SRX 440 ismaskin

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av SS440-80 » 15 feb 2014, 23:25

Vad väger det emaljerade Yamahamärket på dynan :mrgreen: :mrgreen:

Nej,då! Jag bara sköjar :lol: Otroligt läckert :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 15 feb 2014, 23:56

SS440-80 skrev:Vad väger det emaljerade Yamahamärket på dynan :mrgreen: :mrgreen:

Nej,då! Jag bara sköjar :lol: Otroligt läckert :thumbright: :thumbright: :thumbright:
:) vissa saker måste man tulla på..

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av RetroR » 16 feb 2014, 03:19

Ser riktigt bra ut!
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
Southern Hill Custom
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 757
Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
Ort: RÄTTVIK

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Southern Hill Custom » 16 feb 2014, 06:09

Riktigt snygg!!!!



//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.

Reimond
Inlägg: 213
Blev medlem: 07 jan 2010, 19:58
Ort: Finland, Oulu

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Reimond » 17 feb 2014, 19:04

Nice!
150m on snow: 5.8s / 135Km/h @ 10,000rpm

Användarvisningsbild
Hirth
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 515
Blev medlem: 13 nov 2007, 20:01
Ort: Mockfjärd

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Hirth » 18 feb 2014, 15:15

...bara hålla me :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Mvh Per

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 22 feb 2014, 11:49

Tackar o bugar!
Någon som har info om denna cdi? Tändkurva/ varvtalsstopp?.
Den är till en -78. TIA02-13.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av SS440-80 » 22 feb 2014, 12:20

Det står lite i den här tråden i sista inlägget första sidan och lite mera på sida 2.
http://www.vintagevmax.com/vvforum3/vie ... 69&start=0

Men han har blandat lite mellan SRX och VMax så jag är inte helt säker på vilken tändkurva han menar :roll:

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av spider66 » 22 feb 2014, 12:49

Boxen är till en -79
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 22 feb 2014, 13:45

SS440-80 skrev:Det står lite i den här tråden i sista inlägget första sidan och lite mera på sida 2.
http://www.vintagevmax.com/vvforum3/vie ... 69&start=0

Men han har blandat lite mellan SRX och VMax så jag är inte helt säker på vilken tändkurva han menar :roll:
Tack, ska se om jag blir något klokare. :)

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 22 feb 2014, 14:01

spider66 skrev:Boxen är till en -79
Ja den borde kanske heta 708..? Är det skillnad på 78/79 för i sprängskisserna så har dom samma art nr?. Det står 8G9 på denna.
Hittade det här:

http://partstream.arinet.com/Mobile/zLO ... 3mQM1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av SS440-80 » 22 feb 2014, 15:21

Gissar att du redan sett den här listan, men jag lägger in den ändå.
Den är härifrån: http://www.totallyamaha.net/forums/prin ... 2582&pp=40

Trying to make a chart so, any help/corrections/additions would be great.

1976 SRX440 P#888-85540-10-00 T1A02-06-505
1977 SRX440 P#8F2-85540-10-00 T1A02-11-608
1978 SRX440 P#8G9-85540-10-00 T1A02-13
1979 SRX440 P#8G9-85540-10-00
1980 SRX440 P#8K2-85540-10-00 T1A01-32-906
1980 SS440 P#8K4-85540-10-00
1981 SS440 P# 8H4-85540-20-00
1982 SS440 P# 8N4-85540-20-00
1981 SRX 440 P#8K4-85540-10-00 T1A01-33
1981 SRX 440 (Updated) P#8R9-85540-10-00 it is used with the 8R9 stator
1983-86 Vmax P#8U9-85540-10-00 TIA01-43
1987-1991 Vmax P#83H-85540-10-00

On another note Speaking of Vmax540's and their CDI failures...... I ran into an older guy at a grass drag a month ago, who was into SRX's and Vmax540's back in the day and he said get the Original 81 SRX or 1980(?) SS440 CDI which has a straight timing curve and is very reliable he said this will end your CDI failure problems. He said you need to run a jumper to ground with this setup and could not remember exactly how ? Anyone seen this done ?

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 22 feb 2014, 16:36

SS440-80 skrev:Gissar att du redan sett den här listan, men jag lägger in den ändå.
Den är härifrån: http://www.totallyamaha.net/forums/prin ... 2582&pp=40

Trying to make a chart so, any help/corrections/additions would be great.

1976 SRX440 P#888-85540-10-00 T1A02-06-505
1977 SRX440 P#8F2-85540-10-00 T1A02-11-608
1978 SRX440 P#8G9-85540-10-00 T1A02-13
1979 SRX440 P#8G9-85540-10-00
1980 SRX440 P#8K2-85540-10-00 T1A01-32-906
1980 SS440 P#8K4-85540-10-00
1981 SS440 P# 8H4-85540-20-00
1982 SS440 P# 8N4-85540-20-00
1981 SRX 440 P#8K4-85540-10-00 T1A01-33
1981 SRX 440 (Updated) P#8R9-85540-10-00 it is used with the 8R9 stator
1983-86 Vmax P#8U9-85540-10-00 TIA01-43
1987-1991 Vmax P#83H-85540-10-00

On another note Speaking of Vmax540's and their CDI failures...... I ran into an older guy at a grass drag a month ago, who was into SRX's and Vmax540's back in the day and he said get the Original 81 SRX or 1980(?) SS440 CDI which has a straight timing curve and is very reliable he said this will end your CDI failure problems. He said you need to run a jumper to ground with this setup and could not remember exactly how ? Anyone seen this done ?
Den har dykt upp i min jakt. Hittade även en annan lista som förvirrade lite.
Tydligen så ska denna ska göra jobbet iaf. så den får en chans.
Tack för infon!/ Johan

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 28 feb 2014, 23:34

Veven tillbaka efter lagerbyte och balansering. Nu har jag lite rengöring av blockhalvor innan ihopsättning.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 05 mar 2014, 23:19

Kul!! Nu håller man sig sysselsatt ett tag till..
Något bättre var det iaf att topparna är äldre än 80 då dom var gjorda för 8mm pinnbultar.
Någon som har tips på var jag hittar M8x175mm pinnbultar??
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
ThomasSRX
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 mar 2007, 21:14
Ort: Örnsköldsvik.
Kontakt:

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av ThomasSRX » 06 mar 2014, 16:39

Ja det där var ju inte kul, kanske försöka få tag i M10 istället från något
senare block, ja de finns ju inte nya hos "handlarn" heller, vet att någon
har satt in grövre och borrat om cylindrarna för den grövre pinnskruven.
V-max 600 XT -96

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 06 mar 2014, 21:29

ThomasSRX skrev:Ja det där var ju inte kul, kanske försöka få tag i M10 istället från något
senare block, ja de finns ju inte nya hos "handlarn" heller, vet att någon
har satt in grövre och borrat om cylindrarna för den grövre pinnskruven.
Det är ju ett alternativ. Jag har beställt en uppsättning pinnbultar nu så jag skall försöka rädda gängan. Men det är bra att det finns möjlighet till överdimension.

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 06 mar 2014, 23:06

Inte helt nöjd med slangdragningen. Nästa tank som blir i aluminium kommer att få en slangtunnel.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 09 mar 2014, 23:11

Pinnbulten gav med sig efter lite bråkande så nu är delarna redo för en uppfräschning.
Vad är det som en del hål på blockhalvorna är fyllda med? Och av vilken anledning? Mellan vacuumutgångarna ser man att det sitter kvar i det ena hålet. Några av hålen på insidan hade också kvar lite rester av någon fyllnad.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Katanan
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 364
Blev medlem: 11 feb 2013, 21:37
Ort: Kungsör

Re: SRX 440 ismaskin

Inlägg av Katanan » 22 mar 2014, 16:35

Så har motordelarna fått sin behandling.. Blev som nytt igen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Skriv svar