Yamaha EX500
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
bygger dubbelpipor
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Gör du helt egna eller bygger du om?
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jag bygger om ett par, får se hur dom funkar.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Nya problem!
Motorn vill inte gå, har ställt förtändingen på 1.7, var på 1.5, sen vill inte motorn gå. Har testa från 200-440 i munstycke men ingen skillnad på gången på motorn.
Körde i -27 förra helgen då gicke den bra men saknade bara 500varv på toppen.
Det känds att motorn får förlite soppa men 440 är stort för en liten EX440 så den ska inte gå me de.
Har bytt bränslepump, justera bränslenivå. har tanka.
Nått har hänt men jag har kör fast. Jag ska testa ställa tillbaka tändingen till 1.5 och testa i morron....
Någon som har nått förslag på vad jag ska testa??
Motorn vill inte gå, har ställt förtändingen på 1.7, var på 1.5, sen vill inte motorn gå. Har testa från 200-440 i munstycke men ingen skillnad på gången på motorn.
Körde i -27 förra helgen då gicke den bra men saknade bara 500varv på toppen.
Det känds att motorn får förlite soppa men 440 är stort för en liten EX440 så den ska inte gå me de.
Har bytt bränslepump, justera bränslenivå. har tanka.
Nått har hänt men jag har kör fast. Jag ska testa ställa tillbaka tändingen till 1.5 och testa i morron....
Någon som har nått förslag på vad jag ska testa??
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jag börjer tror att det är tändproblem nu, fel CDI eller trasig. Har testa 4st olika men ingen gör sitt jobb rätt.
kan vara högeffektspolen som spökar också, om den har nån sån...
De skulle var bra och testa rätt CDI innan jag byter tändplatta.
Nya tag i morron
kan vara högeffektspolen som spökar också, om den har nån sån...
De skulle var bra och testa rätt CDI innan jag byter tändplatta.
Nya tag i morron
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
komplett tändning är på väg till Luleå, blir byte i morron om inte de blir bra så kommer jag kasta in handduken på Fredag
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Var inte slö nu du får ju delarna ikväll och hinner ju byta idag
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
haha, jo jag skruvar på... dock stänger bussgods nu så jag tar dom i morron.
Men jag ska göra skoter helt klar i övrigt så det är bara att kasta dit dom nya speedpartsen i morron.
Testade CDIn från SRXen men då ville den bara varva 2000, var som att man körde på varvtalsstoppen, coolt tänkte jag. Skulle bara varit justerbart varvtal så kunde man använda en knapp som man höll in så slog den över till den CDIn så hadde man startvarv. dock lite högre..
Kanppen intryckt och fullgas, typ som dom har på nya 440 crossskoter.
Men jag ska göra skoter helt klar i övrigt så det är bara att kasta dit dom nya speedpartsen i morron.
Testade CDIn från SRXen men då ville den bara varva 2000, var som att man körde på varvtalsstoppen, coolt tänkte jag. Skulle bara varit justerbart varvtal så kunde man använda en knapp som man höll in så slog den över till den CDIn så hadde man startvarv. dock lite högre..
Kanppen intryckt och fullgas, typ som dom har på nya 440 crossskoter.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Snyggt start handtag
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Haha.. ett riktigt farthandtag. satt på skotern när jag hämtade den så de får sitta kvar.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Fick du ihop en fungerande magnapull av den jag skickade?
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jo de blev bra.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
så där nytt Tändsystem monterat (Tack spider66) och motorn går nu som den gjorde från börjarn. maxvarv på 7200 efter lite bestyckning, de får duga så. Jag har då inte nå planer på att komma på pallen utan jag gasar för att de är kul.
De får inte bli kallare än 0 för då räcker inte mina munstycken till. har muttara i 310 nu och den går sådär lagomt fett.
Har ställt förtändning på 1.7.
Om nu undrar varför jag lägger upp en massa info är det bara därför att jag ska komma ihåg vad jag har gjort.
Bättre att forumet får hålla reda på mitt klotter än att skriva på en liten lapp som jag tappar bort....
I morron gasar vi tills det rasar.
De får inte bli kallare än 0 för då räcker inte mina munstycken till. har muttara i 310 nu och den går sådär lagomt fett.
Har ställt förtändning på 1.7.
Om nu undrar varför jag lägger upp en massa info är det bara därför att jag ska komma ihåg vad jag har gjort.
Bättre att forumet får hålla reda på mitt klotter än att skriva på en liten lapp som jag tappar bort....
I morron gasar vi tills det rasar.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Bra att det löste sig
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jaha, de gick ju som det var tänkt iallefall. körde 3st repor och att komma hem med en hel skoter.
Lite dumt var ju att jag har ju aldrig kört nån fullgasrepa innan tävlingen, har ju inte som funnis nån tid att ta den till isen och spela ur den. Bara sladda runt på parkeringen på jobbet...
Efter c75m från start så hadde skoter växlat ut helt och det var som att köra in i en vägg. Då kom jag på att jag satte dit en utväxling för att köra måttsund och har inte kommit ihåg att byta den.
EXen upplevs startsnabb men de kommer man inte lång på när den inte kommer upp i nån topspeed.
10.6 körde jag som bäst. de är väll vad en std EX kör på.
Nu blir det nya tag och på nästa tävling så kanske man kan kapa några sek.
18/33
Lite dumt var ju att jag har ju aldrig kört nån fullgasrepa innan tävlingen, har ju inte som funnis nån tid att ta den till isen och spela ur den. Bara sladda runt på parkeringen på jobbet...
Efter c75m från start så hadde skoter växlat ut helt och det var som att köra in i en vägg. Då kom jag på att jag satte dit en utväxling för att köra måttsund och har inte kommit ihåg att byta den.
EXen upplevs startsnabb men de kommer man inte lång på när den inte kommer upp i nån topspeed.
10.6 körde jag som bäst. de är väll vad en std EX kör på.
Nu blir det nya tag och på nästa tävling så kanske man kan kapa några sek.
18/33
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Kul att du kom! Sen hade du en jädrans snygg tratt!!!
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jo de var kul att träffas live... och nästa gång vi ses så har jag 2st trattar
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Gösses vilken fin motorhuv Vi skulle kunna byta så du inte crashar sönder den fin fina huven
Fråga! har du några skidor eller bladfjädrar att sälja mig ?
/Per
Fråga! har du några skidor eller bladfjädrar att sälja mig ?
/Per
Yamaha EX440 -78
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
hehe, Jag har nog inga skidor tillsalu.
PMa spider66 han har säkert
PMa spider66 han har säkert
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74