Et 340 vässning
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Et 340 vässning
Fråga dej i stället så här varför vill du ha pipor som är avstämda för högre varv än vad din portning är ämnad till för varvtal allting måste lira! Finns som tyvärr inga genvägar :/
Re: Et 340 vässning
Bingo!
Efter jag kört motorn ett tag så är veven vinn igen. Bara att klyva motorn igen och rikta veven, samt bränna ihop den hårt så in åt helvetet!!
Skulle hört med er kunniga om ovations vev är identisk med ETns vev?
Efter jag kört motorn ett tag så är veven vinn igen. Bara att klyva motorn igen och rikta veven, samt bränna ihop den hårt så in åt helvetet!!
Skulle hört med er kunniga om ovations vev är identisk med ETns vev?
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Uppdatering!
Har skaffat packningar och ny vevaxel.
Veven är från en Ovation 340.
Nu sitter jag och putsar motordelarna åt Noice makers och börja spåna på att göra om motorn till fartvind kyld.
Tror ni motorn kommer gå för varmt på banan om man gör om den vart fartvind kyld.
Motorn kommer bara gå cross.
Har skaffat packningar och ny vevaxel.
Veven är från en Ovation 340.
Nu sitter jag och putsar motordelarna åt Noice makers och börja spåna på att göra om motorn till fartvind kyld.
Tror ni motorn kommer gå för varmt på banan om man gör om den vart fartvind kyld.
Motorn kommer bara gå cross.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Har dragit igång den nu med dubbla förgasare.
Resultat=
http://www.youtube.com/watch?v=BNwlUiWU ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Tro ni flotören har fastnat?
Resultat=
http://www.youtube.com/watch?v=BNwlUiWU ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Tro ni flotören har fastnat?
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Et 340 vässning
Det ser ut som att du har kopplat in soppan på evakueringen? Du ska koppla in soppaslangarna på dom där det bubblar soppa nu.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Et 340 vässning
Jahaa, Jag var nästan lur på det. Men när jag fick gasarna var de två slangarna från evakueringen ihop kopplad i en t-koppling.
Men då kanske det finns hopp om dubbla vm 30 ändå
Tackar för svar Holländaren
Men då kanske det finns hopp om dubbla vm 30 ändå
Tackar för svar Holländaren
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Et 340 vässning
Kör med fläkt
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Et 340 vässning
Okej. Då får den fortsätta vara fläktkyld.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Hej! Nu är slangarna rätt kopplade men nu spottar den ur evakueringen istället. Är det ventilien till flotören som jävlas?
https://www.youtube.com/watch?v=T-g0Ian ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Resultat...
https://www.youtube.com/watch?v=T-g0Ian ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Resultat...
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Et 340 vässning
Om lutningen på gasarna är lika stor som den ser ut så är det därför. Det är flottörnivån som jävlas och det kommer du nog inte kunna fixa till med den här lutningen. Mikuni rekommenderar max 20 grader.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Et 340 vässning
jaha, Då är det bara att bryta nalta
Finns det andra förgasare som tål mer lutning?
Finns det andra förgasare som tål mer lutning?
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Et 340 vässning
Jo, isf ska du ha en gasare utan flottörhus t.ex Keihin vore ju passande på en Yamaha.
Eller så skaffar du vinklade insugsgummin för att korrigera lutningen, kanske enklare
Eller så skaffar du vinklade insugsgummin för att korrigera lutningen, kanske enklare
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Et 340 vässning
Nu är felet ett minne blått... Kanske?
Nålen ovan flotör hade hängt sig. Nu går den upp och ned lika lätt som på andra förgasaren.
Testade köra den på tomgången och nu spottar den inte
Få se hur mycket rappel det blir i helgen
Nålen ovan flotör hade hängt sig. Nu går den upp och ned lika lätt som på andra förgasaren.
