en "ny" yamaha enstånk...

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

en "ny" yamaha enstånk...

Inlägg av Gunnar » 17 nov 2011, 13:57

8)

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
holmgren
Inlägg: 87
Blev medlem: 03 nov 2010, 20:07
Ort: Lycksele

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av holmgren » 17 nov 2011, 14:35

fint en f :)
Yamaha:
SR643B
SM340
ET300
SM300
SW440
STX340
SL351
ET340T
SW400

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Holländaren » 17 nov 2011, 17:25

Vad har du nu hittat på för nåt, ska du börja köra enstånk också? :)
Och vad är det för grejer? Kan det vara en 480 cylle/topp? När man inte är Yamaha frälst så känner man inte igen nånting på bilden :P
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
wiktorin
Inlägg: 257
Blev medlem: 24 dec 2008, 22:43
Ort: H-fors

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av wiktorin » 17 nov 2011, 18:15

Kan det vara en halv 540 :D
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 17 nov 2011, 19:10

8)

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

blomp68
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2009, 13:02
Ort: Hammerdal
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av blomp68 » 17 nov 2011, 19:13

Nä nu vill vi ha svar ;)
" Hörs man inte syns man inte"

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 18 nov 2011, 17:59

8)

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

SNO-FURY
Inlägg: 39
Blev medlem: 09 mar 2007, 08:21
Ort: Luleå

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av SNO-FURY » 18 nov 2011, 20:52

Intressant, passar phazer cylindern på ett 250block? vad har phazern för borr/slag? man kanske ska skaffa en extra cylinder från phazer så man kan je sej in i trimträsket(vill ju inte trimma orginalgrejorna)

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 18 nov 2011, 20:54

helt rätt, det är bara börja fila men inget passar utan svets

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

SNO-FURY
Inlägg: 39
Blev medlem: 09 mar 2007, 08:21
Ort: Luleå

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av SNO-FURY » 18 nov 2011, 21:45

Ja då är det bara att jaga fatt en phazer, eller har du kvar andra halvan?

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 18 nov 2011, 21:49

nupp, den är skrot! kul om det dyker upp fler lulebor på tävlingarna...
den här motorn är till frun så jag får inte köra den :(

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
mogge
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 feb 2009, 22:53
Ort: Skellefteå

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av mogge » 18 nov 2011, 21:51

Kul med fler enstånkor ! Tror att enstånksklassen blir en arg klass i år :twisted:

Och jag kan bara hålla med, man skulle ha ägt en alu-tig, för det behövs svetsat en hel del när man bygger motorer med delar som inte passar ihop.

snyggt jobbat !!!!
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 18 nov 2011, 21:58

hehe.. ja nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
mogge
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 feb 2009, 22:53
Ort: Skellefteå

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av mogge » 18 nov 2011, 22:00

Gunnar skrev:hehe.. ja nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
Ja, Jag kommer också att försöka :D
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Holländaren » 18 nov 2011, 22:07

Gunnar skrev:nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
O där kom den :lol: ;)
Men det är härligt med mer enstånk :thumbright: Jag har redan gjort en ny cylle för den här säsongen :mrgreen:

Säkert en dum fråga, men så går det.. Vad tjänar man på att köra med den här cyllen istället för en vanlig et250 cylle? Var det bara reedkorgen du var ut efter?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av marino carlsson » 18 nov 2011, 23:10

Måste vara kul å vara måttstocken Nico ;) Å det värsta av allt är att man kanske tänkt ge sig ut på banan i den klassen å en sak är säker att det finns mycket smisk å få där..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Haggla » 19 nov 2011, 06:38

Inte för att vara förstöra något men hur långt får man gå vad gäller moddning??, bara en undran? skälv har man haft lite ideer vad gäller skotran men om man måste fram med svets etc är det helt ok fortfarande att tävla med?? (vet ej hur den är uppbyggd så reserverar mig för att den kan vara en std motor men av tråden att dömma lite special) men allt som inte passar "bolt on" är väl ej inom årtalsbegränsingen?? Ta mig inte fel jag GILLAR DET GUNNAR!!! Det blev ju ett himla liv för att jag hade flyttat sec axel på txl ifjol på min RsH maskin (den var ju så himla många saker som var ombyggd enligt andra fast de var nog mest okunniga) och det var ju inte direkt raketforsknings grejer vi gjort på den :-) Varav det får den stå tills folk inser att det byggdes Dragrace maskiner förut också...... :-) då åker kanske den fram på någon repa igen......

