Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 24 feb 2013, 21:34

Halloj alla skoterbyggare! Mitt namn är Oskar, en 18årig "gör det självare" från värlsdmetropolen Delsbo lokaliserat i Hälsingland.
Går just nu sista terminen på Fordonsprogrammet på Bromangymnasiet ed inriktning på Marin och Småmaskin. Har haft praktik och sommarjobbat på XYZ Maskin & Trädgård som förövrigt är återförsäljare och servicecenter åt Polaris.

Nåja nog om mig och nu över till mitt "lilla" projekt som jag håller på med.

Är alltså ett Ski-Doo Olympique Chassie från 1971 om jag fattat rätt.
Det som kommer att hända är att en Polaris XCR 440 motor från 98-99 kommer att ta plats i pannrummet, samt att den 307*38*44 matta (orginal från dragon) ska tänkas agera snökyffel, och en boggie från en ET av okänd modell ska användas.
varför då denna saliga blandras? jo det ska jag berätta; för när man är 18år och studerande, bor i lägenhet med flickvännen så blir det inte mycke pengar kvar efter att mat och eventuell spratteldricka har inhandlats. Och med hela 1050kr i månadslön (+45kr/dag 3dagar i veckan från praktiken) så får man helt enkelt ta det man har och får.

Motorn behöll jag efter att jag köpt ett polaris chassie där jag fick motorn med men sålde vidare chassiet för en tusenlapp extra några dagar efter inköpet.
Chassiet har funnits på gården så länge jag kan minnas, senast den kördes var när min bror lyckats sparka liv i den (ca 15år sedan).
Mattan kommer somsagt från en Dragon 800, som tillhör min bror, och blev över efter det byttes till en 51mm.
Boggien fick jag helt gratis av en Polare, men har sett bättre dagar.. har dock mina galna idé'er om att bygga en egen variant av en "Timbersled" boggie och därmed iprincip bara använda skenor och hjul.

Tanken bakom allt är att den ska vara så original som möjligt till synes men när varvet kommer ska det vara en riktigt rolig lössnö/lek skoter att härja längs osladdade kraftledningar med :)

Här kommer några bilder på hur lång jag kommit, vilket inte är långt.
Har iallfall släpat in chassiet och torkat/städat rent det, kapat bort lite ditt och datt som kännts onödigt och att allt har lagts på plats lite provisoriskt för att få en överblick om hur den kan komma att se ut i slutändan :)

här kommer lite bilder, får se om de funkar eller ej då jag använder ImageShack som kan funka lite när det vill..:

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Chassiet insläpat och städning och torkning påbörjad.


Bild

Uploaded with ImageShack.us
lite av sakerna som ska användas..


Bild

Uploaded with ImageShack.us
sen va de ju dehär med variatorlinjering ja...


Bild

Uploaded with ImageShack.us
la dit mattan och boggien och pallade upp med träklossar till ungefär vilken höjd jag siktar på, slängde även på ett par skidor och snickrade dit ett minicross-styre som gav en helt ok körställning ståendes :)


Bild

Uploaded with ImageShack.us
bakifrån. här ser man att den är avkapad bak, vilket ag gjorde för att någon hade varit i farten med pinnsvets och rostfria rör i ett försök om att få till någon form av ryggstöd eller liknande (var inte alls snyggt och inte heller så välgjort..


Bild

Uploaded with ImageShack.us
avslutar med en helhetsbild framifrån.

nu över till en fråga; vad händer om man flyttar över kedjehuset till höger sidan (sett bakifrån) och drar en axel tvärs över till vänstersidan (monterat på ett lager såklart) och sen vänder på sekundären och monterar den på axeln och därmed hamnar helixen på vänstersidan.
frågan för mig är då om sekundären kommer växla ut som den ska? tja, ni lite mer erfarna kanske kan svara på denna fråga. enklast vore om man kunde ta sekundär m. axel, kedjehus och drivaxel från en annan maskin men tyvärr håller inte min budget för det i nuläget då motorn måste ha nya kolvar och en cylinder ligger på bussgods och väntar på att hämtas ut.


Nu får ni ge mig vad jag tål med kritik/beröm/idéer och förslag! :)

Och om någon moderator inte tycker att tråden platsar här så är det fritt fram att flytta den :)

Mvh Dellhem
Senast redigerad av 1 Dellhem, redigerad totalt 1 gånger.
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

Användarvisningsbild
Lindh
Inlägg: 580
Blev medlem: 30 mar 2008, 20:06
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Lindh » 24 feb 2013, 21:38

Coolt bygge, gillar tanken med att det ska se så original ut som möjligt! ;) Det är dock synd att styret förstör mycket av looken...

