Yamaha GPX/R
Re: Yamaha GPX/R
Hmm......får som en känsla av avundsjuka....jag vill också ha ett sånt garage!
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Re: Yamaha GPX/R
Var tvungen kolla en extra gång, trodde du hade monterat en GPX topp på kompressorn .
Bygget ser sjukt läckert ut !
Önskar man hade samma driv som du !
Och jo det är en jäkla skillnad i mattor. Skickar en hel del mattor på skroten och man blir chockad vad en del mattor har mkt vikt. Har ibland sett moderna mattor med 38-44mm kamm som vägt runt 16 medans lågkammade original kan väga lika mkt om int mer...
Men en fulldubbad matta har nog närmare 2-3kg + gentemot en utan dubb.
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Re: Yamaha GPX/R
Det är bara att bygga, för skoterparken har du ju redanRetroR skrev:Hmm......får som en känsla av avundsjuka....jag vill också ha ett sånt garage!
FunnyCar skrev:
Hahahaha! Det var den bästa man hört på länge .......bra observerat Neeee det är en SR 292 topp som är moddad, numera levererar kompressorn 21barVar tvungen kolla en extra gång, trodde du hade monterat en GPX topp på kompressorn .
Bygget ser sjukt läckert ut !
Önskar man hade samma driv som du !
Och jo det är en jäkla skillnad i mattor. Skickar en hel del mattor på skroten och man blir chockad vad en del mattor har mkt vikt. Har ibland sett moderna mattor med 38-44mm kamm som vägt runt 16 medans lågkammade original kan väga lika mkt om int mer...
Men en fulldubbad matta har nog närmare 2-3kg + gentemot en utan dubb.
Tackar! Tycker inte att det är något fel på ditt eller många andras driv heller inom den här hobbyn, det byggs o renoveras i överallt vilket är positivt
Yamaha F/A:
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
Re: Yamaha GPX/R
Kunde inte hålla mig längre, blev tvungen att montera mitt nya lyfthandtag + stänklappen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha F/A:
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Yamaha GPX/R
Det förstår jag! Otroligt snyggt! För att inte tala om ditt garage...Yamaha SR skrev:Kunde inte hålla mig längre, blev tvungen att montera mitt nya lyfthandtag + stänklappen
Re: Yamaha GPX/R
Tackar!Primulus skrev:Jävligt fint! Bra jobbat.
Tack så mycket!Southern Hill Custom skrev:Vilka renoveringar !!!
//Lars
Tackar, tackarKatanan skrev:Det förstår jag! Otroligt snyggt! För att inte tala om ditt garage...Yamaha SR skrev:Kunde inte hålla mig längre, blev tvungen att montera mitt nya lyfthandtag + stänklappen
Yamaha F/A:
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
Re: Yamaha GPX/R
Hänt en del sen sist, skotern är numera klar.
Här kommer bilder på det färdiga resultatet för ni som ej redan har sett den
Här kommer bilder på det färdiga resultatet för ni som ej redan har sett den
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha F/A:
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
Re: Yamaha GPX/R
Vilket ekipage!
Vad hamnade vikten på?
Vad hamnade vikten på?
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Re: Yamaha GPX/R
Underbart!!!
Mvh Per
Mvh Per
Re: Yamaha GPX/R
Grymt snyggt....hur hamnade vikten i slutändan?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Re: Yamaha GPX/R
Har tyvärr glömt bort att väga skotern ......det har kommit lite andra projekt i mellan.
Sagt o gjort.....här kommer en uppdatering ang vikten.
Skotern är väldigt lätt o detta är utan att kapa,borra sönder allt
Sagt o gjort.....här kommer en uppdatering ang vikten.
Skotern är väldigt lätt o detta är utan att kapa,borra sönder allt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha F/A:
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
-73 SR 292
-73 SR 643
-73 SR 643
-74 GPX 338 Såld
-74 GPX 338 240mil
-74 GPX 433
-74 GPX 643 Snopro
-74 GPX 643 Super modified
-75 GPX 338 Såld
-75 GPX 338 Mod
-75 GPX 433 Clone
-75 GPX 433
-75 GPX 643 Snopro Såld
-75 GPX/R
Snojet:
-73 Thunderjet 292 Mod 1
-73 Thunderjet 643 Mod 4
-75 Thunderjet 440 F/A
Re: Yamaha GPX/R
128kg har du glömt och kalibrera vågen....
Vad har du tänkt att använda besten till? Måste vara en dräpare rakt fram och i backe.
Glömde Oval
// Roger
Vad har du tänkt att använda besten till? Måste vara en dräpare rakt fram och i backe.
Glömde Oval
// Roger
Senast redigerad av 1 wiktorin, redigerad totalt 30 gånger.
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha GPX/R
Är det med bränsle? Jag måste väga om min. Tror jag vägde in på just under 150kg med bränsle och då har jag borrat och kapat.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha GPX/R
Förbannat så vacker maskin. Har du hel folierat huven?
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Re: Yamaha GPX/R
Mums, du fortsätter då dola på, när vill du jag levererar kjedjehuset då, hade varit kul få kika in och snacka lite mer "äkta Yamaha" som vi gjorde som då jag jobbade åt klanen
Skotrar:
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil