Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss
Tänkte starta en tråd om mitt nya projekt, en 3500:a (80tal tror jag) som är tänkt att bli en "rock´n roll" räser dvs. mycke lite finish å satsa allt på funktion + prestanda.
En bland dom stora bovarna på mitt gamla projekt (RT300:an) http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=12&t=9487" onclick="window.open(this.href);return false; var vikten, en riktigt fet liten Gädda är hon.
Beslutet att bygga nytt föll när Gäddan ställdes på vågen å den visade 170 pannor (+ nostuben å bränsle ca 5.5kg) .......
Nu är målet inställt på max 130kg startklar, då den vägde 132kg utan motor, primärvariator, pipa, variatorskydd å luftburk/luftrenare men i övrigt helt komplett.
Om detta är genomförbart får väl tiden utvisa men helt klart är att nu vägs allt som plockas bort å allt som skruvas dit.
Motorn blir 277:an som satt i Gäddan fast nu uppdaterad på flera punkter, både i bottendelen,cyllen å toppen då det ska laddas på med ännu mera gas i detta chassi, mer om detta när vi kommer dit.
Nu lite bilder...........
Tvättning innan demontering.... Ren.... "Invägning".... Svart på vitt.... Demontering påbörjad.... Första problemen börjar direkt.... Pipan får det trångt mot motorfästet... Fuggen får inte plats....bromsskivan måste flyttas... Mattan blir orginal, inte mycke till kammar men fräch. Den är åxå lätt då den bara är 268 lång (tror jag det var)... En liten förbättring....
En bland dom stora bovarna på mitt gamla projekt (RT300:an) http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=12&t=9487" onclick="window.open(this.href);return false; var vikten, en riktigt fet liten Gädda är hon.
Beslutet att bygga nytt föll när Gäddan ställdes på vågen å den visade 170 pannor (+ nostuben å bränsle ca 5.5kg) .......
Nu är målet inställt på max 130kg startklar, då den vägde 132kg utan motor, primärvariator, pipa, variatorskydd å luftburk/luftrenare men i övrigt helt komplett.
Om detta är genomförbart får väl tiden utvisa men helt klart är att nu vägs allt som plockas bort å allt som skruvas dit.
Motorn blir 277:an som satt i Gäddan fast nu uppdaterad på flera punkter, både i bottendelen,cyllen å toppen då det ska laddas på med ännu mera gas i detta chassi, mer om detta när vi kommer dit.
Nu lite bilder...........
Tvättning innan demontering.... Ren.... "Invägning".... Svart på vitt.... Demontering påbörjad.... Första problemen börjar direkt.... Pipan får det trångt mot motorfästet... Fuggen får inte plats....bromsskivan måste flyttas... Mattan blir orginal, inte mycke till kammar men fräch. Den är åxå lätt då den bara är 268 lång (tror jag det var)... En liten förbättring....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 4 Forsnäsmopar, redigerad totalt 5 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Det är ett lätt chassi, 130kg utan motor. Tror Et250n väger 170kg fulltankad.
De kommer bli tufft i stånkaklassen i år.
De kommer bli tufft i stånkaklassen i år.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Ski-Doo Citation 3500
Fränt och intressant!
Re: Ski-Doo Citation 3500
Underbart små dessa maskiner! En polare har en likadan och det är en evighets maskin!
Ski-Doo SS25 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67
Re: Ski-Doo Citation 3500
Ska bli kul att följa , om du mot förmodan skulle byta mattan så är jag intresserad =) .
Har just dubbat klart en likadan som jag tänkt till snöpron.
Men dom verkar inte växa på träd tyvärr =)
Har just dubbat klart en likadan som jag tänkt till snöpron.
Men dom verkar inte växa på träd tyvärr =)
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Saker blir sällan som man tänkt sig...... Nu har Boss Noss grejorna legat på Los Angeles postterminal sedan 21 oktober å som pricken över i:et så kan inte min kontakt levera soppan för säsongen......
Man blir så glad .....för att skicka 40L racesoppa med bussgods/posten (från Borås) eller nått annat bolag lär väl kosta så djävulskt ini hälvette, så det blir säkert billigare att skicka dunkarna med taxi.
Ska i alla fall försöka hitta en återförsäljare/raceputte som kan ligga på 40L som bor lite mera centralt än Borås, annars blir det väl en resa på ett par kilometer.
Motorfästet byggdes inte i alu som planerat för att spara vikt (kanske sedan) av en ända orsak, tid.
Det gick på 1/5 av tiden att få till motorfästet. Den ända ändringen av originalet var att jag reste upp
motorn något för att få bättre vinklar både till pipan å fuggen.
En fjärde motorkudde kommer nog att svetsas dit för att säkerställa att rovan inte vrider sig.
Under jul å nyår har jag tagit lååååång ledigt å ska "bo" på jobbet å bygga de mesta klart.
Bilder kommer om detta......
Man blir så glad .....för att skicka 40L racesoppa med bussgods/posten (från Borås) eller nått annat bolag lär väl kosta så djävulskt ini hälvette, så det blir säkert billigare att skicka dunkarna med taxi.
Ska i alla fall försöka hitta en återförsäljare/raceputte som kan ligga på 40L som bor lite mera centralt än Borås, annars blir det väl en resa på ett par kilometer.
Motorfästet byggdes inte i alu som planerat för att spara vikt (kanske sedan) av en ända orsak, tid.
Det gick på 1/5 av tiden att få till motorfästet. Den ända ändringen av originalet var att jag reste upp
motorn något för att få bättre vinklar både till pipan å fuggen.
En fjärde motorkudde kommer nog att svetsas dit för att säkerställa att rovan inte vrider sig.
Under jul å nyår har jag tagit lååååång ledigt å ska "bo" på jobbet å bygga de mesta klart.
Bilder kommer om detta......
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 23 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Julen är bra härlig .....kolla vad tomten sladdade förbi med....
Paket är kul... Innehållet...
Paket är kul... Innehållet...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Planen är nu iaf att ladda på med en extra N.P.F.I. till, detta gick bara bra enligt dom på Boss Noss.
Så nu kommer båda injektorerna parallellkopplas från boxen så man bara plussar ihop effekttaget från dom båda.
Jag har kommit fram till att det blir och åka med ett 25hp:s munstycke i den första å sedan finjustera
allt mellan 10-30hp (med 5hp steg) i den andra , i och med att den trivdes så bra med 30hp uttag i somras.
Blir det för mycke med två injektorer för rovan, så är det bara att backa å "plugga" den ena för mindre uttag.
Jag kommer att få problem med utrymmet på insuget med två, men det blir att klura lite på
ett nytt insug anpassat för detta angenäma problem .
Ringde åxå till racesoppaåterförsäljaren i Borås, å han sa att det är inga problem att sätta två 25l fat racesoppa på en pall i skicka med posten.
Å allt som såg så bläcksvart ut för en vecka sedan har nu...
Så nu kommer båda injektorerna parallellkopplas från boxen så man bara plussar ihop effekttaget från dom båda.
Jag har kommit fram till att det blir och åka med ett 25hp:s munstycke i den första å sedan finjustera
allt mellan 10-30hp (med 5hp steg) i den andra , i och med att den trivdes så bra med 30hp uttag i somras.
Blir det för mycke med två injektorer för rovan, så är det bara att backa å "plugga" den ena för mindre uttag.
Jag kommer att få problem med utrymmet på insuget med två, men det blir att klura lite på
ett nytt insug anpassat för detta angenäma problem .
Ringde åxå till racesoppaåterförsäljaren i Borås, å han sa att det är inga problem att sätta två 25l fat racesoppa på en pall i skicka med posten.
Å allt som såg så bläcksvart ut för en vecka sedan har nu...
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Dax för en liten uppdatering. Har inte varit på jobbet än, så jag har gjort de mesta hemma (lite kvar) som inte kräver maskinjobb.