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 24 feb 2013, 21:44

Lindh skrev:Coolt bygge, gillar tanken med att det ska se så original ut som möjligt! ;) Det är dock synd att styret förstör mycket av looken...
tackartackar, jo det är sant men tror det ser lite bättre ut när någon form av ruta kommer på plats :) annars får jag kapa ner styrfästet eller lösa det på något annat vis :)
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

moden
Inlägg: 86
Blev medlem: 20 jan 2013, 23:58
Ort: harads

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av moden » 24 feb 2013, 22:12

kedjehuset måste du ju byta går inte köra med original så vida du inte vill att maskinen ska gå original hastighet och 15tusen varv och spränga motorn :) de går att få dit ett kedjehus på högersida men de blir ju lite jobb med det massa svetsande och mätande osv

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 24 feb 2013, 22:27

moden skrev:kedjehuset måste du ju byta går inte köra med original så vida du inte vill att maskinen ska gå original hastighet och 15tusen varv och spränga motorn :) de går att få dit ett kedjehus på högersida men de blir ju lite jobb med det massa svetsande och mätande osv
bra poäng där :thumbright: men storsta frågan är om det går att köra med vänd sekundärvariator?
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

RannerKing
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 dec 2012, 21:39
Ort: Vittangi/Kiruna . . . . . . Skoter: Lynx Boondocker 800-12, Lynx Ranger King-98, Lynx 3900-85

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av RannerKing » 25 feb 2013, 00:15

Sekundärvariatorn kommer inte heller fungera oavsett vilket håll den är vänd. Du måste ha en variator med setup för ca 100 hk.

Skotern kommer bli otroligt tråkig att köra när du inte får ner några HK i backen.

Byt sekundär, kedjehus och drivaxel så bör det funka.
http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false;

moden
Inlägg: 86
Blev medlem: 20 jan 2013, 23:58
Ort: harads

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av moden » 25 feb 2013, 17:03

de var de jag försökte förklara men förklarade kanske lite dåligt :)

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 25 feb 2013, 22:33

RannerKing skrev:Sekundärvariatorn kommer inte heller fungera oavsett vilket håll den är vänd. Du måste ha en variator med setup för ca 100 hk.

Skotern kommer bli otroligt tråkig att köra när du inte får ner några HK i backen.

Byt sekundär, kedjehus och drivaxel så bör det funka.
okej, misstänkte nästan det. har dock en bytesaffär på gång så kanske kommer kunna ta lite godis från dom objekten.

förövrigt har det inte hänt mycket här har fått dit ett nytt gashandtag och det är väll allt :P

var iväg och kollade på ett "rullande" Blizzard 5500 chassie som i stort sett var komplett förutom motor, och likaså ett ET300 chassie med någon längre boggie, knölig buk och med everest huv vars framdel var ersatt med en stor plåtskiva!? dessa kanske ska mot min Elan med 503motor.. funderar fortfarande på om det är värt eller inte men då elanen inget annat än krånglat och motorn käns som den är inne på siste versen så blir det nog byte. Och då kommer nog blizzarden få donera drivlina till denna maskin :)

har dock kört fast lite ang. drivaxel..; mattan jag tänkt använda mig av har ju 2,52 delning och frågan är om man kan kapa ski-doo axeln och svetsa på en polaris drivaxel? (har en som axelstumpen till kedjehuset gått av på)

frågan är ju om olympicen och blizzarden har samma splines på drivaxeln?

tacksam för svar/tips eller någon annan lösning på detta!
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

RannerKing
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 dec 2012, 21:39
Ort: Vittangi/Kiruna . . . . . . Skoter: Lynx Boondocker 800-12, Lynx Ranger King-98, Lynx 3900-85

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av RannerKing » 25 feb 2013, 23:18

Skaffa en komplett drivlina från en "nyare" vätskekyld skoter. Då vet du att det håller och sekundären är någotlunda bestyckad.
Fungerar givetvis med delar från en fläktkyld men då är återigen sekundären helt fel bestyckad. Det är iof inga större problem
men allt kostar tid och pengar. Det bästa hade varit att ta hela drivlinan från samma eller liknande skoter motorn kommer ifrån.
Blizzarden har väl ca 50hk, så den kommer inte heller göra jobbet rätt.

Tänk även på att sekundärvariatorn ska ha rätt vinkel på skivorna för att passa mot primären, för att fungera optimalt.

Du kommer nog få svetsa om lagerhållaren till drivaxeln (med 2,52" drivhjul) samt kapa upp hål och svetsa igen gamla där du
monterar kedjehuset.Sen svetsar du fäste till sekundäraxeln.
http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false;

RannerKing
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 dec 2012, 21:39
Ort: Vittangi/Kiruna . . . . . . Skoter: Lynx Boondocker 800-12, Lynx Ranger King-98, Lynx 3900-85

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av RannerKing » 26 feb 2013, 09:47

Se hur han går till väga: http://retroskoter.com/viewtopic.php?f= ... 7&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 26 feb 2013, 20:49

RannerKing skrev:Skaffa en komplett drivlina från en "nyare" vätskekyld skoter. Då vet du att det håller och sekundären är någotlunda bestyckad.
Fungerar givetvis med delar från en fläktkyld men då är återigen sekundären helt fel bestyckad. Det är iof inga större problem
men allt kostar tid och pengar. Det bästa hade varit att ta hela drivlinan från samma eller liknande skoter motorn kommer ifrån.
Blizzarden har väl ca 50hk, så den kommer inte heller göra jobbet rätt.

Tänk även på att sekundärvariatorn ska ha rätt vinkel på skivorna för att passa mot primären, för att fungera optimalt.

Du kommer nog få svetsa om lagerhållaren till drivaxeln (med 2,52" drivhjul) samt kapa upp hål och svetsa igen gamla där du
monterar kedjehuset.Sen svetsar du fäste till sekundäraxeln.
klart att det du säger är enklast, men kanske inte billigast.. dock hade inte blizzarden någon sekundär, men kanske har tillgång till en nyare Team-sekundär. men om någon ligger och ruvar på lämplig drivlina från någon polaris eller liknande så är jag intresserad (om priset är rätt såklart).
söker även efter en tunnekylare!

och flytta drivaxeln vet jag att det måste göras för att få plats med mattan, har börjat fundera på de redan. men kan tyvärr inte göra så mycket förens jag fått tag i kedjehus, sekundär m. axel och drivaxel.. så det får tyvärr vänta, är lite sprickor och reparationer på huven som ska göras så får unna mig med det så länge :)
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

moden
Inlägg: 86
Blev medlem: 20 jan 2013, 23:58
Ort: harads

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av moden » 28 feb 2013, 00:41

hade jag varit du så hade jag tagit drivningen från samma skoter som motorn kommer i från de är de bästa sättet att få allt att funka klockrent.. inte kan de var så värst dyrt att få tag i det men de är ju så att såna här projekt kräver endel pengar och dom springer bort ganska fort.. mitt projekt hade ja inte tänkt lägga så himla mycke pengar på från början jag ligger redan på en byggkostnad på ca 14000kr och då är de mycket kvar att köpa

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 01 mar 2013, 20:02

moden skrev:hade jag varit du så hade jag tagit drivningen från samma skoter som motorn kommer i från de är de bästa sättet att få allt att funka klockrent.. inte kan de var så värst dyrt att få tag i det men de är ju så att såna här projekt kräver endel pengar och dom springer bort ganska fort.. mitt projekt hade ja inte tänkt lägga så himla mycke pengar på från början jag ligger redan på en byggkostnad på ca 14000kr och då är de mycket kvar att köpa
jo det är klart, man vill ju inte ha för kraftiga komponenter i drivlinan så motorn inte orkar få ner all kraft i backen, men samtidigt inte för klent så de bara går sönder... känns dock som att det blir enklast att ta drivningen från blizzarden, då det chassiet är ganska illa däran.. visst den kommer inte gå fort, men det är inte tanken att den ska göra heller. Detta ska bli en skoter man tar en eftermiddagstur med efter kraftledningen nära hemmet :)
men då dök ju såklart nästa problem upp, och det är att det saknas sekundär till blizzarden :|
men drivlina från en indy 500 borde väll endå tåla att piskas lite? och samtidigt inte vara för överdimensionerat. man vill ju endå hålla ganska låg vikt i fronten om ni förstår vad jag menar ;)

nåja, bara att letaletaleta efter en polaris drivlina för lämpligt pris. då jag jobbar på en polaris ÅF/verkstad så kan jag enkelt få tag i bättre begegnade derv, kedjor, variatordelar mm så det känns som att det blir enklast :)

har iallafall fått hem en trasig kylare som ska sitta framför drivaxeln som jag har börjat rikta och som sen ska lämnas till någon svetskunnig. Satt även en tempmätare med givare på blizzarden som jag inte har en aning av vad dom haft den till, mäter mellan 40-120 grader, så frågan är vart den suttit på en luftkyld motor? la iallafall givaren i en kastrull med kokande vatten och den fungerar klockrent så den kommer att monteras för att kunna ha koll på kylningen ;)

