Sida 5 av 7
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 08 feb 2012, 21:51
av Hirth
Hehe, nej då Lars de där e lungt kommer gå kanon!, vilken tid ska ni dit?
Mvh Per
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 08 feb 2012, 22:22
av SS440-80
Bromsar ni hos Mulle?
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 08 feb 2012, 22:40
av Forsnäsmopar
Southern Hill Custom skrev:
Men jag ska ta med en stor plastlåda så man kan plocka ihop skrotet när vevhuset har spruckit och helskrot av resten.
// Lars
Det får vi väl inte hoppas på, det vore för dj**ligt. Håller med Per, det kommer gå kanon.
Du kommer väl att spela in lite film hoppas jag, så vi får se på lite "trippelporr"
.
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 08:18
av Southern Hill Custom
SS440-80 skrev:Bromsar ni hos Mulle?
Ja
Han är duktig på skotermotorer och har bromsat en hel del....
//Lars
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 09:17
av SS440-80
Southern Hill Custom skrev:SS440-80 skrev:Bromsar ni hos Mulle?
Ja
Han är duktig på skotermotorer och har bromsat en hel del....
//Lars
Har själv bromsat en maskin där och det blev mycket bra med bestyckningen. Däremot så lämnade själva kundbemötandet en hel del övrigt att önska, både från Mulle och personal för övrigt. Mycket nonchalant och snudd på arrogant....
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 18:24
av Southern Hill Custom
Jaha,Då så har vi bänkat trippeln,Det gick bra,Vi fick hem den i ett stycke
69,66hp@6700rpm. Vi hade hoppats på 55-60 så det vart ju extra kul
Dålig kvalitet på klippet tyvärr
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=8vIDiqTd ... er&list=UL[/youtube]
/Jocke å Lars
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 18:45
av Forsnäsmopar
Grattis, fan va kul
att det gick bra å att den inte behövde åka hem i en plastlåda. Härligt med film
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 19:25
av Holländaren
Härlig
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 19:38
av Mcb Jocke
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 20:41
av FunnyCar
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 21:32
av swampen
härligt!
bra resultat och trevlig tråd!
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 21:36
av srxjanne
Hujeda mig
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 09 feb 2012, 21:56
av Laser
Grattis!!
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 07:51
av Hirth
Fy fan va kul att det höll och gick bra, GRATTIS!!
Mvh Per
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 08:19
av Southern Hill Custom
SS440-80 skrev:Southern Hill Custom skrev:SS440-80 skrev:Bromsar ni hos Mulle?
Ja
Han är duktig på skotermotorer och har bromsat en hel del....
//Lars
Har själv bromsat en maskin där och det blev mycket bra med bestyckningen. Däremot så lämnade själva kundbemötandet en hel del övrigt att önska, både från Mulle och personal för övrigt. Mycket nonchalant och snudd på arrogant....
Vi har aldrig märkt något dårligt kundbemötande när vi varit dit och bromsat.
De hade kanske en dårlig dag när du råkade vara där.
// Lars
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 08:41
av teenageparadise
fan vilket ljud!!!!.. hur fungerar kylningen?
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 09:59
av SS440-80
[/quote]
Vi har aldrig märkt något dårligt kundbemötande när vi varit dit och bromsat.
De hade kanske en dårlig dag när du råkade vara där.
// Lars[/quote]
mmmmh...... En dålig dag kan du ha om du jobbar som fyrvaktare på en automatisk fyr, men inte när du har andra människor som ditt levebröd....
Men det är hur som helst kanonroligt att trippeln skriker som en våldtagen gris och ger så bra med effekt utan vibrera i bitar
Blir kul att se hur det blir när motorn flyttar in i Ruschen
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 11:25
av Holländaren
Förresten hur blev det med stingers på piporna? Har du satt dom på insidan eller ska dom sättas fast med silikonslangarna? Undrade lite vad dom där slangstumparna var till nämligen och om dom ser ut att tåla värmen som blir.
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 12:08
av Southern Hill Custom
Holländaren skrev:Förresten hur blev det med stingers på piporna? Har du satt dom på insidan eller ska dom sättas fast med silikonslangarna? Undrade lite vad dom där slangstumparna var till nämligen och om dom ser ut att tåla värmen som blir.
Stingers sitter på insidan och de sticker bara ut ca 3cm. På dessa 3 cm sitter det en blå silikonslang som ska täta mot röret som går mellan stinger och dämpare.
Så har jag på Rajdtrippeln och det fungerer kanon
Det syns på något foto under denna tråd.
http://www.retroskoter.com/viewtopic.ph ... 8&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Det känns bra efter bromsningen.
Motorn gick betydligt trevligare än vi hoppats på och levererade fullt tillräkligt med effekt vid ett (för oss) lågt varvtal.
Det som är en lite smolk i bägaren är att det fattades 0,33 hk till 70.
De finns säkert i motorn men inte i pappret. (Vi ställde om tändningen lite och då gav han 3 hk mera direkt.)
Nästa steg blir att prova hur den känns att åka med det blir riktigt spännande...
// en glad Lars
Re: Rusch R1 TT (Trippel Touring)
Postat: 10 feb 2012, 18:04
av RUSCH
GRATTIS Lars... nu kan jag sova lugnt
hörde av Jocke att den var bra utbalanserad
att du haft en enkrona på motorn som låg i stortset still
Tok kul // Kimmen