
jag ska också ha snabbgas haha...iaf testa...
kommer ni ihåg hur grymt bra hobbex va när man va liten?...
dom plocka ju bort alla roliga och farliga grejer..=)
snyggt jobbat gunnar känner du också stessen?
kommer ni ihåg hur grymt bra hobbex va när man va liten?...
dom plocka ju bort alla roliga och farliga grejer..=)
snyggt jobbat gunnar känner du också stessen?
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
OBS DENNA MOTOR BLEV DET INGET AV....
Jag har också börjat att pilla på motorn..
yamaha har gjort det ganska bra, behövs bara putsas lite..
Avgas:
Spolportar
Insug:
Det kommer att bli sniktrim på den här då jag inte orkar lägga nå mycke tid på motorn.
RESEPT:
tjock cylinderfotspackning
planad topp
Dubbla 38mm gasare
Snabbgjorda pipor
195 avgas
120 spol 120insug
17/35
Jag har också börjat att pilla på motorn..
yamaha har gjort det ganska bra, behövs bara putsas lite..
Avgas:
Spolportar
Insug:
Det kommer att bli sniktrim på den här då jag inte orkar lägga nå mycke tid på motorn.
RESEPT:
tjock cylinderfotspackning
planad topp
Dubbla 38mm gasare
Snabbgjorda pipor
195 avgas
120 spol 120insug
17/35
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Jag har räkna lite på toppfarten och om motorn orkar varva till 8tusen som jag vill så ser det ut så här:
Varvtal km/h
7600 119,4
7700 121,0
7800 122,5
7900 124,1
8000 125,7
Varvtal km/h
7600 119,4
7700 121,0
7800 122,5
7900 124,1
8000 125,7
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
komp: 6.2:1 =42cm3 std
om ni tycker jag skriver en massa skit så är det bara min komihåg siffror.
jag tyckte att det är bättre att lägga upp dom här istället för att skriva dom på en massa olika lappar som jag tappar bort....
om ni tycker jag skriver en massa skit så är det bara min komihåg siffror.
jag tyckte att det är bättre att lägga upp dom här istället för att skriva dom på en massa olika lappar som jag tappar bort....
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
I dag blev piporna nästan klara, kan tillägga att det gick fort att bygga dom = inte så vackra och nej det blir inga bilder på dom
Jag fuskade och tog "avgasböjen" från ett par pipor som jag hadde över så då sparade jag lite tid där. . Måtten stämde ganska bra där, så det får duga....
Har inte gjort klart stingern än, det lutar åt att göra en justerbar sån.
kan vara kul att prova lite olika längder.
Ska börja se om det går att bygga dit dubbla förgasare också, det blev inte så där jätte bra med plats runt styrstången.
Jag fuskade och tog "avgasböjen" från ett par pipor som jag hadde över så då sparade jag lite tid där. . Måtten stämde ganska bra där, så det får duga....
Har inte gjort klart stingern än, det lutar åt att göra en justerbar sån.
kan vara kul att prova lite olika längder.
Ska börja se om det går att bygga dit dubbla förgasare också, det blev inte så där jätte bra med plats runt styrstången.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Jag ska fundera om det blir nå bilder på piporna....rappel skrev:kul!! jag ahde vela se dina pipor hur funkar de att he dubbel gasare på en sån där motor?
Dubbelgasare blir kanon, de ska inte vara nå problem att få dom att funka till motorn. Putsade till lite idag i portarna så att det går lättare för bränsle/luft blandningen att hitta fram....
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
okej härligt hur tror du de skuylle funka med dubbel gasare på en et 340?Gunnar skrev:Jag ska fundera om det blir nå bilder på piporna....rappel skrev:kul!! jag ahde vela se dina pipor hur funkar de att he dubbel gasare på en sån där motor?
Dubbelgasare blir kanon, de ska inte vara nå problem att få dom att funka till motorn. Putsade till lite idag i portarna så att det går lättare för bränsle/luft blandningen att hitta fram....