Sida 1 av 7

en "ny" yamaha enstånk...

Postat: 17 nov 2011, 13:57
av Gunnar
8)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 17 nov 2011, 14:35
av holmgren
fint en f :)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 17 nov 2011, 17:25
av Holländaren
Vad har du nu hittat på för nåt, ska du börja köra enstånk också? :)
Och vad är det för grejer? Kan det vara en 480 cylle/topp? När man inte är Yamaha frälst så känner man inte igen nånting på bilden :P

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 17 nov 2011, 18:15
av wiktorin
Kan det vara en halv 540 :D

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 17 nov 2011, 19:10
av Gunnar
8)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 17 nov 2011, 19:13
av blomp68
Nä nu vill vi ha svar ;)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 17:59
av Gunnar
8)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 20:52
av SNO-FURY
Intressant, passar phazer cylindern på ett 250block? vad har phazern för borr/slag? man kanske ska skaffa en extra cylinder från phazer så man kan je sej in i trimträsket(vill ju inte trimma orginalgrejorna)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 20:54
av Gunnar
helt rätt, det är bara börja fila men inget passar utan svets

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 21:45
av SNO-FURY
Ja då är det bara att jaga fatt en phazer, eller har du kvar andra halvan?

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 21:49
av Gunnar
nupp, den är skrot! kul om det dyker upp fler lulebor på tävlingarna...
den här motorn är till frun så jag får inte köra den :(

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 21:51
av mogge
Kul med fler enstånkor ! Tror att enstånksklassen blir en arg klass i år :twisted:

Och jag kan bara hålla med, man skulle ha ägt en alu-tig, för det behövs svetsat en hel del när man bygger motorer med delar som inte passar ihop.

snyggt jobbat !!!!

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 21:58
av Gunnar
hehe.. ja nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 22:00
av mogge
Gunnar skrev:hehe.. ja nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
Ja, Jag kommer också att försöka :D

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 22:07
av Holländaren
Gunnar skrev:nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
O där kom den :lol: ;)
Men det är härligt med mer enstånk :thumbright: Jag har redan gjort en ny cylle för den här säsongen :mrgreen:

Säkert en dum fråga, men så går det.. Vad tjänar man på att köra med den här cyllen istället för en vanlig et250 cylle? Var det bara reedkorgen du var ut efter?

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 18 nov 2011, 23:10
av marino carlsson
Måste vara kul å vara måttstocken Nico ;) Å det värsta av allt är att man kanske tänkt ge sig ut på banan i den klassen å en sak är säker att det finns mycket smisk å få där..

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 19 nov 2011, 06:38
av Haggla
Inte för att vara förstöra något men hur långt får man gå vad gäller moddning??, bara en undran? skälv har man haft lite ideer vad gäller skotran men om man måste fram med svets etc är det helt ok fortfarande att tävla med?? (vet ej hur den är uppbyggd så reserverar mig för att den kan vara en std motor men av tråden att dömma lite special) men allt som inte passar "bolt on" är väl ej inom årtalsbegränsingen?? Ta mig inte fel jag GILLAR DET GUNNAR!!! Det blev ju ett himla liv för att jag hade flyttat sec axel på txl ifjol på min RsH maskin (den var ju så himla många saker som var ombyggd enligt andra fast de var nog mest okunniga) och det var ju inte direkt raketforsknings grejer vi gjort på den :-) Varav det får den stå tills folk inser att det byggdes Dragrace maskiner förut också...... :-) då åker kanske den fram på någon repa igen......

Mest bara en undran????

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 19 nov 2011, 08:07
av Gunnar
Holländaren skrev:
Gunnar skrev:nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
O där kom den :lol: ;)
Men det är härligt med mer enstånk :thumbright: Jag har redan gjort en ny cylle för den här säsongen :mrgreen:

Säkert en dum fråga, men så går det.. Vad tjänar man på att köra med den här cyllen istället för en vanlig et250 cylle? Var det bara reedkorgen du var ut efter?
et250 cylinder ser riktigt fin ut förutom en låg avgasport. Varför det blev phazer cylinder är att jag vill ha reeds.
De blir i år bara test av motorn för jag har inget bra chassi än

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 19 nov 2011, 10:50
av marino carlsson
Haggla skrev:Inte för att vara förstöra något men hur långt får man gå vad gäller moddning??, bara en undran? skälv har man haft lite ideer vad gäller skotran men om man måste fram med svets etc är det helt ok fortfarande att tävla med?? (vet ej hur den är uppbyggd så reserverar mig för att den kan vara en std motor men av tråden att dömma lite special) men allt som inte passar "bolt on" är väl ej inom årtalsbegränsingen?? Ta mig inte fel jag GILLAR DET GUNNAR!!! Det blev ju ett himla liv för att jag hade flyttat sec axel på txl ifjol på min RsH maskin (den var ju så himla många saker som var ombyggd enligt andra fast de var nog mest okunniga) och det var ju inte direkt raketforsknings grejer vi gjort på den :-) Varav det får den stå tills folk inser att det byggdes Dragrace maskiner förut också...... :-) då åker kanske den fram på någon repa igen......

Mest bara en undran????
Phazer cyllen fanns 1985 vilket gör att det är helt ok så länge den inte är av sådan årsmodell att han tjänar något på att de kan vara en nyare för jag tror inte Gunnar sitter på massvis av 85 årsmodell cyllar till en phazer.

Å varför alla var sur på din racer var för att du kom med en plastbit från 2034 som huv. Hade de suttit en RXL huv eller dyligt hade ingen någonsin klagat! Har du inte greppat de än..

Re: en "ny" yamaha enstånk

Postat: 19 nov 2011, 15:32
av Haggla
nja Marino det är inte det som du tänker på det är inga problem... men har haft åtskilliga PM med spekulationer om boogie, axlar, matta som hart haft fördelar av mm mm :shock: ja allt du kan tänka dig efter tävlingen och försökte förklara men tyvär inte så bra respons eller folk som förstår som du :-) men det var ju inte det som var frågan.
Jag tänkte på om man är tvungen modifiera typ hål för fastsättning etc för cyllar toppar så är ju frågan igen är det ok?? vet ej om det är fler som gjort det för kan inget som inte heter rotax 521... Jag vet ej om det är gjort och lade bara en fråga här eftersom Gunnar skälv ta fram med svets så passar det :-) Återligen så är jag för sådant men lyfter bara fram frågan så den inte kommer sedan då loppet är kört......
Och Gunnar köp min 44 den kan du ta upp till 46mm och ha på denna!!


Ska väl tillägga att det är ju också för att kanske finns i tankarna att bygga motor någongång man hittar delar här och där och en dag vill åka FA och vill ju inte kosta på något man inte får åka med.....det är ju som att kasta pengar i sjön som man kan ha till annat.