SRX 440 ismaskin
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SRX 440 ismaskin
få ner den roterande massan är alltid bra
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SRX 440 ismaskin
Så sant!Gunnar skrev:få ner den roterande massan är alltid bra
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: SRX 440 ismaskin
Roligt att se något sönderhoppat skrot förvandlas till en trolig potent ismaskin.
hoppas att du kommer till Rättvik 22 februari och kör isoval.
//Lars
hoppas att du kommer till Rättvik 22 februari och kör isoval.
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.
Re: SRX 440 ismaskin
Det blir ingen pensionering än!Southern Hill Custom skrev:Roligt att se något sönderhoppat skrot förvandlas till en trolig potent ismaskin.
hoppas att du kommer till Rättvik 22 februari och kör isoval.
//Lars
Har jag fått ordning på grejorna så kommer jag att ställa upp! Det ser jag fram emot!
Re: SRX 440 ismaskin
Nya gummibussningar till motorfästet gjorda i pressen. Ett 2" avgasrör blev bra stans för yttermåttet.
Var tvungen att göra egna då dom var tvungen att vara ett par mm tjockare.
Var tvungen att göra egna då dom var tvungen att vara ett par mm tjockare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Tack Thomas! Så mycket bättre än gamla plattan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Du måste nog fräsa ur i plattan för block bultarna
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SRX 440 ismaskin
Japp, den ska snart under behandling. Passformen efter reparationen var perfekt!spider66 skrev:Du måste nog fräsa ur i plattan för block bultarna
Re: SRX 440 ismaskin
Ja sedär du stiligt må säga, du gör ett fantastiskt jobb
om man ser hur utgångsläget var ifrån början, bara lyfta på hjälmen.
// Thomas
om man ser hur utgångsläget var ifrån början, bara lyfta på hjälmen.
// Thomas
V-max 600 XT -96
Re: SRX 440 ismaskin
Tackar!
Någon som har tips på var jag kan hitta denna typ av vevlager?: 8H0-11415-01-00.
Det är dom 2 som sitter på variatorsidan. Hittade lager på Skoterdelen men dom var för -76/-77. Bottendelen på min motor är av senare modell.
Någon som har tips på var jag kan hitta denna typ av vevlager?: 8H0-11415-01-00.
Det är dom 2 som sitter på variatorsidan. Hittade lager på Skoterdelen men dom var för -76/-77. Bottendelen på min motor är av senare modell.
Re: SRX 440 ismaskin
Undra om inte OEM.nr 93306-30625 passar till variatorsidan, har kikat runt lite
och jämfört nr // Thomas
och jämfört nr // Thomas
V-max 600 XT -96
Re: SRX 440 ismaskin
Tackar! Ska kolla upp det!ThomasSRX skrev:Undra om inte OEM.nr 93306-30625 passar till variatorsidan, har kikat runt lite
och jämfört nr // Thomas
Re: SRX 440 ismaskin
Fästen till dynan som snart är redo för montering. Dynan får just nu en sista handpåläggning.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Hur går det med det som är viktigt då? Dvs motor biten vårt lite om den så nu vill vi höra....
Re: SRX 440 ismaskin
Jag bestämde mig från början av detta projekt att göra chassiet klart innan jag började med motorn. Huvudsakligen för att få till ett bra chassie sen är ju dom största kostnaderna under huven. Jag visste ju inte var det skulle sluta med chassiet så risken fanns ju att jag bara stod i garaget med en påkostad motor..Haggla skrev:Hur går det med det som är viktigt då? Dvs motor biten vårt lite om den så nu vill vi höra....
Men nu börjar det ju dra ihop sig så jag har lyft lite på huven. Veven är på balansering, lager till denna är beställda, cylindrarna skall iväg för uppmätning så jag kan beställa kolvar.
Trodde att jag hade -77ans tändplatta men det visade sig att den var från en -78. Då gissar jag att bottendelen är detsamma.
Topparna tror jag är från någon senare årsmodell. Nr var bortslipat men dom var snarlika -80ans. Dessa får duga i detta fall och dom kommer endast planas till lämpligt squish.
Piporna och förgasarna kommer även att bytas ut. Kvällarna är räddade för ännu en tid framöver!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: SRX 440 ismaskin
Då blev du med andra ord rövknullad när du köpte motorn
77 har 18mm kolvbult och 78-80 20mm
77 har 18mm kolvbult och 78-80 20mm
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SRX 440 ismaskin
Det var inte riktigt som tänkt . Att det är nyare bottendel känns inte som en nackdel speciellt när det gäller inköp av kolvar..men att veven var sämre än den som satt i -80an utan olja..spider66 skrev:Då blev du med andra ord rövknullad när du köpte motorn
77 har 18mm kolvbult och 78-80 20mm
Men det ska nog gå få snurr på denna också
Re: SRX 440 ismaskin
Du ser! Då slipper jag släpa på en halv snusdosa i onödan! Tack för infon!ThomasSRX skrev:Har vägt min bromsskiva till SRX:en och den vägde 620.3g.
Re: SRX 440 ismaskin
Dynan snart klar. Den fick en flockbehandling mest för enkelheten och för vikten. Den väger för tillfället 1600g.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.