Ski-Doo Blizzard 797 -71
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Ski-Doo Blizzard 797 -71
Äntligen så har mitt nyförvärv kommit!
Det är alltså en 71as Blizzard 797. Maskinen som har stått allra högst upp på önskelistan ända sen man först hörde talas om den.
Det här exemplaret har tävlats med i både USA och Kanada under tidiga 70 talet. Den ställdes bort i en lada i 1974 efter att ha gått 58 mil, och där stod den till 2011. Personen som hittade den rensade bort all damm och såg till så den gick att starta, men inget mer.
Efter en brand i verkstan så sålde han den till min kompis i Kanada (skotern var som tur är inte i garaget då det brann), och han erbjöd den till mig i våras. Tyvärr så var det bara att snabb konstatera att man inte hade råd... Men sen började jag fundera lite på hur det skulle se ut om man avyttrade lite andra maskiner. Så sagt så gjort och jag lyckades få iväg 4 skotrar på lika många dagar och då var det bara slå till, det är inte varje dag man får chansen att köpa en sån här maskin. Så nu var det bara att börja ordna frakt osv.
Vi spolar fram några månader och då kom äntligen lastbilen med ett mycket efterlängtat paket! I lastbilen fanns en crate med där i förhoppningsvis min nya skoter...
När man lyfte av locket så blev jag nog alldeles tyst.. Där var ju faktiskt drömmaskinen
Såna här har man bara sett på bild tidigare och bara att få se den i verkligheten och klämma på den var en upplevelse i sig. Vi bultade dit skidorna, slangade ut gammal soppa och i med nytt, och sen var det bara börja dra i snöret.
Något tungdragen i början men med lite startgas så gick den igång, lite tveksam till att börja med, antagligen pga helt fel bestyckning och gammal soppa i slangarna och gasarna. Men efter en stund så började den gå någorlunda som den ska på tomgång!
Nu var det att försöka få den att röra på sig också, variatorn har fel fjäder och remmen är för lång, och den orkade inte iväg. Efter att ha vridit på nålarna 6-7 gånger så rullade den äntligen framåt men ville inte varva och kändes rätt orkeslös på dom varven den var på. Vi vred in högfartsnålarna liiite till och testade igen. Nu kom den upp i varv och skidorna for upp direkt!
En snabb provsväng på gräset blev det och det var bara konstatera att den har svårt att hålla ner skidorna när den väl kommer upp i varv Där fick Lars och Sören se på en något nöjd Holländare
Det är en hel del småfix på den men inget allvarligt. Att få någorlunda ordning på variatorerna står väl högst upp på listan, mattan ska bytas och boggin justeras så gott det går, elen ska fixas till för det enda som funkar just nu är dödarknappen och hastighetsmätaren (som är mekanisk...). Klädseln till dynan har tyvärr gjort sitt, tänkte först reparera den men den är helt urtorkat och skör, så dynan ska kläs om också.
Tanken är att köra dragrace och oval med den, förhoppningsvis med premiär senare under sommaren.
Det är alltså en 71as Blizzard 797. Maskinen som har stått allra högst upp på önskelistan ända sen man först hörde talas om den.
Det här exemplaret har tävlats med i både USA och Kanada under tidiga 70 talet. Den ställdes bort i en lada i 1974 efter att ha gått 58 mil, och där stod den till 2011. Personen som hittade den rensade bort all damm och såg till så den gick att starta, men inget mer.
Efter en brand i verkstan så sålde han den till min kompis i Kanada (skotern var som tur är inte i garaget då det brann), och han erbjöd den till mig i våras. Tyvärr så var det bara att snabb konstatera att man inte hade råd... Men sen började jag fundera lite på hur det skulle se ut om man avyttrade lite andra maskiner. Så sagt så gjort och jag lyckades få iväg 4 skotrar på lika många dagar och då var det bara slå till, det är inte varje dag man får chansen att köpa en sån här maskin. Så nu var det bara att börja ordna frakt osv.
Vi spolar fram några månader och då kom äntligen lastbilen med ett mycket efterlängtat paket! I lastbilen fanns en crate med där i förhoppningsvis min nya skoter...
När man lyfte av locket så blev jag nog alldeles tyst.. Där var ju faktiskt drömmaskinen
Såna här har man bara sett på bild tidigare och bara att få se den i verkligheten och klämma på den var en upplevelse i sig. Vi bultade dit skidorna, slangade ut gammal soppa och i med nytt, och sen var det bara börja dra i snöret.
Något tungdragen i början men med lite startgas så gick den igång, lite tveksam till att börja med, antagligen pga helt fel bestyckning och gammal soppa i slangarna och gasarna. Men efter en stund så började den gå någorlunda som den ska på tomgång!
