SRX 440 ismaskin
Re: SRX 440 ismaskin
Vad väger det emaljerade Yamahamärket på dynan
Nej,då! Jag bara sköjar Otroligt läckert
Nej,då! Jag bara sköjar Otroligt läckert
Re: SRX 440 ismaskin
vissa saker måste man tulla på..SS440-80 skrev:Vad väger det emaljerade Yamahamärket på dynan
Nej,då! Jag bara sköjar Otroligt läckert
Re: SRX 440 ismaskin
Ser riktigt bra ut!
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: SRX 440 ismaskin
...bara hålla me
Mvh Per
Mvh Per
Re: SRX 440 ismaskin
Tackar o bugar!
Någon som har info om denna cdi? Tändkurva/ varvtalsstopp?.
Den är till en -78. TIA02-13.
Någon som har info om denna cdi? Tändkurva/ varvtalsstopp?.
Den är till en -78. TIA02-13.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Det står lite i den här tråden i sista inlägget första sidan och lite mera på sida 2.
http://www.vintagevmax.com/vvforum3/vie ... 69&start=0
Men han har blandat lite mellan SRX och VMax så jag är inte helt säker på vilken tändkurva han menar
http://www.vintagevmax.com/vvforum3/vie ... 69&start=0
Men han har blandat lite mellan SRX och VMax så jag är inte helt säker på vilken tändkurva han menar
Re: SRX 440 ismaskin
Boxen är till en -79
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SRX 440 ismaskin
Tack, ska se om jag blir något klokare.SS440-80 skrev:Det står lite i den här tråden i sista inlägget första sidan och lite mera på sida 2.
http://www.vintagevmax.com/vvforum3/vie ... 69&start=0
Men han har blandat lite mellan SRX och VMax så jag är inte helt säker på vilken tändkurva han menar
Re: SRX 440 ismaskin
Ja den borde kanske heta 708..? Är det skillnad på 78/79 för i sprängskisserna så har dom samma art nr?. Det står 8G9 på denna.spider66 skrev:Boxen är till en -79
Hittade det här:
http://partstream.arinet.com/Mobile/zLO ... 3mQM1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SRX 440 ismaskin
Gissar att du redan sett den här listan, men jag lägger in den ändå.
Den är härifrån: http://www.totallyamaha.net/forums/prin ... 2582&pp=40
Trying to make a chart so, any help/corrections/additions would be great.
1976 SRX440 P#888-85540-10-00 T1A02-06-505
1977 SRX440 P#8F2-85540-10-00 T1A02-11-608
1978 SRX440 P#8G9-85540-10-00 T1A02-13
1979 SRX440 P#8G9-85540-10-00
1980 SRX440 P#8K2-85540-10-00 T1A01-32-906
1980 SS440 P#8K4-85540-10-00
1981 SS440 P# 8H4-85540-20-00
1982 SS440 P# 8N4-85540-20-00
1981 SRX 440 P#8K4-85540-10-00 T1A01-33
1981 SRX 440 (Updated) P#8R9-85540-10-00 it is used with the 8R9 stator
1983-86 Vmax P#8U9-85540-10-00 TIA01-43
1987-1991 Vmax P#83H-85540-10-00
On another note Speaking of Vmax540's and their CDI failures...... I ran into an older guy at a grass drag a month ago, who was into SRX's and Vmax540's back in the day and he said get the Original 81 SRX or 1980(?) SS440 CDI which has a straight timing curve and is very reliable he said this will end your CDI failure problems. He said you need to run a jumper to ground with this setup and could not remember exactly how ? Anyone seen this done ?
Den är härifrån: http://www.totallyamaha.net/forums/prin ... 2582&pp=40
Trying to make a chart so, any help/corrections/additions would be great.
1976 SRX440 P#888-85540-10-00 T1A02-06-505
1977 SRX440 P#8F2-85540-10-00 T1A02-11-608
1978 SRX440 P#8G9-85540-10-00 T1A02-13
1979 SRX440 P#8G9-85540-10-00
1980 SRX440 P#8K2-85540-10-00 T1A01-32-906
1980 SS440 P#8K4-85540-10-00
1981 SS440 P# 8H4-85540-20-00
1982 SS440 P# 8N4-85540-20-00
1981 SRX 440 P#8K4-85540-10-00 T1A01-33
1981 SRX 440 (Updated) P#8R9-85540-10-00 it is used with the 8R9 stator
1983-86 Vmax P#8U9-85540-10-00 TIA01-43
1987-1991 Vmax P#83H-85540-10-00
On another note Speaking of Vmax540's and their CDI failures...... I ran into an older guy at a grass drag a month ago, who was into SRX's and Vmax540's back in the day and he said get the Original 81 SRX or 1980(?) SS440 CDI which has a straight timing curve and is very reliable he said this will end your CDI failure problems. He said you need to run a jumper to ground with this setup and could not remember exactly how ? Anyone seen this done ?
