Sida 3 av 3
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 11:55
av RoaringHåkan
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 12:43
av SS440-80
Grymt fint
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 16:21
av spider66
Ingen skönhet men allt mekaniska är genomgånget
Nu inväntar jag en orginal cleat matta som ska kollas igenom och sen blir det nog att testa lite på is
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 16:24
av spider66
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 16:27
av SS440-80
spider66 skrev: ↑14 jan 2022, 16:21
Ingen skönhet men allt mekaniska är genomgånget
Nu inväntar jag en orginal cleat matta som ska kollas igenom och sen blir det nog att testa lite på is
Den låter arg
Så det var inte helgummimatta på dem original 1978?
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 16:36
av spider66
Nä 8H1 är som en -77
Det som skiljer är vevaxel,vevhus,tändning och toppar så att det går att köra på 98oktan
Den byggdes bara för skandinaviska marknaden och jänkarna fick SSR.
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 17:26
av SS440-80
Åh'fasiken! Ja du ser, då fick jag lära mig något nytt idag också
Var det för att isracing inte var så stort i Sverige, som de valde bort SSR här?
Re: SRX 440 8H1
Postat: 14 jan 2022, 17:51
av spider66
Ja det var nog så
Eller så hade Yamaha en massa 77:or kvar på lagret så dom gjorde lite uppdateringar och skickade dom till Norden för där är dom inte så kräsna