Re: Blizzard 9700 Clone, Nu börjar de!
Postat: 07 nov 2011, 22:16
Ockelbo 180easy360s skrev:Den mannen hade mycket trevliga saker i bodarna bla en total renoverad Ockelbo 180, RIKTIGT fin alltså!
Ockelbo 180easy360s skrev:Den mannen hade mycket trevliga saker i bodarna bla en total renoverad Ockelbo 180, RIKTIGT fin alltså!
Just, just!Andreas skrev:Anders heter polarn min som har stuga där
Hehe, ja visst ser de ut så!? Ja tanken är utbyt då den rosta men en sån hoppas jag på att få med när jag hittar ett chassie Japp det är byggd så det bara är att återställa han visade mig hur han gjort så de är nog inga problem. Lutar mot att återställa detta chassie och prova få tag på tank och matta. Ovanligt att skruva på något som funkar redan när man börjar Men det är ju som roligare då Blir perfekt med lite bilder sen så har jag något att gå efter! Tack och bock!Holländaren skrev:Men stackars Olympicen, sådär ska den väl inte behöva se ut. Det ser ut att vara en Snotric tank på den, undra om inte förlängningen kan komma från en Snotric också, ser nästan lite ut som pakethållaren från en SC3a. Borde ju gå att bara kapa bort förlängningen och bygga tillbaks till orginal? Om du behöver bilder sen på hur det ska se ut orginal så är det bara höra av dig
Ja, jag snacka med Ruschmannen idag och vi kom överens om att det är en Turist, Han gissade på att de var något som stått i papperna som hade strulat till de i huvudet på han jag köpt den av.
Orginal tanken är en del av chassit så det finns inga lösa tankar till dom här, men jag har sett att vissa kapar upp orginaltanken och stoppar ner en Elan (plast)tank i hålet istället. Då har man den på rätt ställe iafeasy360s skrev:Hehe, ja visst ser de ut så!? Ja tanken är utbyt då den rosta men en sån hoppas jag på att få med när jag hittar ett chassie Japp det är byggd så det bara är att återställa han visade mig hur han gjort så de är nog inga problem. Lutar mot att återställa detta chassie och prova få tag på tank och matta. Ovanligt att skruva på något som funkar redan när man börjar Men det är ju som roligare då Blir perfekt med lite bilder sen så har jag något att gå efter! Tack och bock!
643an har ett foder som är högre än ytterkanterna på cyllen iaf.....Holländaren skrev:Orginal tanken är en del av chassit så det finns inga lösa tankar till dom här, men jag har sett att vissa kapar upp orginaltanken och stoppar ner en Elan (plast)tank i hålet istället. Då har man den på rätt ställe iafeasy360s skrev:Hehe, ja visst ser de ut så!? Ja tanken är utbyt då den rosta men en sån hoppas jag på att få med när jag hittar ett chassie Japp det är byggd så det bara är att återställa han visade mig hur han gjort så de är nog inga problem. Lutar mot att återställa detta chassie och prova få tag på tank och matta. Ovanligt att skruva på något som funkar redan när man börjar Men det är ju som roligare då Blir perfekt med lite bilder sen så har jag något att gå efter! Tack och bock!
Ang topparna, är det inte så att fodret sticker upp eller sitter lägre än resten av cyllen på nån utav dom där 2 motorer? Minns inte hur det nu var men jag vill ha för mig nåt sånt. Det ser ut att vara en liten kant runt förbränningsrummet på den vänstra toppen och det har ju inte den högre.
Precis! Det gör mig ingenting! Måste jämföra topparna lite mer kanske, har ju även cylindrar till 536 men att dom ska va sämre än 534?Haggla skrev:easy360s skrev:Behöver hjälp från er Rotax proffesorer!
Dömde ut orginal toppen till 534an idag då den var sönderspikad, luftningsskruven sönder dragen och några av bulthålen är uppborrade. Men jag har en 536 topp liggandes så jag undra om jag kan använda mig av den? Tycker att kyl kanalerna i toppen ser så små ut? Mycket mindre än i 534 toppen. 536 toppen är lite planad också den är med skjutmått mätt 34,5 mm och orginal 35,7 om man nu kan mäta så, men innebär de isf att om jag kan anända mig av den toppen så måste jag ha en 1,2mm tjockare cylindefotspackning?
quote]
då höjer du ju avgasen ca 0,7mm då också........ men kanske det är bra
Det ser bara ut som en kant men den är slät den med, fan de borde gå!Holländaren skrev:Orginal tanken är en del av chassit så det finns inga lösa tankar till dom här, men jag har sett att vissa kapar upp orginaltanken och stoppar ner en Elan (plast)tank i hålet istället. Då har man den på rätt ställe iafeasy360s skrev:Hehe, ja visst ser de ut så!? Ja tanken är utbyt då den rosta men en sån hoppas jag på att få med när jag hittar ett chassie Japp det är byggd så det bara är att återställa han visade mig hur han gjort så de är nog inga problem. Lutar mot att återställa detta chassie och prova få tag på tank och matta. Ovanligt att skruva på något som funkar redan när man börjar Men det är ju som roligare då Blir perfekt med lite bilder sen så har jag något att gå efter! Tack och bock!
Ang topparna, är det inte så att fodret sticker upp eller sitter lägre än resten av cyllen på nån utav dom där 2 motorer? Minns inte hur det nu var men jag vill ha för mig nåt sånt. Det ser ut att vara en liten kant runt förbränningsrummet på den vänstra toppen och det har ju inte den högre.
Där klev gudfar in och satte ner foten! Tack! då var de problemet ur världen! ok ska sälja bort lite prylar snart PMa mig ett bud du så fixar vi det.Hotpistons skrev:Funkar utan problem att åka med 536 toppen. Kylningen blir inga problem.
Lite svårt att säga men den verkar ju inte vara planad i sinne så om du använder tjockare packning så borde det inte va några problem alls.
Köper gärna 534 toppen för en femmma å en fimp..
Hehe! Ja jag ska kika lite ikväll! blev lite lur också då jag köpte cylindrarna ilag med toppen som dom kanske är 536 dom med.. Är inte de slökuk cylindrar jämfört me 534 eller har jag bara fått för mig de? Ska försöka laga 534 cylindern ivilket fall!Hotpistons skrev:Nja nu tror jag du tog i från tårna.. men jag har ju mixtrat litegran...
Går ju att mäta sig fram oxå om du kan använda samma packning som du hade.