Sida 1 av 7
Mitt Racer Lazer projekt
Postat: 17 nov 2008, 22:03
av Racer Lazer
Postat: 17 nov 2008, 22:28
av El Presidente
sviiiiin cooool
nu blir man inspirerad
hål borrad tunnel
och styret va ascoolt
är det en rem du satt på skidorna som lyftöron typ?
Postat: 17 nov 2008, 22:33
av 440+
skithäftig!! bra jobbat :arrow774:
Postat: 17 nov 2008, 22:33
av Gunnar
jo, stenhård...
Postat: 17 nov 2008, 23:12
av yamaton
Hård Lazer! Bra jobbat!
Postat: 18 nov 2008, 01:40
av PLUSSS
riktigt stiligt, bra jobbat där.... :arrow774:
Postat: 18 nov 2008, 05:51
av SL351
Japp!! coolt!!
Racer Lazer
Postat: 18 nov 2008, 16:59
av Racer Lazer
Tack för kommentarerna
De har ju blivit någon timma i garaget så det är ju kul att nån mer än jag
tycker att de blev ok
Kan bli aktuellt att modda vidare, har en donatorskoter på g.
Kanske inte denna säsong men det innefattar isf. motorbyte, rör rams
bakdel med lång boggie och matta, vi får se....
Postat: 18 nov 2008, 17:05
av Racer Lazer
Förresten, lyftöronen är faktiskt gjorda av en gammal ockelbo rem.
Fick det tipset av en fd. crossåkare och faktiskt ser de ju ganska coolt ut
Postat: 18 nov 2008, 18:59
av Racer Lazer
Postat: 18 nov 2008, 19:19
av tjomme
Ser riktigt bra ut även på bild
harju turen att fått se kreationen i
verkligheten ser ännu bättre ut då
Postat: 19 jan 2009, 15:50
av Racer Lazer
Postat: 19 jan 2009, 16:29
av 440+
Är det någon som vet exakta hk antalet i dessa Lazrar
47-48 friska med dubbelförgasare och orginalljuddämpare (påstår dataprogrammet)
Berätta mer hur det går med kolvarna sen.
Postat: 19 jan 2009, 21:38
av Blizzard Peter
Råhäftigt projekt! Ser fram emot det andra du har på lut!
Postat: 20 jan 2009, 12:57
av Racer Lazer
Ytterligare mod. på Lazer'n blir det nog inte, möjligtvis en PSI pipa.
Jag behöll nämligen bara motor'n från den "donatorskoter" jag fick tag i,
för att det passade inte speciellt bra med drivhjul mm
.
I och med att kohler motorn nu blir fixad rätt mycket så kan det bli aktuellt att till nästa säsong använda extramotor'n ( 503:a ) i PORO'n och göra ett mountain-
projekt av den
. Tex. flytta tanken, byte växellåda och drivaxel, pipor till motorn mm. vi får väl se....
Postat: 20 jan 2009, 13:14
av Racer Lazer
Fick problem med CDI boxen också för en tid sen. Gick bara på en
cylinder och efter lite uteslutning kom jag fram till att den levererade
bara ström till ena tändspolen
Hade enormt tur och fick hjälp av Pite MC och motor att hitta en ny
.
Han hade i sina gömmor en exakt likadan Sno-stuff cdi till John-Deer 440
Efter lite forskning bland artickelnummer och värden kom vi fram till att den skulle funka, och det den gjorde :arrow774:
Postat: 20 jan 2009, 13:35
av Laser
Sno-stuff boxen fnkar fint. Har också "plockat sönder" två havererade som nu genomgår undersökning, måste ju se om det går att göra egna!!
Ett stort problem har hittills varit att konvertera gamla komponentbeteckningar till "moderna" samt att hitta inköpsställen där man får köpa styckevis ist. f. 1000st/gång.
Postat: 20 jan 2009, 16:23
av Racer Lazer
Jaha....du pular i den högre skolan. Den kostade 479 spänn så det var ju inte så farligt, men hittar du en lösning på att reparera dom blir det säkert billigare och du kan börja extraknäcka med att repa åt andra
Postat: 20 jan 2009, 16:47
av RajdLaser_
Racer Lazer skrev:Fick problem med CDI boxen också för en tid sen. Gick bara på en
cylinder och efter lite uteslutning kom jag fram till att den levererade
bara ström till ena tändspolen
Hade enormt tur och fick hjälp av Pite MC och motor att hitta en ny
.
Han hade i sina gömmor en exakt likadan Sno-stuff cdi till John-Deer 440
Efter lite forskning bland artickelnummer och värden kom vi fram till att den skulle funka, och det den gjorde :arrow774:
Åh! Ska lägga Pite MC på minnet , har nämligen oxå en lazer med cdibox problem
Postat: 22 jan 2009, 20:33
av Racer Lazer
Fick Kawasakikolvarna idag
. Det visade sig att trots mätningar och gemförelser att kolv bulten var 16 mm isf. 18 mm.
. Jag har nu beställt nya nållager som ska kompensera detta då det verkar vara enda utvägen. Fick hjälp av Momentum i Luleå att få tag i ett nållager med måtten 16x22x20 mm isf. 18x22x22 mm. Kommer förhoppningsvis i morgon med posten
. Man måste ju testa då det verkar vara lögn att få tag i orginalkolvar.