Arctic cat wankel

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 19 mar 2014, 07:18

Vilken olja kör du på?
Vars tar du trycket till brt regulatorn och flottörhus?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 19 mar 2014, 11:20

Kör på mobil 0w40. Funderar på o hälla 2:taktsolja i den.
Tar trycket på kalla sidan intercoolern. Som i det lilla plenumet ovanför förgasaren. Vet inte vad trycket är där. Insuget är som en loop igenom rotorn o in igen. Har laddtrycksmätarn i insugsporten. Där är trycket 0.5

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 19 mar 2014, 18:11

Soppafilter
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 19 mar 2014, 20:07

har du kollat bränsletrycket?, jag tycker det är mer att se på än laddtrycket.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 19 mar 2014, 23:23

Nu har jag borrat upp nålventilen till 2.5 mm. Var 2.1mm innan. Blev ingen större skillnad. Kollade soppaflödet . Pumpar ca 0.5 l /minut. Känns lite när man ser det... Har ingen bränsletrycksmätare. Ska låna en imorrn. Laddar 0,7 fast wastegaten är på det lägsta. Har en känsla att den är för liten.
Hur som helst går den fortfarande snålt. Kör fortfarande utan huvudmunstycke. Men det går ju inte igenom mer än bränsle än vad nålmunstycket tillåter.

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 25 mar 2014, 21:50

Har försökt o ställa in wankeln bättre. Går bra typ nån minut. Laddar fort o skickar bra med effekt. Men efter en stund börjar den typ "böa". Går hur bra som helst om man låter den gå på vaccum ist för ladd.
Känns som bränslebrist. Tänkte låna lamdamätaren från min turbodart... Men har inte hunnit. Även om den står på tomgång en stund, så blir det inte bättre. Fast den pumpar hur bra som helst. Om man tar bort flottörpluggen så kommer det ca 0,5 liter/minut. Alltså 30l/timme? Känns fattigt!
Ja vet inte... Nu har ja köpt metanol, pumpar o brytare. Så ja ska bygga nå slags metanolinsprutning som hjälper till. Helst vill jag spruta in den på rotorn, så den kyls.

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 06 apr 2014, 23:02

Har grejat lite med wankel, men fattar inte varför chassiet är plusjordat?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 06 apr 2014, 23:05

Har inte tid att plasta om huven. Snön smälter
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

falken91
Inlägg: 174
Blev medlem: 17 mar 2009, 20:47
Ort: kiruna
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av falken91 » 08 apr 2014, 22:50

Försöker fota lite åt olle eftersom han själv inte är världens bästa fotograf här fixar han iallafall ett variatosskydd i aluminium. Kändes som att det behövdes.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
kawasaki drifter 340/fa
ockelbo 380 72a 340r motor
fartvindskylt is the sht!

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 14 apr 2014, 16:38

Ja då har man tävlat oxå. Den gick inte så bra på låga varv, pga högt bränsletryck. Men vad gör man? Måste få bränsle.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 14 apr 2014, 21:14

hur gick det då?, pokal ser jag.. Grattis!
Du kanske skulle sätta dit powerjets, för att kunna mata den med soppa.

Hur långt ut på banan, börjar den bygga laddtryck?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 14 apr 2014, 22:08

Jag kom trea. Bästa tid 10.30 nånting i kvalet. 100.2 km/h . Jo jag ska sätta powerjets tror jag... Den har övertryck på intercoolersidan redan på tomgång. Den laddar efter typ en meter, men nu är soppatrycket alldeles för högt. Den trycker ner flottören på tomgång. Men det är en kompromiss, annars går den magert på topp. Med lägre bränsletryck var den arg som bara den från start, men gick för magert o spottade eld o tappade ork. Kanske det kunde va en ide med en tryckvakt på typ 0.2 och metanolinsprut.

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 08 okt 2014, 23:39

Funderar på att flytta turbon, o bygga ett plenum mellan intercoolern o förgasaren. Det är så kraftiga pulser vid turbons inlopp. Men hur ska man bygga... Egentligen hade jag velat vända wankeln. Så att förgasaren hamnar ovanför avgasröret på tanksidan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 09 okt 2014, 11:33

Du har rätt kort tryckrör mellan turbo och förgasare. ?
Ska du uppdatera till en större turbo redan?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 09 okt 2014, 17:22

Jag är som sugen på det. Den som jag har nu är inte jätte-fräsch. Läcker lite olja till Ic:n. Hade velat mäta mottrycket . Wastegaten är väldigt liten, så laddtrycket fortsätter klättra ibland. Har köpt två olika nya turbos. Båda har rätt fina wastegates. Fast största strypningen nu är väl förgasaren. Endast 24 mm. Men å andra sidan så är insuget det oxå...

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 09 okt 2014, 17:29

Portarna
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 09 okt 2014, 19:26

Ser trångt ut, bara skruva upp trycket mera.
Du får göra en extra insugsport. Kanske inte det lättaste.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 28 okt 2014, 22:32

Måste bygga fina tankar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av Gunnar » 29 okt 2014, 16:26

Blir det olika bränslen nu?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

evin-rude
Inlägg: 175
Blev medlem: 06 feb 2012, 21:23
Ort: Kiruna

Re: Arctic cat wankel

Inlägg av evin-rude » 30 okt 2014, 16:28

Jag tänkte väl det. Köra på bensin som grundbränsle. Komp 8:1. Så den går inte så bra på jättehög oktan. Vad jag läst så ska man inte ladda mer än 5 psi med det komp förhållandet. Min laddar mellan 10-14 psi. Den har aldrig spikat för mej, men då körde jag på ll100 blandat med 20%metanol förra säsongen. Ska köra på 98 macksoppa nu. Och metanol som extrabränsle under boost. Så tänkte jag...
Ska man ha nån skvalp-plåt i tanken? Så inte pumparna suger luft.

Skriv svar