återkommer med mera bilder nån dag framöver :)
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

moden
Inlägg: 86
Blev medlem: 20 jan 2013, 23:58
Ort: harads

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av moden » 01 mar 2013, 22:52

en drivlina från en indy 500 blir nog bättre än från en blizzard iaf men men du får göra som du vill :P men jag hade nog försökt få tag i från en sån skoter motorn kommer i från,, ska du bara ha kylare framme vid drivaxeln ? för ska du ha en längs bandtunneln så behöver du ingen där framme

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 04 mar 2013, 20:00

moden skrev:en drivlina från en indy 500 blir nog bättre än från en blizzard iaf men men du får göra som du vill :P men jag hade nog försökt få tag i från en sån skoter motorn kommer i från,, ska du bara ha kylare framme vid drivaxeln ? för ska du ha en längs bandtunneln så behöver du ingen där framme
fått tag i en komplett drivlina från en indy 400 nu, får pröva med de och se hur de lirar annars blir det till att bygga om i sommar :) med lite tur så hinner det testas lite med den drivlinan innan snön försvinner helt :P vet inte om det räcker med kylaren framme vid drivaxeln? dessutom var den sprucken och knölig med har lyckats rikta ut alla bulor så nu ska den bara svetsas, men frågan är ju om det räcker med bara den? har ev. tunnelkylare på g annars men svårt att hitta några med lagom längd har hittat 120 och 115cm lång men då hamnar dom under motorn, fast det kanske inte gör något? har iallafall fått tag i en iq440 kolv som ev ska passa och duga för en provstart om den passar vill säga ;) blir troligen att beställa wiseco från USA när ekonomin är på bättre humör :P men drivlina och chassie skall göras iordning först :)
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av grandtouring » 18 mar 2013, 15:30

Hur gåre mä skotern?
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 19 mar 2013, 22:26

grandtouring skrev:Hur gåre mä skotern?
går trögt, ekonomikrasch :/ men jag har pysslat i smyg med lite saker som inte kostar ;)

Snickrade ihop en "slyfångare" en kväll:

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us


har även borrat ur den gamla temp-givaren för att montera en analog mätare som visar 40-120*C för att hålla koll på tempen. men funderar lite på hur man ska limma fast givaren i den gamla givaren? löda funkade inge vidare. har limmat med svart silikon nu men frågan är hur det håller när det blir tryck i systmet? grubblar vidare på detta.... :-?

Bild

Uploaded with ImageShack.us

den "nya" givaren passar precis i hålet men frågan är hur man ska få den att sitta kvar även med tryck i systemet?

Bild

Uploaded with ImageShack.us

lite puts är alltid kul när man ser skillnad :D här har jag kört lite grovt med stålborste och sen med biltemas finkorniga slipsvamp, funkar hur bra som helst :) ska filas lite på avgasportarna då dom blivigt lite fula efter att den suttit löst och (på något vis) troligen fått sig en smäll av kolven (kolven blev det däremot inte mycke kvar av).


resultat efter löstsittande avgasport:

Bild

Uploaded with ImageShack.us

och därefter cyllen pga. massa kolvbitar skramlandes i vevhuset:

Bild

Uploaded with ImageShack.us

hittade dock en beg. cylle på blocket för ynka femhunkan, tar med påda cyllarna på praktiken imorrn och ger dom en redig avfettning, honing och blästra av utsidan lite lätt.

återkommer med före/efterbilder på cyllarna och kanske något mer om jag hinner :)
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

Användarvisningsbild
Dellhem
Inlägg: 89
Blev medlem: 12 nov 2012, 22:10
Ort: Delsbo, Gävleborg
Kontakt:

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av Dellhem » 20 mar 2013, 23:28

slänger upp en före/efter bild på blästringen av cyllarna innan ja kryper till kojs. De flesta vet säkert hur en blästrad cylinder ser ut men lägger upp iallafall för att hålla tråden vid liv :)

Bild

Uploaded with ImageShack.us

men vilken skillnad de blir, även efter en gedigen avfettning och med stålborste såg dom ut som den högra :shock:



förresten, någon sam har erfarenhet av att löda tillbaka kablarna på handvärmar-elementen å vet om det funkar eller om de blir skit? vi byter ju bara ut dom på verkstan men ofta är det bara att nån av kablarna har släppt så om de funkar att löda tillbaka så kan man ju få tag i många gratis :thumbright:

nattinatti ;) /Dellhem
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD

Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD

Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"

teenageparadise
Inlägg: 389
Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
Ort: korpilombolo

Re: Ski-Doo Oly 440 "PowderPro"

Inlägg av teenageparadise » 21 mar 2013, 08:21

löd jävligt fösiktigt så ska det väl gå.. den får ju inte korta mot styret sen bara...
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14

Skriv svar