Dåligt med respons för 220 visningar måste jag säga, trodde iallafall någon kunde dela med sig av lite historier från erfarenheter med denna mytomspunna modell eller något, även om det inte är det mest ambitiösa projektet
Nåja, dom här grejerna är tänkt att bli någon slags motor.
Blockhalvorna tätas ihop med loctitesilikonen på bild, vilken kostade mig 92 kr och således blev det kvarvarande kapitalet av budgeten 108 kr.
Ser ju iaf fräsht ut men ögat ljuger förmodligen.
(skruvarna till blocket gick inte att hitta något passande i smedjan där vi håller till och skruvar, så det blev nya, vilka kostade mig 22 kr. Kvar: 86 kr)
Med hjälp av gasolbrännaren och en lagom mängd våld gick lagrena fantastiskt nog in i blocket till slut så det känns ju lovande iallafall, det var den ena av dom två gruversamma operationerna. Den andra:
Men låt oss skjuta upp det ett tag och göra lite enklare saker.
4 st vinkeljärn vilka gjorde att endast 40 kr av budgeten numera återstår, samt lite bitar av någon random plåt som hittades i smedjan applicerades på tunneln i hopp om att få någon fason på fotstegen som pekade rakt ner och sprickorna som omöjliggjorde fastsättandet av balken och lyftbågen bak. (2 av dom sitter på insidan bak)
Oerhört vacker vinröd lack som av tidigare ägare lagts på av okänd anledning
MEDLEMAFFIAN-stänkan
Jaa denna bild föreställer någon form av ytterst tveksamt och annorlunda försök till att reparera bottenplattan på dynan gjord av tidigare ägare. (ja det är en utbankad bit av ett plåttak som man har nitat fast i överdraget)
Ersatte detdär med en bit unit som jag hittade i en brädhög utanför smedjan, och numera ser skotern ut såhär:
Valet av huv föll på en annan än den från början, den ingick dock i högen av delar som hörde till skotern vid köpet så inga onödiga utgifter där.
Sedan till det bästa: hittade troligtvis hela anledningen till varför skotern gick som ett rövhål och började skruvas isär =
Ett st defekt kompressionsventil. Vipparmen håller inte fast själva ventilen så den har istället för att hålla ute ventilen snarare sett till att den inte kan stängas helt, och dessutom ligger fritt att vara helt öppen. (även om den borde hållas stängd av kompressionstrycket tycker man ju)
Återstår att se ifall det blev någon skillnad efter att jag bytte till en fungerande ventil från den skurna offermotorn jag även fick med!