Mest bara en undran????

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Gunnar » 19 nov 2011, 08:07

Holländaren skrev:
Gunnar skrev:nån måste ju försöka ge holländaren en omgång :)
O där kom den :lol: ;)
Men det är härligt med mer enstånk :thumbright: Jag har redan gjort en ny cylle för den här säsongen :mrgreen:

Säkert en dum fråga, men så går det.. Vad tjänar man på att köra med den här cyllen istället för en vanlig et250 cylle? Var det bara reedkorgen du var ut efter?
et250 cylinder ser riktigt fin ut förutom en låg avgasport. Varför det blev phazer cylinder är att jag vill ha reeds.
De blir i år bara test av motorn för jag har inget bra chassi än

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av marino carlsson » 19 nov 2011, 10:50

Haggla skrev:Inte för att vara förstöra något men hur långt får man gå vad gäller moddning??, bara en undran? skälv har man haft lite ideer vad gäller skotran men om man måste fram med svets etc är det helt ok fortfarande att tävla med?? (vet ej hur den är uppbyggd så reserverar mig för att den kan vara en std motor men av tråden att dömma lite special) men allt som inte passar "bolt on" är väl ej inom årtalsbegränsingen?? Ta mig inte fel jag GILLAR DET GUNNAR!!! Det blev ju ett himla liv för att jag hade flyttat sec axel på txl ifjol på min RsH maskin (den var ju så himla många saker som var ombyggd enligt andra fast de var nog mest okunniga) och det var ju inte direkt raketforsknings grejer vi gjort på den :-) Varav det får den stå tills folk inser att det byggdes Dragrace maskiner förut också...... :-) då åker kanske den fram på någon repa igen......

Mest bara en undran????
Phazer cyllen fanns 1985 vilket gör att det är helt ok så länge den inte är av sådan årsmodell att han tjänar något på att de kan vara en nyare för jag tror inte Gunnar sitter på massvis av 85 årsmodell cyllar till en phazer.

Å varför alla var sur på din racer var för att du kom med en plastbit från 2034 som huv. Hade de suttit en RXL huv eller dyligt hade ingen någonsin klagat! Har du inte greppat de än..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: en "ny" yamaha enstånk

Inlägg av Haggla » 19 nov 2011, 15:32

nja Marino det är inte det som du tänker på det är inga problem... men har haft åtskilliga PM med spekulationer om boogie, axlar, matta som hart haft fördelar av mm mm :shock: ja allt du kan tänka dig efter tävlingen och försökte förklara men tyvär inte så bra respons eller folk som förstår som du :-) men det var ju inte det som var frågan.
Jag tänkte på om man är tvungen modifiera typ hål för fastsättning etc för cyllar toppar så är ju frågan igen är det ok?? vet ej om det är fler som gjort det för kan inget som inte heter rotax 521... Jag vet ej om det är gjort och lade bara en fråga här eftersom Gunnar skälv ta fram med svets så passar det :-) Återligen så är jag för sådant men lyfter bara fram frågan så den inte kommer sedan då loppet är kört......
Och Gunnar köp min 44 den kan du ta upp till 46mm och ha på denna!!


Ska väl tillägga att det är ju också för att kanske finns i tankarna att bygga motor någongång man hittar delar här och där och en dag vill åka FA och vill ju inte kosta på något man inte får åka med.....det är ju som att kasta pengar i sjön som man kan ha till annat.

Skriv svar