Projekt El tigrè custom

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av marino carlsson » 01 sep 2012, 18:58

Ser bilden framför mig med dig iklädd i cape flygande snett upp mot molnen och läpparna vibrerandes av rädsla..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 01 sep 2012, 20:27

snett sneglande på den loppande Tigern ;)

Användarvisningsbild
DennisL
Inlägg: 226
Blev medlem: 05 jan 2010, 17:12
Ort: Luleå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av DennisL » 02 sep 2012, 21:57

Ser framemot filmen du lägger upp i vinter :D (ett krav) hehe
Ockelbo 300!!

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 03 sep 2012, 08:26

Det kommer säkert en film längre fram, håller dock på att skruva i Mountain kissen nu så man har den färdig till första frosten, blir kolvbytte och lite annat.. Och idag ska det även börjas med enstånkan, känner att jag behöver lite paus från det här projektet nu :) men den ska bli klar senare i vinter i vilket fall som :)

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 04 sep 2012, 09:15

Sitter nu och funderar hur tusan jag skulle ha gjort, om jag löper linan ut och gör den till en opn mod skoter som tänkt, eller kanske montera tillbax orginal boggin, för att kunna vara med och köra lite ovals körning och annat småt och gott, typ seriös mc, ljussvattnet bland annat men då var det ju det här med 307 mattor på orginal boggin känns oxå som att ta upp ännu fler hål i boggin för att montera en typ ss boggie eller srv ja vad som helst är uteslutet på grund av att det är nog många hål redan. Måste verkligen grubbla ordentligt på det här. Hur skulle ni ha gjort ?

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av spider66 » 04 sep 2012, 10:09

Du kanske kan använda nått av dom befintliga hålen. Även om du får borra 4 extra hål så är det ju bara att svetsa igen dom andra.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 04 sep 2012, 12:18

Jo sen är det ju fullt när skotern är så hög som den är :lol: Det går ju bara nita igen hålen och andvända nittbrikor så ser det ju hyffast ut, jag har redan nu 6 eller om det är 8 hål för mycke någon har gott lös med borrmaskin utan att tänka sej för det minsta någong gång, jag är lite rädd att det blir försvagningar med ännu fler håll bara :roll: någon som vet cc måtet melan drivaxel och främre infästnings hålet på en yamaha ss boggi ? om man har riktigt tur så kan det ju passa ganska bra!

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 06 sep 2012, 20:27

Imorgon kväll liger dessa skönheter i mitt garage, Dubbla ryckrör från en lynx 3300r vilket är just en sådan 503a jag äger 8) Vilken fruktansvärt skön känsla :mrgreen:
Bild

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 07 sep 2012, 09:11

Ja i kväll åker man och hämtar ryckrören, så jag var ju tvungen att lasta ner motorn i chassit bara för att se att allting gick fritt och att piporna kommer passa hyffsat, Aktiv Panther motorpaltan passar direkt rakt av, och så här trevligt kan det se ut med en 503 DC R motor under huven, :thumbright:
Bild

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av marino carlsson » 07 sep 2012, 12:32

Kommer nog bli riktigt bra det där!
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
DennisL
Inlägg: 226
Blev medlem: 05 jan 2010, 17:12
Ort: Luleå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av DennisL » 07 sep 2012, 15:10

Såg riktigt trevligt ut :D
Ockelbo 300!!

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 07 sep 2012, 16:05

Japp, ska dock lätta cyllarna lite lite gran, även fast det är en R motor tycker jag dom är lite trånga på avgassidan. ta lite på breden dock utan att ändra nå på durationen på grund av piporna, palan topparna och ge den lite roligare bränsle än 95oktan. eventuelt NOS, men det beror på hur snål jag blir kostar ju som bekant att bygga skoter, men vad tusan det får ju en hobby göra, insåg oxå att jag inte pallar med orginal looken på skotern, då det ädå handlar om en custom, så kusin ska få bräna ihop en alu tank på ca 10-14 liter och arctic cat vinyl white leopard ska beställas från andra sidan pölen, så det blir en liten vullgär custom dyna oxå, så det blir lite RatRod äver asset :)

Bild

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Phazer-85 » 08 sep 2012, 08:00

Se till att skotern passar inom BC reglement så vi få se den live, klart intressant maskin :thumbright:
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 08 sep 2012, 08:52

Phazer-85 skrev:Se till att skotern passar inom BC reglement så vi få se den live, klart intressant maskin :thumbright:
Jo jag ska göra ett försök att fixa orginal boggin, känns som att störe problem än så är löst i Retro racing historien, nu då jag tänker efter :thumbright:

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 08 sep 2012, 09:07

Alternativ nummer två är att sätta främre dämpare med tillhörande fjäder från Polaris INDY boggie -85 en polare har en skrotad. och även bakredämpare dämpare osv. grund konstruktionen är den lika på boggisarna, så ombygget borde fungera relativt smärtfrit, jag tycker att det borde räcka för att klassa in den i reglementet, då det verkar vara hetl OK att bygga helt nya boggisar till exempelvis SNO PRO maskiner med nytt järn dämpare osv.. Eller vad tycker ni andra racers om det ?? enkelt svar JA eller NEJ uppskatas :) 99% säkert kommer jag bara ha möjlighet att åka oval och dragrace då det är dom två grenarna som intresserar mej , på grund av två små barn hemma som tar mycke tid och att man gäran vill vara med dom. Jag kommer inte att vina någon fördel över huvudtaget på att köra min boggi som är 3 år för ny för reglerna som den är just nu.. Givetvis skulle jag inte komma på tävling som boggin är nu, utan det är om jag bygger om den som överstående beksrivning.. som sagt vad tycker ni racers och även då Marino? .. bilder kommer vid en eventuel ombyggnation..

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 08 sep 2012, 11:36

Helt otroligt så passar piporna som om dom vore special gjorda för mitt bygge :thumbright:

Bild

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av spider66 » 08 sep 2012, 15:06

Som handen i handsken :thumbright:
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Phazer-85 » 08 sep 2012, 16:08

De gick verkligen smärtfritt med piporna :thumbright:
Ang boggien så är de inte säkert att den är ogiltig bara för att den är 2 år för ny. Är den exakt som 85 eller äldre så är de bara att åka.
Ex. Phazer har samma boggi från 84-89, de finns inte en människa som kan urskilja dom emellan.
Som sagt, poängen är att man inte ska vinna nån fördel.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av Evervärst 444 » 08 sep 2012, 16:27

ja precis, den här modelen kom på JAG afs 1988 tror jag så det är 3år. ingen fördel mot srv exempelvis, men dock 3år för ny sen boggi modelen kom, var kvar på wildcat osv... det är en lakeracer boggi, har inte mycke fjädring men den är dock för ny för reglerna som det är nu..

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Projekt El tigrè custom

Inlägg av marino carlsson » 08 sep 2012, 17:04

Ge originalboggien en match någon kväll så är du ju all set to go
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar