Sida 3 av 3

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 03 apr 2015, 23:31
av SRX8R9
Holländaren skrev:Jag vet inte riktig än vad jag ska ha för tank men nån hyfsat liten sak iaf, tror att den kommer hamna i buken. Helst till vänster då för viktfördelningens skull men få se om det finns plats där.
Original tanken kommer jag kapa upp så att den bara blir ett skal över piporna, och sen blir det att bygga nån slags tunnel för piporna, som man då bygger in i dynan. Tycker att original dynan har helt rätt utseende så förhoppningsvis lyckas jag få till det där :) Utblåsen tänkte jag dra ut där bakljuset sitter original.
Var rädd om tanken. Original delar till kawa skotrar finns sällan att få tag på. Har själv försökt i över 15år och saknar forfarande det jag behöver!!

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 04 apr 2015, 00:30
av Holländaren
Du har PM :)

Jag är inte så rädd om tanken för jag kommer aldrig originalrenovera skotern. Det hade behövts en ny tunnel och buk (eller mycket duktig plåtslagare) för att få den här skotern fin igen. Men är det nu nån som tycker dom behöver tanken bättre än mig så kan ni höra av er. Än så länge är den hel :)

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 04 apr 2015, 14:28
av Evervärst 444
Finns två st invader 440 lc motorer här hos mej om någon är intresserad oxå :)

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 04 apr 2015, 21:52
av Hasse1
Evervärst 444 skrev:Finns två st invader 440 lc motorer här hos mej om någon är intresserad oxå :)
Är du säker på att det är vanliga Invadermotorer, har nämligen sett LTD-motor med vanliga toppar :P

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 05 apr 2015, 10:33
av Evervärst 444
Jag har ingen annig!

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 28 dec 2015, 13:02
av Holländaren
Nu har jag dragit in skotern igen :)

Igår var det dags att fortsätta med pip projektet.. Höll på största delen av dagen med att kapa/såga plåtar, rulla och punkta ihop. Just kap/såg delen är som aldrig kul, man skulle haft en vattenskärare... Men man var rätt nöjd när det såg ut såhär vid midnatt :)
20151228_004006.jpg
Sen stod jag och filade på avgasflänsen (8mm tjock...) en stund och när jag kände mig nöjd med den så gick det att punkta dit första delen av pipan.
La grejerna på plats för att se ungefär hur det kommer se ut och det blev bättre än vad jag trodde det skulle bli :)
20151228_021515.jpg

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 08 jan 2016, 16:41
av Sebbe
Måste säga att dina koner blir riktigt bra! :thumbright: själv har inte riktigt tålamodet till att få dom ens i närheten av dina då man bara vill svetsa ihop dom och starta :roll: väntar spänt på att få höra storkubikarn gå ;)

Re: Kawasaki Drifter F/A 650

Postat: 08 jan 2016, 17:05
av Holländaren
Ibland så tappar man tålamodet när man håller på med dom faktiskt.. Men man kommer på nya trix varje gång så det går smidigare för varje pipa :) Den jobbigaste biten har alltid varit att klippa plåtarna, i brist på bandsåg har jag nu gjort en liten jigg till sticksågen så nu är det bara trycka in plåten och styra lite, går betydligt snabbare än vad det har gjort tidigare.
Har även bytt till 0,6 mm tråd i svetsen nu, man brände en hel del mindre hål än med 0,8 kan jag säga! Sen är man fortfarande inget proffs på svetsa direkt, men bara dom håller ihop och är någorlunda släta på insidan så är jag då nöjd :)

Det kom lite bilstrul imellan men lite har jag hunnit göra sen senaste uppdateringen iaf..

Båda pipor helsvetsade, behöver bara hitta några lämpliga rör till stingersen
20151229_023445.jpg
Tanken "anpassat" :roll:
20160105_041344.jpg
Och så har jag börjat med dynan
20160105_041406.jpg