Vem blir värst nästa år... ???
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Motorn är inte från 86, utan det går utan problem att klassa in i veteranrace.Kronjocke skrev:Grattis Gunnar Jag ringde på den där motorn.Men den va skickad samma dag.Så,, Fan att man gick och fundera i tre dar typ.Men,,,Säljaren trodde det va en 86:a så,,Den är lite för ny då,,, Den ska vara bromsad till 168hk enligt säljaren i Östersund.Jag förstår att du vill mörka
Och dom där 168hästarna kan man ta me en nypa salt men motorn ska bromsas igen och då får vi se vad det blir..
Senast redigerad av 1 Gunnar, redigerad totalt 11 gånger.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Jag ska börja preppa mitt nyförvärv en lynx 535 snart sen blir det att utmärka sig lagomt i vinter, vill iaf va värst av bredbandarna! kommer nog inte upp i några 150hk med en kohler 440 men 135-140hk borde väl va rimligt? och lägg därtill lynxens extremt lätta chassie, dom stadiga fotstegen och framförallt ingenjörskonsten bakom skotern!
Go Cat Go-El Tigré -76
http://elan.kalltrim.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://elan.kalltrim.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
projekt å garagebilder
f.. nu børjar man bli sugen.kanskje man skulle ta å stoppa inn en dubbel bygd 521a man ligger på,i en Blizzard -79
Blizzard 6500 -78
Blizzard 7500 -79
Blizzard 9500 -80
Ski-doo R 10-64
TN`T 440 silver-73
Sno-fury wankel -69
yamaha srx 440-80
yamaha ec 540-81
Blizzard 7500 -79
Blizzard 9500 -80
Ski-doo R 10-64
TN`T 440 silver-73
Sno-fury wankel -69
yamaha srx 440-80
yamaha ec 540-81
den japanska teknologin blir en svår nöt att knäcka för Rotaxnissarna.......de kommer att flyga slidskivor likt tefatsprojektiler runt åskådarmassorna på dragrace:n till vinternJörgen skrev:plusss skrev:ja nu får det vara slut på yamaha vinster
Ni tror väl ändå inte att vi på Yamaha avdelningen har gått i ide över sommaren
Yamaha SRX440-79.
Yamaha SRV540-81
Yamaha SRV 540-82.
Yamaha Exciter SX-93
Yamaha SRV540-81
Yamaha SRV 540-82.
Yamaha Exciter SX-93
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Det börjar låta som försäkringar är ett måste... Själv måste jag gå i terapi nu i sommar för att våga gränsla besten jag ska köra. När man är född snackare så är de inte lika ballt när de blir upp till bevis.
Men har fått tips på en kille som man kan snacka med, tror han hette något i stil med Evil Kenevle Lr liknande..
Era hundra hästars maskiner kan ni lika gärna stoppa bort då min luftfiltertrimmade yamaha står redo.. Å räcker inte de då filar jag insuget på elanen å då är de kört..
Ska bli kul å se vars detta slutar.
Men har fått tips på en kille som man kan snacka med, tror han hette något i stil med Evil Kenevle Lr liknande..
Era hundra hästars maskiner kan ni lika gärna stoppa bort då min luftfiltertrimmade yamaha står redo.. Å räcker inte de då filar jag insuget på elanen å då är de kört..
Ska bli kul å se vars detta slutar.
arctic
Eftersom att man inte vet bättre så verkar det vara ett Arctic Cat chassie under motorn... Men det chassiet fanns inte före -85 så man kan na ugglor i mossen...Gunnar skrev:Motorn är inte från 86, utan det går utan problem att klassa in i veteranrace.Kronjocke skrev:Grattis Gunnar Jag ringde på den där motorn.Men den va skickad samma dag.Så,, Fan att man gick och fundera i tre dar typ.Men,,,Säljaren trodde det va en 86:a så,,Den är lite för ny då,,, Den ska vara bromsad till 168hk enligt säljaren i Östersund.Jag förstår att du vill mörka
Och dom där 168hästarna kan man ta me en nypa salt men motorn ska bromsas igen och då får vi se vad det blir..
- ocklahomare
- Inlägg: 48
- Blev medlem: 06 maj 2008, 22:11
- Ort: Gävle
- Kontakt:
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=img1185iv1.jpg][/UR
650cc och vattenkylning är väl inte så retro, var inte polaris trippeln på 500cc i början av 80.
Det verkar som man får ner en cylle till i gammskotran, så man får kanske kasta ur 650 ian
Hirth me!
500 trippel fanns till 1982 då den blev 600 trippel för att 1988 (el. 89) bli 650.ocklahomare skrev:
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=119&i=img1185iv1.jpg][/UR
650cc och vattenkylning är väl inte så retro, var inte polaris trippeln på 500cc i början av 80.
Det verkar som man får ner en cylle till i gammskotran, så man får kanske kasta ur 650 ian
500 fanns både i bladfjädrat och i indy utförande.
Tänk så Vackert!
En hel hyvelbänk i en Ockelbo,
Har just fått hem 2 st böcket från Margies bookshop, där ser man vilka hiskeliga motorer Hirth & Sachs har byggt, 2-3 cyl. 600 - 800 cc. Och tänk att dom har en tendens att hamna i dessa Ockelbo-maskiner! Det är helhäftigt!! -Horsepower makes it run but tourqe makes it fly. (HIRTH)
L-Å
En hel hyvelbänk i en Ockelbo,
Har just fått hem 2 st böcket från Margies bookshop, där ser man vilka hiskeliga motorer Hirth & Sachs har byggt, 2-3 cyl. 600 - 800 cc. Och tänk att dom har en tendens att hamna i dessa Ockelbo-maskiner! Det är helhäftigt!! -Horsepower makes it run but tourqe makes it fly. (HIRTH)
L-Å