Re: SRX 440 ismaskin
Den har dykt upp i min jakt. Hittade även en annan lista som förvirrade lite.SS440-80 skrev:Gissar att du redan sett den här listan, men jag lägger in den ändå.
Den är härifrån: http://www.totallyamaha.net/forums/prin ... 2582&pp=40
Trying to make a chart so, any help/corrections/additions would be great.
1976 SRX440 P#888-85540-10-00 T1A02-06-505
1977 SRX440 P#8F2-85540-10-00 T1A02-11-608
1978 SRX440 P#8G9-85540-10-00 T1A02-13
1979 SRX440 P#8G9-85540-10-00
1980 SRX440 P#8K2-85540-10-00 T1A01-32-906
1980 SS440 P#8K4-85540-10-00
1981 SS440 P# 8H4-85540-20-00
1982 SS440 P# 8N4-85540-20-00
1981 SRX 440 P#8K4-85540-10-00 T1A01-33
1981 SRX 440 (Updated) P#8R9-85540-10-00 it is used with the 8R9 stator
1983-86 Vmax P#8U9-85540-10-00 TIA01-43
1987-1991 Vmax P#83H-85540-10-00
On another note Speaking of Vmax540's and their CDI failures...... I ran into an older guy at a grass drag a month ago, who was into SRX's and Vmax540's back in the day and he said get the Original 81 SRX or 1980(?) SS440 CDI which has a straight timing curve and is very reliable he said this will end your CDI failure problems. He said you need to run a jumper to ground with this setup and could not remember exactly how ? Anyone seen this done ?
Tydligen så ska denna ska göra jobbet iaf. så den får en chans.
Tack för infon!/ Johan
Re: SRX 440 ismaskin
Veven tillbaka efter lagerbyte och balansering. Nu har jag lite rengöring av blockhalvor innan ihopsättning.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Kul!! Nu håller man sig sysselsatt ett tag till..
Något bättre var det iaf att topparna är äldre än 80 då dom var gjorda för 8mm pinnbultar.
Någon som har tips på var jag hittar M8x175mm pinnbultar??
Något bättre var det iaf att topparna är äldre än 80 då dom var gjorda för 8mm pinnbultar.
Någon som har tips på var jag hittar M8x175mm pinnbultar??
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Ja det där var ju inte kul, kanske försöka få tag i M10 istället från något
senare block, ja de finns ju inte nya hos "handlarn" heller, vet att någon
har satt in grövre och borrat om cylindrarna för den grövre pinnskruven.
senare block, ja de finns ju inte nya hos "handlarn" heller, vet att någon
har satt in grövre och borrat om cylindrarna för den grövre pinnskruven.
V-max 600 XT -96
Re: SRX 440 ismaskin
Det är ju ett alternativ. Jag har beställt en uppsättning pinnbultar nu så jag skall försöka rädda gängan. Men det är bra att det finns möjlighet till överdimension.ThomasSRX skrev:Ja det där var ju inte kul, kanske försöka få tag i M10 istället från något
senare block, ja de finns ju inte nya hos "handlarn" heller, vet att någon
har satt in grövre och borrat om cylindrarna för den grövre pinnskruven.
Re: SRX 440 ismaskin
Inte helt nöjd med slangdragningen. Nästa tank som blir i aluminium kommer att få en slangtunnel.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Pinnbulten gav med sig efter lite bråkande så nu är delarna redo för en uppfräschning.
Vad är det som en del hål på blockhalvorna är fyllda med? Och av vilken anledning? Mellan vacuumutgångarna ser man att det sitter kvar i det ena hålet. Några av hålen på insidan hade också kvar lite rester av någon fyllnad.
Vad är det som en del hål på blockhalvorna är fyllda med? Och av vilken anledning? Mellan vacuumutgångarna ser man att det sitter kvar i det ena hålet. Några av hålen på insidan hade också kvar lite rester av någon fyllnad.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Så har motordelarna fått sin behandling.. Blev som nytt igen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.