Nu var det att försöka få den att röra på sig också, variatorn har fel fjäder och remmen är för lång, och den orkade inte iväg. Efter att ha vridit på nålarna 6-7 gånger så rullade den äntligen framåt men ville inte varva och kändes rätt orkeslös på dom varven den var på. Vi vred in högfartsnålarna liiite till och testade igen. Nu kom den upp i varv och skidorna for upp direkt!
En snabb provsväng på gräset blev det och det var bara konstatera att den har svårt att hålla ner skidorna när den väl kommer upp i varv Där fick Lars och Sören se på en något nöjd Holländare
Det är en hel del småfix på den men inget allvarligt. Att få någorlunda ordning på variatorerna står väl högst upp på listan, mattan ska bytas och boggin justeras så gott det går, elen ska fixas till för det enda som funkar just nu är dödarknappen och hastighetsmätaren (som är mekanisk...). Klädseln till dynan har tyvärr gjort sitt, tänkte först reparera den men den är helt urtorkat och skör, så dynan ska kläs om också.
Tanken är att köra dragrace och oval med den, förhoppningsvis med premiär senare under sommaren.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard 797 -71
Lite bilder från då den hittades.
Tyvärr så försvann texten på huven och dom fräna dekalerna, jag hade gärna haft kvar dom.. Finns nog risk att det blir att reproducera dom så den ser ut som den gjorde då det begav sig igen.
Lemnah Bros var en återförsäljare i St. Albans, Vermont och det var en av ägarna, John Lemnah, som ägde skotern. Chauffören hette Orland Bressette, och dom tävlade med den både i USA och Kanada i ett år tills 72:orna kom. Då såldes den till Buvy Gamache som körde lokala tävlingar i St Albans i några år och sen ställde han bort den i ladan där den hittades i 2011.
Tyvärr så försvann texten på huven och dom fräna dekalerna, jag hade gärna haft kvar dom.. Finns nog risk att det blir att reproducera dom så den ser ut som den gjorde då det begav sig igen.
Lemnah Bros var en återförsäljare i St. Albans, Vermont och det var en av ägarna, John Lemnah, som ägde skotern. Chauffören hette Orland Bressette, och dom tävlade med den både i USA och Kanada i ett år tills 72:orna kom. Då såldes den till Buvy Gamache som körde lokala tävlingar i St Albans i några år och sen ställde han bort den i ladan där den hittades i 2011.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Blizzard 797 -71
Har även den här bilden från "back in the day", den hamnade visst på en affisch.
Jag råkar ha samma overall som chauffören har på sig
Jag råkar ha samma overall som chauffören har på sig
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Ski-doo Blizzard 797 -71
Vilket fynd!! Riktigt roligt med ännu en "bigblock" skoter i sverige!!!
//Lars
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-doo Blizzard 797 -71
Tackar!Southern Hill Custom skrev:Vilket fynd!! Riktigt roligt med ännu en "bigblock" skoter i sverige!!!
//Lars
Hoppas att den är körduglig när vi kommer ner till Rättvik, fast den följer nog med iaf även om den skulle gå dålig
Har alldeles nyss beställt en ny rem, glidklackar och bromsklossar. Och så grafitslides som ska fräsas om så dom passar på boggin.
Då är det bara att hitta nån bättre fjäder till primären och då ska den väl komma iväg halvbra också.
En nödstopp med 3 sladdar finns också på lager, få se var den hamnar. Vill egentligen ha den på styret för då blir linan minst i vägen när man kör.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Imponerande läcker
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Tackar, håller såklart helt med digSS440-80 skrev:Imponerande läcker
Här är en till bild jag har fått, det är andra ägaren Buvy som poserar vid maskinen efter all ladugårdsdamm hade tvättats bort.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Men grattis!!!!!, jääääädrigt läcker!!!
Mvh Per
Mvh Per
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Ski-doo Blizzard 797 -71
Holländaren skrev:Tackar!Southern Hill Custom skrev:Vilket fynd!! Riktigt roligt med ännu en "bigblock" skoter i sverige!!!
//Lars
Hoppas att den är körduglig när vi kommer ner till Rättvik, fast den följer nog med iaf även om den skulle gå dålig
Har alldeles nyss beställt en ny rem, glidklackar och bromsklossar. Och så grafitslides som ska fräsas om så dom passar på boggin.
Då är det bara att hitta nån bättre fjäder till primären och då ska den väl komma iväg halvbra också.
En nödstopp med 3 sladdar finns också på lager, få se var den hamnar. Vill egentligen ha den på styret för då blir linan minst i vägen när man kör.
Trevligt trevlig!!! 1782 som start nr?
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Tackar!Hirth skrev:Men grattis!!!!!, jääääädrigt läcker!!!
