Fixa upp ET 340 t/r

Bilder och information om ditt skoterprojekt
grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Fixa upp ET 340 t/r

Inlägg av grandtouring » 11 feb 2013, 22:56

Nu äre så att jag köpt en yamaha ET 340 tror det är en 85a. Men lite saker som förmodligen ska göras, kom gärna med åsikter och tips! :)

Det som ska göras/köpas

#lacka helsvart
#23kamms matta
#höja tillslagsvarvet
#dekaltrimma
#nita om buk
#kapa rutan

Så här ser den ut nu:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 grandtouring, redigerad totalt 11 gång.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 11 feb 2013, 22:59

Börjat på huven lite, kommer sitta rött aluminiumnät i luftintagen där det är öppet! Detta projekt ska ej bli nå jätte fint å proffsigt men ska se någorlunda bra ut!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

Användarvisningsbild
RX439
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 dec 2010, 10:59
Ort: Kalix

Re: Kitta ET 340

Inlägg av RX439 » 11 feb 2013, 23:41

Du sprayar väl tunneln också mattsvart så det passar bra ihop med huven!?

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 13 feb 2013, 19:55

Ja även buk :)
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 20 feb 2013, 16:51

Nu kom det paket från himlen :)
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 20 feb 2013, 16:52

Ny mattan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 26 feb 2013, 20:13

Högkamsmatta
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Kitta ET 340

Inlägg av grandtouring » 28 feb 2013, 22:08

Behövde även byta drivaxel då det var 2,52 delning på mattan... Men den fick jag med när jag köpte mattan för en riktig bra peng :)
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Fixa upp ET 340 t/r

Inlägg av grandtouring » 11 mar 2013, 20:33

tänker även höja tillslagsvarvet så gjorde ett mellanlägg till fjädern på 4mm men det blev ej så stor skillnad..
ska testa dubbla :)
bild (1).JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

Noe
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 23 jan 2009, 19:20
Ort: Norrfjärden

Re: Fixa upp ET 340 t/r

Inlägg av Noe » 12 mar 2013, 08:09

Lägg inte för mycket mellanlägg, då kan inte variatorn gå ihop och växla ut fullt.
Lynx 20 -69
Rajd s141
Br 250

Snöskroters.

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Fixa upp ET 340 t/r

Inlägg av grandtouring » 12 mar 2013, 14:02

Det blir till att testa sig fram
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

grandtouring
Inlägg: 98
Blev medlem: 04 feb 2012, 22:20
Ort: Långå
Kontakt:

Re: Fixa upp ET 340 t/r

Inlägg av grandtouring » 17 mar 2013, 13:04

Det blev 4mm mellanlägg i variatorn för det blev bäst då skivorna kunde gå ihop helt! Det kändes som det blev lite mer fart i maskin! Men nu har jag lackat buken och jag behöll de gamla dekalerna istället för att ta bort dem :)


image.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Yamaha ET 340 t/r 1985
Lynx 49 ranger 600 e-tec 2012

Skriv svar