Började med att konvertera "smartboxen" (nossystemet) till två injektorer. Då har dom dragit den lilla 3/8 koniska nippeln med 1" dragskaft + att dom limmat som besatt .
Efter 1/2 dags grejande med detta så mailade jag Boss Noss å sa att jag vill köpa nya grejor i stället för att förstör den jag redan har.
Men annars så har det gått som på räls då det inte just har lagts ner nå tid på utseende å finish.
Alla har bara tagits bort från Skiroulen å monterats på 3500:an, rakt av.
Styret blev nytt för att slippa originalet som inte blir bra då sitthöjden ska ändras.
Här är specialalu grejen från smartboxen + 3/8 nippeln.... Batteriet hamnade framtill..... Soppatanken + fästet till smartboxen (fyrkantiga fästet till höger).... Nostuben.... Styret med bye bye knappen .... Pipan lånades från Holländarens räser, men den passar inte utan att modifieras.... Bromsen måste ju flyttas så jag hämtade en skiva + nav, nu ska det bara fräsas ett kilspår i sekundäraxeln. Rovan fick ett extra motorfäste, så trångt att jag fick svarva en ny hylsa med gängor å bricka allt i ett... Så här mycke vred jag "upp" motorn, inte mycke men det var att kompromissa mellan fuggen å pipan...
Började med att konvertera "smartboxen" (nossystemet) till två injektorer. Då har dom dragit den lilla 3/8 koniska nippeln med 1" dragskaft + att dom limmat som besatt .
Efter 1/2 dags grejande med detta så mailade jag Boss Noss å sa att jag vill köpa nya grejor i stället för att förstör den jag redan har.
Men annars så har det gått som på räls då det inte just har lagts ner nå tid på utseende å finish.
Alla har bara tagits bort från Skiroulen å monterats på 3500:an, rakt av.
Styret blev nytt för att slippa originalet som inte blir bra då sitthöjden ska ändras.
Här är specialalu grejen från smartboxen + 3/8 nippeln.... Batteriet hamnade framtill..... Soppatanken + fästet till smartboxen (fyrkantiga fästet till höger).... Nostuben.... Styret med bye bye knappen .... Pipan lånades från Holländarens räser, men den passar inte utan att modifieras.... Bromsen måste ju flyttas så jag hämtade en skiva + nav, nu ska det bara fräsas ett kilspår i sekundäraxeln. Rovan fick ett extra motorfäste, så trångt att jag fick svarva en ny hylsa med gängor å bricka allt i ett... Så här mycke vred jag "upp" motorn, inte mycke men det var att kompromissa mellan fuggen å pipan...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 3 Forsnäsmopar, redigerad totalt 5 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Kapa bort stingern så passar pipan kanske bättre Fast å andra sidan så satt min motor mycket mer åt vänster så det fanns bättre med plats..
Såhär satt pipan för mig.. Du kan ju vrida om den lite där jag har svetsat också, om det behövs.
Såhär satt pipan för mig.. Du kan ju vrida om den lite där jag har svetsat också, om det behövs.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
I dag så har pipan nästan blivit klar, bara stingern saknas som ska ut genom buksidan + givaren till avgastempen. Gamla pipan kapades om för att passa i de nya chassiet.
Primären fick sitt skydd i går å sekundären ska få sitt skydd i aluminium senare.
Primären fick sitt skydd i går å sekundären ska få sitt skydd i aluminium senare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 11 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Idag så blev pipan å variatorskyddet helt klart, så jag hann även med att börja med "pimpellådan".
Dynan kommer att bli av modell tunn för det är inte tänkt att åka långlopp med den här skotern.
Variatorskyddet blev tvådelat då plåtbocken
inte tar mer än 600mm brett.... Här ryms det många pimpelspön, var även tvungen att ta
mig en funderarläsk innan det blev bra
Dynan kommer att bli av modell tunn för det är inte tänkt att åka långlopp med den här skotern.