Mvh Per
Tror vi kör på 71 tills vidare, det lär ta ett tag innan jag har fixat texten. Blir mycket mäta, titta på bilder osv för att få det hela att se ut så nära "original" som möjligt.Southern Hill Custom skrev: Trevligt trevlig!!! 1782 som start nr?
//Lars
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Snabb provsväng
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q3jGticRYvU[/youtube]
Variatorerna behöver som sagt lite jobb men när den väl kommer upp i varv så rör den på sig
Ett annat problem är att den är tunggasat som bara den, ska forska i vad det kan tänkas bero på för på det här viset kommer man få kramp i tummen efter ett halvt varv ovalbanan, plus att man får kassa reaktionstider på dragrace.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q3jGticRYvU[/youtube]
Variatorerna behöver som sagt lite jobb men när den väl kommer upp i varv så rör den på sig
Ett annat problem är att den är tunggasat som bara den, ska forska i vad det kan tänkas bero på för på det här viset kommer man få kramp i tummen efter ett halvt varv ovalbanan, plus att man får kassa reaktionstider på dragrace.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Variatorproblemen är delvis lösta nu. Svarvade ur innerskivan lite så det gick att få dit en powerbloc fjäder. Nu är inslagsvarvtalet lagom och den sticker iväg direkt
Bara vänta på nya remmen osv nu då.
Bara vänta på nya remmen osv nu då.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Fy f.n va coolt! Grattis till släden.
Henke
Henke
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Tackar!Bucket skrev:Fy f.n va coolt! Grattis till släden.
Henke
Idag blev det en ny rem och några till provkörningar. Sticker iväg bra nu men variatoravståndet är inte riktig rätt än, väntar på nya glidklackar innan jag börjar justera det där.
Har även fixat tunggas-problemet, släppte alla fjädrar på spjällen ett varv och smörjde gasvajern.. Nu är den nästan läskig lätt på gashandtaget så jag funderar på om man kanske skulle ha spänt en av fjädrarna ett varv igen. Det kanske inte är nån hit om den blir allt för känslig på gasen. Rapp blev den iaf
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Förberedningar inför vinterns äventyr pågår..
Det står en hel del på todo listan men inget jätte allvarligt. Hoppas bara att inte allt ska behöva spåra ur
En av dom viktigare fixen var nog att få dit en bättre matta. När jag lika hade lös den så kändes det lämpligt att kolla över boggin också. Slidesen var rätt sliten så dom skulle bytas ut iaf. Lättare sagt än gjort för såklart är det inte bara å köpa några slides och skruva dit dom. Dels för att dom inte finns att köpa men som det visade sig fanns det lite fler hinder som orsakade huvudvärk som jag inte riktig hade räknat med.
Det visar sig att den här boggin har några cm större cc avstånd mellan skenorna än alla vanliga boggisar. Det innebar alltså att sidostöden på skoningarna krockade med slidesen. På mattan som satt (som inte är original mattan) hade dom löst det problemet genom att kapa bort stöden. Men då finns inget som håller den på plats i sidled, förutom drivhjulen då. Kanske funkar så länge man har mattan perfekt spänd och bara kör rakt fram, men nu ska det ju tas kurvor med den här maskinen också. Att kapa och bygga om boggin var inte aktuell, allt måste gå att återställa till original. Men som tur var så fanns det några mm till övers på varje sida så det blev helt enkelt att göra slidesen lite smalare och hoppas på det bästa.
Sen var boggin krokig åt alla håll, nåt som var ett problem redan när dom var nya. Kan vara därför den byttes ut till en annan variant på 72:orna. Men den är frän så den ska sitta kvar Så ett mattbyte resulterade i en mekanisk renovering av boggin också.
Har dokumenterat lite i form av film, dålig med bilder tyvärr men en film säger väl mer än 1000 bilder
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EaLg-yXZFck[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7Oj6cDSPXFw[/youtube]
Nu är den då hyfsat rak iaf och det är dags att börja bulta ihop den igen. Måste bara borra lite hål osv för att kunna nita fast slidesen. Sen ska jag hitta på nån lösning till balatarem på främre armen så det går att justera skidtrycket. Original sitter bara en rem i mitten och med tanke på hur den beter sig när man trycker på gasen så verkar det inte riktig räcka med bara en..
Fortsättning följer!
Det står en hel del på todo listan men inget jätte allvarligt. Hoppas bara att inte allt ska behöva spåra ur
En av dom viktigare fixen var nog att få dit en bättre matta. När jag lika hade lös den så kändes det lämpligt att kolla över boggin också. Slidesen var rätt sliten så dom skulle bytas ut iaf. Lättare sagt än gjort för såklart är det inte bara å köpa några slides och skruva dit dom. Dels för att dom inte finns att köpa men som det visade sig fanns det lite fler hinder som orsakade huvudvärk som jag inte riktig hade räknat med.
