Sida 5 av 5

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 08 dec 2010, 20:25
av It'sAllAboutCitation
Kör på en till varje gasare. Minns att jag läste att det var bättre på något annat forum.

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 08 dec 2010, 20:41
av burk_ab
jo det var jag redan lackt en tanke till men det finns ju typ inget man kan sätta dit. och då måste jag bygga en och jag har inte riktigt fundera ut hur jag ska gör än. men det om det finns någon boost bottle som passar så tar jag gärna den istället för att hålla på att jävlas och bygga en egen.

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 03 jan 2011, 18:57
av burk_ab
hej
nu har nya kolvar anlänt och håller på att monteras!
men när jag tog lös toppen passade jag på att kolla stiften och såg att dom var för svarta men jag har inte bestyckat in dom ordentligt så det kan jag förstå, men sen såg jag att ena stiftet hade en liten VIT fläck på sig :? tyckte att det var som så konstigt att den hade blivit lite vit när resten av stiftet tydde på att den fått för mycket?
vad beror detta på? för krafftig värmeskillnad?

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 13 jan 2011, 22:03
av burk_ab
upptäckte det här i grenröret.
ser ju ut som en liten strypning :O
varför har yamaha gjort så här?
den stoppar ju flödet så jag är sugen på att ta bort den men varför har dom satt dit det från början?

bilden är tagen med mobil så man ser knappt nått, men det är grenrörsöppningen mot pipan.

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 17 jan 2011, 17:47
av burk_ab
lite nytt då!
nu är motorn ihopsatt och startad och har till och med testkört den med bra resultat. den är kanske lite väl lätt fram då skidorna lättar från backen lite för lätt, den kanske inte är nått dåligt men det blir bara lite svårt att svänga :lol:
jag har kollat upp lite mer runt grenröret då jag inte fick så mycket till hjälp härifrån. men kollade på en srv och dom har inte den där strypningen i grenröret, så min gissning skulle vara att dom har satt dit strypningar på ss modellerna för att dom ska få rätt motstånd i avgasröret eftersom dom använder sig av samma avgasrör.
kan det stämma?

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 28 jan 2011, 21:58
av burk_ab
nu har man monterat bromsvajern. tyckte att det skulle vara som bra att ha :P
har även varit ute och kollat hur mycket den varvar. och UNDER halv gas så är den uppe i 7000varv med original mätaren :shock: äre någon som vet vad den ska varva original motorn och vart piket är?

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 23 feb 2011, 22:10
av burk_ab
har monterat huven och fixat lite annat nu.

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 24 feb 2011, 19:34
av Ozzy
Snyggt! :)

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 24 feb 2011, 20:47
av Lindh
Sinnessjuk skoter :shock: :D !!
Får vi se den i ljusvattnet?

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 25 feb 2011, 12:35
av burk_ab
haha aa :D ska till tävla nu på lördag också med den 8)

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 26 feb 2011, 19:34
av burk_ab
och för er som inte var i örviken idag så kan jag lägga upp en lite bild på ett res :thumbright:

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 26 feb 2011, 19:57
av KillerCat
ett ord bara, FRÄNT!!!

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 26 feb 2011, 20:59
av burk_ab
tackar! skulle bara haft en styvare fjäder och tyngre vikter så kanske den växlar ut helt nästa gång. ingen som har en till en powerblock?

Re: det var en gång en sno-tric 440...

Postat: 13 aug 2011, 13:48
av Sebbe
Jag har en fjäder men den bytte du nyss till dig har jag för mig ;)