Variatorskyddet blev tvådelat då plåtbocken
inte tar mer än 600mm brett.... Här ryms det många pimpelspön, var även tvungen att ta
mig en funderarläsk innan det blev bra
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Forsnäsmopar, redigerad totalt 7 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Ski-Doo Citation 3500
Helt en tråd i min smak,spännande att se hur den kommer gå.
Imponerad av vad många som kan "få till det" och tänka i egna banor här på forumet!
Vad är effektmålet?
Imponerad av vad många som kan "få till det" och tänka i egna banor här på forumet!
Vad är effektmålet?
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Ski-Doo Citation 3500
I den där sno tric lådan rymms det mycke gas
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Effekten är inte till hundra fastställt med gas men utan så är 277:an bromsad till 45hp@8000rpm (film på detta http://www.youtube.com/watch?v=fNuOhSo1sAw" onclick="window.open(this.href);return false;).Ors skrev: Vad är effektmålet?
Sen måste man trimma "ner" (tändning å komp) för att kunna möta upp när gasen kommer på, så exakt vad 277:an lämnar i sitt ner trimmade utförande vet jag inte.
Den borde i alla fall lämna 30-35hp då har jag nog inte ljugit så mycket, sen är det bara att plussa på hur mycke man laddar på med gas.
Det kommer att testas med brutalare grund setup på motorn (å förhoppningsvis hålla) i år då det blir nya prylar i rovan .
Men tittar vi bara tider på 150m banor (körde på 7.96 på Ededraget), så hänger enstånkorna på riktigt bra för att vara just det, enstånkor.
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 11 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Idag så har det inte blivit så mycket gjort på 3-5:an. Fick börja dagen med att köra lilla frun till läkaren på morgonen. Väl hemma bar det i väg till Sören å leta varvräknare + stänkskydd, suveränt att ha sådana grannar . Var även till Holländaren å hämtade en avgastämpmätate.
Instrumentpanelen blev väl sådär tycker jag men den kommer att funka, stänkskyddet blev av en nyare modell.
Nu blir väl Presidenten glad med lite grönfärg....
Här stämmer loggan iaf....
Instrumentpanelen blev väl sådär tycker jag men den kommer att funka, stänkskyddet blev av en nyare modell.
Nu blir väl Presidenten glad med lite grönfärg....
Här stämmer loggan iaf....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Ski-Doo Citation 3500
Bra jobb.
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Ser ju riktigt bra ut.
Visst gick den på 30hk gas en sväng?
Visst gick den på 30hk gas en sväng?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
I sommars gick den 1 repa med 25hp å 2 repor 30hp helt utan bekymmer .Gunnar skrev:Ser ju riktigt bra ut.
Visst gick den på 30hk gas en sväng?
Det var då "bara" 121m repor men med öppna spjäll hela vägen.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Ski-Doo Citation 3500
Idag så har jag fräst kilspåret i sekundäraxeln å sktuvat ihop allt å det blev , men glömde kameran så det blev inga bilder på det.
Men i morgon så ska jag dit (jobbet) å börja fabricera ett nytt insug, då blir det bilder.
Jag ställde 3-5:an på vågen idag å den visade 114kg och då är det mycke prylar kvar som ska dit.
Det bygger kilon utav bara helvete fastän man tänker sig för att inte använda så kraftigt/tungt material.
Har nu 16kg att spela på, så det ser tungt ut att klara målet på max 130kg men jag kommer givetvis att försöka.
Men i morgon så ska jag dit (jobbet) å börja fabricera ett nytt insug, då blir det bilder.
Jag ställde 3-5:an på vågen idag å den visade 114kg och då är det mycke prylar kvar som ska dit.
Det bygger kilon utav bara helvete fastän man tänker sig för att inte använda så kraftigt/tungt material.
Har nu 16kg att spela på, så det ser tungt ut att klara målet på max 130kg men jag kommer givetvis att försöka.
Senast redigerad av 6 Forsnäsmopar, redigerad totalt 3 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek