STX 440 -77
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 30 nov 2014, 21:36
- Ort: Sundsvall
Re: STX 440 -77
Det blir förba**at bra. Tänk vilken grym design Yamaha hade, redan på 70-talet, det kan ingen ta ifrån dom.
Re: STX 440 -77
Känns väldigt modern bitvis,helt klart.Stickan4711 skrev:Det blir förba**at bra. Tänk vilken grym design Yamaha hade, redan på 70-talet, det kan ingen ta ifrån dom.
Tack så mycket!
Henke
Re: STX 440 -77
Hej, ja hålet för wiren på min SRX sitter från vecket där nere ca 15mm upp och är ca 10 mm
i dia, men det kan skilja lite kan jag tro, men du får ett riktmärke på vart det sitter....// Thomas
i dia, men det kan skilja lite kan jag tro, men du får ett riktmärke på vart det sitter....// Thomas
V-max 600 XT -96
Re: STX 440 -77
Nu ska vi se om jag fattar rätt.ThomasSRX skrev:Hej, ja hålet för wiren på min SRX sitter från vecket där nere ca 15mm upp och är ca 10 mm
i dia, men det kan skilja lite kan jag tro, men du får ett riktmärke på vart det sitter....// Thomas
Ska hastighetsmätarvajern gå genom tankkåpan? Det tror jag inte att den ska på stx utan den ligger framför.
Vad jag tänkte var om kåpan ska skruvas fast i framkant.
Tack iaf
Re: STX 440 -77
Ja det där blev lite tokigt , det jag menade var de wirar som ska sitta i stänkskyddet och sitta
fast i chassiet där bak, och det andra har jag inte någon koll på....
fast i chassiet där bak, och det andra har jag inte någon koll på....
V-max 600 XT -96
Re: STX 440 -77
Jamen nu klarnar det
Tack för den infon,jag hade faktiskt förträngt att de skulla fästas.
Henke
Tack för den infon,jag hade faktiskt förträngt att de skulla fästas.
Henke
Re: STX 440 -77
Hjälp!!!
Idag va det dags för provstart. Äntligen!
Tankade och blåste fram soppa till förgasaren.
Kontrollerade att det var gnista och den är riktigt fin.
Med förhoppning att det jag lagt större delen av min fritid på i drygt 6 månader skulle starta började jag dra i snöret. Å dra. Å dra. Å dra.
Efter att ha skruva ur stiften ett 20-tal gånger sa gängorna upp sig i ena toppen. Av med skiten å in på jobbet och monterade insatsgänga.
Hem igen å på den igen.
Skiten går inte! Inte ett liv,inte en poff,inte ett mothugg!
Men gnista har skiten och likaså kompression.
I med nya stift och fram med startgas men nä.
Jag går bet,vad kan vara fel? Någon som har nån ide?
Henke
Idag va det dags för provstart. Äntligen!
Tankade och blåste fram soppa till förgasaren.
Kontrollerade att det var gnista och den är riktigt fin.
Med förhoppning att det jag lagt större delen av min fritid på i drygt 6 månader skulle starta började jag dra i snöret. Å dra. Å dra. Å dra.
Efter att ha skruva ur stiften ett 20-tal gånger sa gängorna upp sig i ena toppen. Av med skiten å in på jobbet och monterade insatsgänga.
Hem igen å på den igen.
Skiten går inte! Inte ett liv,inte en poff,inte ett mothugg!
Men gnista har skiten och likaså kompression.
I med nya stift och fram med startgas men nä.
Jag går bet,vad kan vara fel? Någon som har nån ide?
Henke
Re: STX 440 -77
Startar den inte med en sup, så då är det nog tändpunkten som är fel.
Re: STX 440 -77
Har du provat att byta plats på tändkablarna?
Re: STX 440 -77
Nej. Inte ett liv.SS440-80 skrev:Startar den inte med en sup, så då är det nog tändpunkten som är fel.
Hur skulle tändpunkten kunna hamna fel?
Jag minns ej exakt hur det ser ut innanför svänghjulet men tror inte jag monterat tändplattan fel(om det ens är möjligt).
Kablarna är rätt ihopsatt iaf.
Henke
Re: STX 440 -77
Nej. Eftersom det endast är en tändspole så ger den samma gnista på bägge cylindrarna samtidigt så det kan inte göra skillnad.Leffa skrev:Har du provat att byta plats på tändkablarna?
Henke
Re: STX 440 -77
Hur kontrollerar man tändningen då den inte startar?
Gör man så att markerar TDC och roterar motorn medsols till angivet mått och markerar på variatorn och motsvarande punkt mitt emot? 1,6mm kan det stämma?
Är det bara att köra med strobben samtidigt som man rycker i snöret?
Har provat det och ligger före markeringen ca 15-20mm.
Spelar ingen roll hur mycket jag vrider tändplattan,ingen skillnad åt nått av hållen.
Nån id'e nån?
Henke
Gör man så att markerar TDC och roterar motorn medsols till angivet mått och markerar på variatorn och motsvarande punkt mitt emot? 1,6mm kan det stämma?
Är det bara att köra med strobben samtidigt som man rycker i snöret?
Har provat det och ligger före markeringen ca 15-20mm.
Spelar ingen roll hur mycket jag vrider tändplattan,ingen skillnad åt nått av hållen.
Nån id'e nån?
Henke
Re: STX 440 -77
Om tändningen ligger runt 1,5 före så är det riktigt och den borde slå om den får lite gas eller bensin genom tändstiftshålen.
Gör den inte det så är det ingen gnista. Vilka stift använder du? BR9?
Prova med mjukare stift, typ NGK B6. Lång eller kort gänga spelar inte så stor roll, det är bara för att se om det tänder till lite, ge den en sup och dra igen.
Gör den inte det så är det ingen gnista. Vilka stift använder du? BR9?
Prova med mjukare stift, typ NGK B6. Lång eller kort gänga spelar inte så stor roll, det är bara för att se om det tänder till lite, ge den en sup och dra igen.
Re: STX 440 -77
När skiten vägrar starta så får jag väl påta på med nått annat så länge.
Fick tillbaka dynan från Hanngrens sadelmakeri idag. Som väntat helt otroligt resultat.
Vad gällande maskineriet så verkar det vara cdi'n som spökar. Dess bättre är det en NOS cdi påväg över atlanten.
Fick tillbaka dynan från Hanngrens sadelmakeri idag. Som väntat helt otroligt resultat.
Vad gällande maskineriet så verkar det vara cdi'n som spökar. Dess bättre är det en NOS cdi påväg över atlanten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: STX 440 -77
Tack för de vänliga ordenlister12 skrev:Grymt snyggt
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 30 nov 2014, 21:36
- Ort: Sundsvall
Re: STX 440 -77
Som nytt, ja bättre än nytt!
Re: STX 440 -77
Tack ska ni ha alla som följer min renovering.Stickan4711 skrev:Som nytt, ja bättre än nytt!
Imorgon hoppas jag på att den vill hoppa igång.
Re: STX 440 -77
Nu går skoter eländet! Det var cdi'n som spökade.
Nu är det bara att vänta in den nya boxen från usa,montera den och kontrollera tändpunkten,på med huven och sedan leta fram en snöhög någonstans.
Skönt.....
Nu är det bara att vänta in den nya boxen från usa,montera den och kontrollera tändpunkten,på med huven och sedan leta fram en snöhög någonstans.
Skönt.....
-
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 30 nov 2014, 21:36
- Ort: Sundsvall
Re: STX 440 -77
Grattis till ett kanonjobb.