Det visar sig att den här boggin har några cm större cc avstånd mellan skenorna än alla vanliga boggisar. Det innebar alltså att sidostöden på skoningarna krockade med slidesen. På mattan som satt (som inte är original mattan) hade dom löst det problemet genom att kapa bort stöden. Men då finns inget som håller den på plats i sidled, förutom drivhjulen då. Kanske funkar så länge man har mattan perfekt spänd och bara kör rakt fram, men nu ska det ju tas kurvor med den här maskinen också. Att kapa och bygga om boggin var inte aktuell, allt måste gå att återställa till original. Men som tur var så fanns det några mm till övers på varje sida så det blev helt enkelt att göra slidesen lite smalare och hoppas på det bästa.
Sen var boggin krokig åt alla håll, nåt som var ett problem redan när dom var nya. Kan vara därför den byttes ut till en annan variant på 72:orna. Men den är frän så den ska sitta kvar Så ett mattbyte resulterade i en mekanisk renovering av boggin också.
Har dokumenterat lite i form av film, dålig med bilder tyvärr men en film säger väl mer än 1000 bilder
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EaLg-yXZFck[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7Oj6cDSPXFw[/youtube]
Nu är den då hyfsat rak iaf och det är dags att börja bulta ihop den igen. Måste bara borra lite hål osv för att kunna nita fast slidesen. Sen ska jag hitta på nån lösning till balatarem på främre armen så det går att justera skidtrycket. Original sitter bara en rem i mitten och med tanke på hur den beter sig när man trycker på gasen så verkar det inte riktig räcka med bara en..
Fortsättning följer!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Det var ju synd att du inte hade några bilder
Roligt med nått annat,kul grej
Henke
Roligt med nått annat,kul grej
Henke
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Kul att se filmerna. Vilken maskin!!
MERA film!!
MERA film!!
Ockelbo 300 LG -77
Tundra -22
Commander -13
--------------------
Ockelbo 600-1 -78(nerskrotad)Ockelbo 300 -69(såld) Ockelbo 600 -77(nerskrotad)Ockelbo Turist -64 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo Elan -78 (såld) SkiDoo Elan -75 (såld) Summit 600 -10 (såld) Ockelbo 600-2 -77 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo R8 -67 (såld) Ockelbo 4000 -83 (nerskrotad) Ockelbo 600 -75 (nerskrotad) Ockelbo 600 -80 (såld) Ockelbo 400 -81(såld)Lynx Ranger 600 -06 (såld)Lynx Ranger King -99 (såld)Arctic Cat M8 -12 (såld) Ockelbo 300 LG -77 No2 (såld)Yamaha Viking -02såld.Commander -13.Ranger 49 -19.Ockelbo 300 LG -77 No1. Renegade -21.SkiDoo Tundra -22 SkiDoo Trapper -88
Tundra -22
Commander -13
--------------------
Ockelbo 600-1 -78(nerskrotad)Ockelbo 300 -69(såld) Ockelbo 600 -77(nerskrotad)Ockelbo Turist -64 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo Elan -78 (såld) SkiDoo Elan -75 (såld) Summit 600 -10 (såld) Ockelbo 600-2 -77 (såld)SkiDoo Elan -77 (såld) SkiDoo R8 -67 (såld) Ockelbo 4000 -83 (nerskrotad) Ockelbo 600 -75 (nerskrotad) Ockelbo 600 -80 (såld) Ockelbo 400 -81(såld)Lynx Ranger 600 -06 (såld)Lynx Ranger King -99 (såld)Arctic Cat M8 -12 (såld) Ockelbo 300 LG -77 No2 (såld)Yamaha Viking -02såld.Commander -13.Ranger 49 -19.Ockelbo 300 LG -77 No1. Renegade -21.SkiDoo Tundra -22 SkiDoo Trapper -88
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Kul att filmerna uppskattas
Jag har kameran med mig när jag gör nåt vettigt i garaget så det kommer mer film Har beställt lite grejer som jag hoppas kommer imorgon, då kanske det går att få ihop boggin igen till helgen.
Jag har kameran med mig när jag gör nåt vettigt i garaget så det kommer mer film Har beställt lite grejer som jag hoppas kommer imorgon, då kanske det går att få ihop boggin igen till helgen.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Ski-Doo Blizzard 797 -71
Härligt Nico!
Roligt att det rör på sig!
Men som jag sa tidigare, den där boggin blir nog svår justerad för oval, mistänker att den vill rakt fram i krokarna he he.
Du får köra med lite dubb och ställ så kanske det funkar.
Vi hörs Roger
Roligt att det rör på sig!
Men som jag sa tidigare, den där boggin blir nog svår justerad för oval, mistänker att den vill rakt fram i krokarna he he.
Du får köra med lite dubb och ställ så kanske det funkar.
Vi hörs Roger
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80