Testade köra den på tomgången och nu spottar den inte
Få se hur mycket rappel det blir i helgen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Jag har en ET400 vev. Den är ny. Har ett dubbelt lager på variatorsidan. Ligger i ett 340 vevhus. Har nog kvar en oljepump som ja byggt ihop med en packbox så att man kan få fungera. Har en cylinder oxå som är ganska så portad . Kan du kolla på om du vill. Körde själv med aaen xlt pipor på min ET. Drog till 9200rpm. Kört ifrån många större maskiner med den.
Re: Et 340 vässning
Lät läckert evin-rude! Har du en tråd på motorns bygge?
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Nej ,det har jag ej. Hade behövt nån dokumentärfilmare som går efter mej. Har 16-17 skotrar o typ 5-6 bilar o typ allt är mod. Höll på med ET:n -02 nånting. Nån stal piporna när den stod parkerad. Tappade orken då.
Re: Et 340 vässning
Men vad säger du Evin-rude?!! Tror du få gå och hemsöka den personen!
Men det låter som du har nalta kunskap om du har modade 17 skotrar!! Du skulle fått tagit kort på alla dessa och gjort en tråd på dem.
Jag blev som nyfiken
Men det låter som du har nalta kunskap om du har modade 17 skotrar!! Du skulle fått tagit kort på alla dessa och gjort en tråd på dem.
Jag blev som nyfiken
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Nu har ET:n varit på äventyr för första gången!!
https://www.youtube.com/watch?v=p8Ig7W2 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Var till fjälls i helgen och testade den!
Hittade många brister på maskineriet, Men den har hållit över en tank och redan där är man nöjd!
Det som är,
Den självantänder, dödaren får inte stopp på snurret!
Kan vara pga för mycket soppa och luft. ( Jag körde utan luft filter )
Det andra är att jag har hål i avgassystemet, samt svetsfog i grenröret.
Det tredje var variatorernas samspel. Jag har flyttat effekt kurvan för högt upp så när det går tungt orkar han inte varva. Men på hårdpackat varvar den hyfsat bra
https://www.youtube.com/watch?v=p8Ig7W2 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Var till fjälls i helgen och testade den!
Hittade många brister på maskineriet, Men den har hållit över en tank och redan där är man nöjd!
Det som är,
Den självantänder, dödaren får inte stopp på snurret!
Kan vara pga för mycket soppa och luft. ( Jag körde utan luft filter )
Det andra är att jag har hål i avgassystemet, samt svetsfog i grenröret.
Det tredje var variatorernas samspel. Jag har flyttat effekt kurvan för högt upp så när det går tungt orkar han inte varva. Men på hårdpackat varvar den hyfsat bra
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
Re: Et 340 vässning
Vanlig slag:59,7mm
Japan slag:41,4
Borr:59,9
Topp:27,5ml/cc (Med packning)
Toppackning:1mm
Klämspalt:1,1mm
Klämspalt med packning:1+1,1=2,1mm
Vanlig cylinder volym: 3,1416x59,9x59,9x59,7/4000=168,2cc/ml
Japansk cylinder volym:3,1416x59,9x59,9x41,7/4000=117,5cc/ml
Vanlig kompressionsförhållande: 168,2+27,5/27,5=7,11:1
Japan kompressionsförhållande: 117,5+27,5/27,5=5,27:1
Svårt att svälja att jag bara har bara 7,11:1 ???
Får kolla upp det ordentligt sedan.
Japan slag:41,4
Borr:59,9
Topp:27,5ml/cc (Med packning)
Toppackning:1mm
Klämspalt:1,1mm
Klämspalt med packning:1+1,1=2,1mm
Vanlig cylinder volym: 3,1416x59,9x59,9x59,7/4000=168,2cc/ml
Japansk cylinder volym:3,1416x59,9x59,9x41,7/4000=117,5cc/ml
Vanlig kompressionsförhållande: 168,2+27,5/27,5=7,11:1
Japan kompressionsförhållande: 117,5+27,5/27,5=5,27:1
Svårt att svälja att jag bara har bara 7,11:1 ???
Får kolla upp det ordentligt sedan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Et 340 vässning
Japanerna kör med korrigerat kompförhållande, det är alltså bara räknat på volymen ovanför avgasporten.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½