Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Forsnäsmopar » 08 apr 2015, 21:42

Reimond skrev:Guys, well done!
Thanks, now im really eager for the next season so i can continue my quest for a 6 second pass.
I dont think there is any one that has made that with a one lunger (in this country)???
Right or wrong??? Does any one knows???
Any way, it would be really nice to set a "official record", make one pass and then back it up with an
other pass, then divide those two. I believe this is the way to calculate a official drag race record.
I also believe that i must go and see what the engine puts out on the dyno, so i can
stop guessing where the power is in the rpm range.
But the biggest changes on the sled next year in going to rebuild the clutch (it looks that its over revs), at least the primary clutch but maybe the secondary to, depends on how much time i have to spear.

I just found you on Youtube but the computer just screams that i dont have Google+, so
i could not make any comments :? .
Really nice action vids by the way, it doesn't looks that much fun at all :roll: :roll:, i have to go Lightwater next season
and see the race, live.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Forsnäsmopar » 25 maj 2015, 22:45

Tänkte uppdatera tråden så här inför gräskörningen CCW.
Det har kommit två paket i brevlådan med grejor :thumbright: .
Sen så kommer jag att behålla gamla boxen då MSD boxen inte har en shiftlight funktion.
Så den ska bara dra relät till Boss-boxen på ett inställt varvtal å inge mera.

Digtronen kanske jag hinner få dit innan CCW, vore bra ifall det blir samma värmebölja som i fjol...
20150523_183717.jpg
MSD tändningen är prio ett att montera dit, då jag tror att tändningen som sitter nu inte är kraftig nog...
20150513_183639.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Tompa
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: 02 dec 2008, 16:06
Ort: Lycksele

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Tompa » 26 maj 2015, 20:56

Se där Lars, hoppas nu det är detta som gör 6 ;an
Skiroule RTX 440..... you dont ride them
Skiroule Laser 440..…. you dont ride them
Skiroule RTX 654 Sno Pro -71 You ride them to the peek of satisfaction

"But when they went racing they came with guns loaded"
Yamaha GP 440
Hole in the Hood Gang Member

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Forsnäsmopar » 12 aug 2015, 00:12

Jag å sambon drog ner till Rättvik för att njuta av en vecka semester men framför allt försöka försvara första platsen från i fjol.
Inget i motorn byttes ut då allting såg bra (utom cyllen som fick sig ett rejält kolvhaveri i vintras :? ) ut efter uppmätning.
Jag behöll dom påsvetsade primervikterna, drevade ner en kugg, satte på vattenkylningen, bestyckade ner 40 steg på högen, 15 steg på powerjetten å lastade.
Gick faktiskt skapligt redan från början med den bestyckningen men behövdes gå ner ytterligare så det slutade på
290 på högen, 115 på PJ:en, 024 å 026 i n.p.f.i:erna.
Det hade nog gått att gå ner mera på bestyckningen å kapat några hundradelar till men det största felet till de sämre (fast jämna) 60-fötterna sitter nu i variatorerna,
så det är en av sakerna som jag kommer att jobba med till nästa säsong.
Men det blev i alla fall ett nytt rekord i år med 6,157sek å 101km/h :thumbright: som sattes i finalen.

Nu lite bilder..

Laddat med extra kolvar å mycke gas...
IMG_3981.jpg
Uppställd å race ready...
IMG_3993.jpg
Film på några repor...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WnPr2UrNaVQ[/youtube]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Forsnäsmopar, redigerad totalt 13 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Evervärst 444 » 13 aug 2015, 13:18

Fränt, låga 6sek med stänka :)

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Gunnar » 13 aug 2015, 14:28

Tyvärr kör dom inte 150m

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Forsnäsmopar » 13 aug 2015, 15:29

Jepp, det är 121m.
Som jämförelse så var Stefan med 650 Starfiren snabbast hela dagen med stadiga och jämna tider kring 5,20sek å 120km/h, tror att Sandström ligger där ikring åxå när det stämmer för honom.
Dom satte dom "största" pojkarna från klass4 till klass 5 å min bästa kvalkörning på 6,16sek med 99km/h hade räckt till att vara kvaletta ända upp till klass 4 :D .
Vi har redan kommit överens om att jag inte kommer att köra i klass 2 nästa år utan vi kommer att flytta upp mig till klass 4, då det är alldeles för stor skillnad mot maskinerna i klass 2.
Det är inte lätt att veta på en gång var man ska sätta in maskiner som går på ryssfemmor.
Det är inga problem för mig att kliva upp i klasserna å möta tuffare motstånd, det bara är att trimma mera om man hamnar på efterkälken ;) , det finns lite nya teorier om vart lite av förlusterna finns.
Sen blir det mera spännande om det är riktigt tajta race, både för publik å förare.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500

Inlägg av Forsnäsmopar » 05 jan 2016, 22:19

Dax att uppdatera tråden då det varit ett tag sedan jag gjorde det.
Det blev full fart i garaget redan i höstas då hela gamla instrumentbrädan med tillhörande elsystem skrotades
för att ge plats åt Digatronen (DT-52S RT2W) å MSD (4217) tändboxen.
Man tror ju att om man köper på sig lite "bättre" å dyrare grejer så blir det lättare...det är inte så enkelt.

Efter MÅNGA dagar (å flera askar med psyktabletter) har i alla fall problemen med Digatronen nu löst sig.
För att göra en lååång historia kort så gick det inte att ta signalen till varvräknaren från en magnettrigger utan mätaren vill ha en signal från ljusspolen (både plus å minus på sinuskurvan).
Så det var bara att montera tillbaka en laddspole å köpa en likriktare, enkelt eller hur...
Det visade sig senare att det spelar roll på vilken av kablarna från spolen man kopplar in Digatronen, fast det är växelström.
Den blir ostabil å visar fel varvtal på lägre varv (under 4000rpm), sen ville den inte ladda mer än 3,5-4 volt hur mycke man än varvade.
Det visade sig av en slump att jag måste ha likriktaren isolerad från chassiet för att få den att ladda som den ska.
Är det någon som har varit med om detta??? Alla likriktare som jag hittills varit med om skruvar man direkt i chassiet å där med jämnt.
Sen så har EGT displayen ända från början slocknat varje gång skotern startat å varvräknaren börjar visa sitt värde, har man kopplat ur kabeln till varvräknaren så har EGT:n tänds å funkat perfekt, samma sak när man stänger av skotern så funkar EGT:n perfekt.
Det visar sig nu att man måste montera en "shorting plug" i varje utgång/funktion som inte används, för annars kommer den funktionen tolka det som over eller under reading, å det är precis vad som händer. Så nu kommer det att beställas grejer så att det kommer att funka.
Det var Digatronen, nu kommer MSD:N...

För att göra den där historien åxå kort så får jag inte till tändkurvorna som det är tänkt.
Om jag ställer en rak kurva (A) på säg 10 grader å ändrar till kurva B som jag ställt åxå till en rak kurva på 40 grader så ändrar den bara
7-8 grader på svänghjulet.
Det som nu ska provas är att byta magnettriggern å se om boxen vill ha mer skillnad på spänningen mellan triggad å inte triggad.
Annars måste jag nog ringa techsupport å höra om dom har några idéer.
Det man kan säga om MSD:n är att det är mycke effekt i gnistan, det är helt klart. Tomgången går nu att ha på stabila 900rpm, det gick inte tidigare.
Sen får vi se om det kommer att ge nå respons när rovan går för fullt, men konstigt vore ju annars.

Nya instrumentbrädan...
IMG_4204.jpg
Likriktaren isolerad med gummiplatta, gummibrickor å krympslang på skruven...
IMG_4255.jpg
Vibrationerna fortsätter, här plåtkoppen som magnapullen greppar i...
IMG_4202.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Forsnäsmopar, redigerad totalt 28 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av SS440-80 » 05 jan 2016, 23:03

Jojo, det går enkelt och smärtfritt för en del... :shock:
Men du är en klurig rackare så du har snart löst alla problem, keep up the good work :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 18 jan 2016, 21:36

Är såååå djävla nöjd :D :D :D :D :D :D .
Gick ut i garaget ikväll å fortsatte med MSD:n. Jag började lite
på måfå att bläddra blad menyerna på laptopen, hittade inget som jag inte sett dom trehundra andra gångerna.
Men under tändningsgrafen så finns det en flik där man väljer TPS (throttle position sensor) "wide open" eller "closed" å
i och med att jag inte använder (kablarna inte kopplad) någon TPS så tänker man att detta inte spelar någon som helst roll, med det gör det.
Det var nämligen förvalt wide open i den rutan å jag har inte tänkt nå på det men nu testade
jag att välja closed istället å tro på fan....det gjorde susen.
Nu funkar allt precis som det ska men varför det är så vet jag inte, men det funkar.

Ska nu ska tuben fyllas, tanken ska få riktigt bränsle å sen ut å provköra alla nya grejer å se hur det funkar men i kväll så
är det -29 grader så man måste invänta lite varmare väder.
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 22 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 01 feb 2016, 00:08

Var ute å testade 35:an ikväll på byavägen med blandade resultat.
Åkte bara för att skotern skulle ut å bilen skulle in på avtining men givetvis så skulle det "bara" testas lite med full gas å nitro....
Åkte några vändor fram å tillbaka efter vägen (ingen Gopro tyvärr). Det jag upplevde är som många andra gånger tidigare
nämligen att det kändes att gå riktigt djävla bra, men det brukar vara så första provturarena i början av säsongen.
Men den här gången så blev jag faktiskt lite nervös, förvisso med pannlampa å drygt 100 blås på ställ efter vägen men
tror inte att den har känts så här aggresiv förut. När den slutade att spinna å började greppa så slet det ordentligt i styret 8) .
Det hela slutade med att tomgången var på 5000rpm å då förstod jag att det var över å slog av.
Väntade en stund å prövade starta med den var stendöd, den hade precis gått för snålt för etg:n visade 685 grader som max. Så nu måste jag
sätta ner rödmarkeringen på Digatronen till max 690 med start på ca 550-560 grader, bestycka upp, sätta i en ny kolv å testa igen.
Är helt klart djävligt nöjd med hur den gick å det kändes som om det är nu eller aldrig som 6:an ska komma....

To be continued....
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Hasse1
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 446
Blev medlem: 09 dec 2008, 02:28
Ort: Koskullskulle

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Hasse1 » 01 feb 2016, 02:30

:thumbright: :D
Men har inte "Holländaren" vaknat än då ;)
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???

Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 27 feb 2016, 19:54

Dax för en uppdatering från Forsnäs. Här är lite smygbilder på nya cyllen som just nu är under tillverkning...
Cyllen som jag har utgått ifrån var skapligt fin men har dock gått ett par mil i en STD. motor, men tiden finns inte nu att skicka på
borrning då det är race nästa Lördag här i Harads, så den får duga.
Vikterna i primeren har blivit 2g tyngre längs ut då den verkar tycka om att ha mer att jobba mot ute på banan så
det är lite att tuna in nu inför nästa helgs tävling å jag hoppas åxå att paketet från Boss Noss hinner komma
då det behövs byta lite soppa å gasslangar.
Det kommer hur som helst att testas i veckan någon kväll på banan och med mattstart, så film kommer.
Vi hörs.

Spolportarna är inte 100% prefekt då jag inte tordes ta något
mera för porttiderna är nog höga men dom kommer nog att funka för det...
IMG_4256.jpg
Insuget har fått sig en omgång...
IMG_4261.jpg
...så även avgasporten å det är inte mycke yta kvar för packningen .
IMG_4286.jpg
Passade även på att beställa en ny 102:a i ett försök att minimera vibrationerna.
IMG_4262.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Hasse1
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 446
Blev medlem: 09 dec 2008, 02:28
Ort: Koskullskulle

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Hasse1 » 29 feb 2016, 00:52

:thumbright: :thumbright: :thumbright:
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???

Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Kronjocke » 02 mar 2016, 19:06

Jag är fett impad. När ska du pröva på ovalen ???
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 02 mar 2016, 21:43

Var ute å testade lite mattstarter i dag men Go-Pro:n bestämde sig helt plötsligt att helt å hållet vägra spela in något överhuvud taget så
tyvärr ingen film :cry: .
Det hela fortsatte med att lustgasen inte kopplade på, så det var bara att åka till garaget för felsökning.
Efter en stunds letande i laptoppen, relän å div kablar så hittades felet, ena kabeln till "fullgasbytaren" hade gått av i
lödningen precis där stiftanslutningen slutar.
Så djävla typiskt, men tur att det händer hemma å inte på tävling.

När väl lustgasen kopplade på så var det bara på med pannlampan å ut på banan igen. Jag gick upp från 380 till 420 på
högen för att inte smälta kolven så den gick riktigt fett men det var ju väntat, hela testkörningen gick ut på att kolla att primeren (å testa nya cyllen) drog som den ska ute på banan då jag lagt på mera vikt...å det gör den 8) .
Hoppas nu bara på 15-20 minus på Lördag så det finns lite mer syre å kylning i luften...
Senast redigerad av 3 Forsnäsmopar, redigerad totalt 2 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 02 mar 2016, 21:54

Kronjocke skrev:Jag är fett impad. När ska du pröva på ovalen ???
Har inte funderat på att köra oval med 3-5:an. Ett stort problem är att den formligen dränker motorn i soppa
varje gång man släpper på gasen så lustgasen stänger av (viket är bra på dragrace). Så ligga på full sula på rakan å sen släppa i kurvan å sedan på med full sula igen, är inte så bra.
Men givetvis så kan man ju prova, det kan ju funka om man släpper lite tidigare på rakan så man hinner få bort
soppan innan man börjar gasa i kurvan.
Om det ska provas så ska det nog laddas lite mindre med gas då den måste hålla ett par varv, å inte bara 150m.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 03 mar 2016, 22:57

Gick ut i garaget i tron om att bara göra den sista handpåläggningen innan Ededraget, men kyss arselet.
Skulle lös med soppaslangen till ena nozzeln å den var alldeles lös :evil: :evil: så fort jag satte dit blocknyckeln för att känna om den
skulle gå av så gick den av.
Det är på väg ett packet från USA med fler nozzlar å lite andra prylar med det har inte kommit fram, så djävla typiskt.
Så nu har jag funderat på hur det ska lösas innan Lördag morgon, så det blev att använda en redan trasig nozzel å
svarva ner den så gängan fick några extra gängvarv.
Det som nu kan ställa till det är att den jobbar med undertryck så soppan sugs med av gasens hastighet, å i och med
att den blev lite kortare så kanske detta påverkas men det blir att testa ut i morgon.
Det borde inte ha någon inverkan alls men jag är inte 100% säker.
Om det nu visar sig att det inte funkar så blir det helt enkelt att plocka bort ena nozzeln å bara
köra med en, å med det, gilla läget att jag tappar en massa effekt (i teorin 30HP).
En fördel som jag har sett är att den förmodligen kommer att bli mycke stadigare då sätet där den bottnar mot insuget
blir plant å där igenom får större anliggning mot insuget.

Längst till vänster en hel, i mitten en trasig å till höger åxå en trasig men med moddad å förlängd gänga...
IMG_4290.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Holländaren » 03 mar 2016, 23:12

Din kanske toppar mer än 83 km/t iaf som min gör just nu :/
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Ski-Doo Citation 3500 Boss Noss

Inlägg av Forsnäsmopar » 04 mar 2016, 23:17

Nu är det lastat å klart inför Ededraget imorgon. Det är mycket osäkra kort denna tävling kommer spela ut.
Det verkar som om vibrationerna finns kvar så vi får se om pipan kommer att spricka eller någon av nozzlarna gå ut av.
Det som gjordes nu i kväll (utan att jag testkört) var att det fjärde motorfästet plockades bort i tron om att motorplattan kan få sitta lite
mindre stumt i chassit + att ena avgasfjädern plockades bort, även där att pipan inte sitter så stumt i muffen.
Om detta kommer hjälpa så till den grad att jag kan köra hela tävlingen så blir jag nöjd, för skotern går bra när jag väl
fått in bestyckningen, för som den är nu så blir första provturen i morgon på tävlingen men den är inte helt fel.

Racerapport å film kommer upp senare...
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

Skriv svar