Projekt El tigrè custom
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Tackar, jag väntar fortfarande på kolvarna, dom ska komma i veckan har rinab lovat:) får jag bara dom så kommer jag att köra det blir dock med standard motorn, eller lite har jag filat i den men det är så lite så jag tror inte det ger någonting
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Projekt El tigrè custom
Snyggt men styret..... Det passar inte på skotern
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Projekt El tigrè custom
Hur har jag lyckats missa det här projektet? Galet ball blir det! Skulle bara vart sänkt lite i boggien om nåt!
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Haha det är bara ett test styre jag hade liggandes nära för att känna av höjden, tycker oxå det ser för hemskt ut på en sån här skoterGunnar skrev:Snyggt men styret..... Det passar inte på skotern
det här ska på
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
ska försöka ragga fram en oldschool boggie från någon panther eller dylikt, min orginal boggie är bara skort spruken och svetsad överalt blir cleats matta och dubbLindh skrev:Hur har jag lyckats missa det här projektet? Galet ball blir det! Skulle bara vart sänkt lite i boggien om nåt!
Re: Projekt El tigrè custom
Det blev riktigt bra med dekalerna måste jag säga, även fast det inte var rikigt rätt typsnitt, bra jobbat
En frisk motor tänder på varje varv!
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Nu har kolvarna kommit, synd bara att det inte vart race i helgen, hade ju varit en bra inkörning för dom jaja, nu kan man ju bygga klart motorn istället och kanske provstarta
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Projekt El tigrè custom
hur går det, har du fått dit ett snyggare styre?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Går inge bra har blivit lite genomgång av thundern och sovrummsrenovering, väntar på en ny kolv igen..En av spi kolvarna hade små deffekter så den vill jag inte montera, problemet är att återförsäljarn inte får tag på spi igen, så han vill byttan den mot en sno pro, vilket jag INTE är sugen på, viktskillnad osv. Sen har man ju för ny boggie oxå, så ja jag vete fan
Re: Projekt El tigrè custom
Går det nå bättre nu? =)
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Helt missat jag har lite prylar på span bland annat en riktigt fin frisk bandtunnel och en orginalboggi jag får se hurvida den hinner kommer ut på banorna i vinter, känns som om att det inte är brotom utan den ska bli en riktigt fin maskin så det får ta sin tid vilket det fort gör då det inte sprutar av delar till dessa gammel kissar . 503 dcr motorn har jag monterat i en Lynx racing där den hör hemma, och nog kan jag säga så mycke som så att nog visste Pauli Piippola och dom andra grabbarna i Rovanniemi (stavning) vad dom pysslade med då dom trimma dessa motorer på 80 talet den går någonting så extremt bra för att vara en 503aRetroR skrev:Går det nå bättre nu? =)
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Jag kommer att åka enstånk racing i vinter med sno tricen mest för den sociala biten , så ni får se mej på banorna i alla fall
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Ja vad tusan, alla bruks skotrarna var ju färdiga och det började klia någonting så enormt i mina meckar händer så Hell tigren återföds på nytt, i ett rent dragrace/ oval utförande tanken är väll att vikten ska vara extremt låg tänker försöka landa ring 130 kg startklar vilket lär behövas då man inte är så lätt själv . en everest boggi ligger oxå i garaget, dock med kvadade skenor, så ett par skenor sökes
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Projekt El tigrè custom
styret?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Re: Projekt El tigrè custom
-------------------------------------Gunnar skrev:styret?
han säger ju klart och tydligt att de ska lättas =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Bortprioriteras ska ju bara rakt framGunnar skrev:styret?
Re: Projekt El tigrè custom
Hej!Evervärst 444 skrev:Och idag äntligen så var det dagen D!! dax för top coat
Man kan säga att jag är riktigt nöjd över resultate, nu ska den få härda ordentligt i ca 7 dygn innan jag börjar nita ihop chassit igen
Huven och baljan
och här är chassit
Snyggt lackat, har du användt färgspruta. Vilket munstycke har du i så fall?
Grisen
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
[/quote]
Hej!
Snyggt lackat, har du användt färgspruta. Vilket munstycke har du i så fall?
Grisen[/quote]
Japp givetvis är det med spruta, kommer dock inte ihåg vilket munstycke jag körde med, har några olika.. Det rådet jag kan ge dej om du tänker andvända Biltemas 2 k topcoat är att förtunna den massor gärna upp mot 40% och ha varmt då du lackar, men prova dej fram med förtunningen och gör det på en test bitar, alltså inte på föremålet du ska få snyggt
Hej!
Snyggt lackat, har du användt färgspruta. Vilket munstycke har du i så fall?
Grisen[/quote]
Japp givetvis är det med spruta, kommer dock inte ihåg vilket munstycke jag körde med, har några olika.. Det rådet jag kan ge dej om du tänker andvända Biltemas 2 k topcoat är att förtunna den massor gärna upp mot 40% och ha varmt då du lackar, men prova dej fram med förtunningen och gör det på en test bitar, alltså inte på föremålet du ska få snyggt
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Ja en liten funderare får man nog ta hurvida man ska fortsätta med de här konceptet, det krävs att jag kapar 1,2 sek på eliminergstiden åkte som bäst 7,54 och tror 99,8 i toppspeed, för att vara med i slutet på dagen krävs som sagt rätt mycke mer, Både i fc fa mod och Open mod Jag är tveksam om det går med 503a då det är en piston port motor..angånde variatorrerna känns det som om jag börjar vara rätt nära saningen den växlar nu fint efter sista Helix byttet även om de kanske skulle gå att leka lite till med helix, men lite mer drevning skulle inte skada heller då den varvat ur och växlat klart på ca 100m. Måste ändå säga att jag är riktigt nöjd över går dagen, att inte bli sist i Open mod med en standard 503a "dubbla 36or och Polaris pipa" och vara några få tiondelar i från 130 hästars maskiner får väll räknas som en vinst i sej
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt El tigrè custom
Nya tag ska bli skoj att se om det går att få fart med den här. Dom åker rätt fört med dom i staterna i alla fall Roligt med en äkta F/A puffra.. spirit 500 f/a