Sida 16 av 22

Re: STX 433 F/A

Postat: 25 mar 2013, 12:26
av spider66
Film på bästa repan
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mZETn9MZ ... e=youtu.be[/youtube]

Re: STX 433 F/A

Postat: 25 mar 2013, 18:23
av hojen
Helt sjukt vilken snurr du fått på den 8) :thumbright:

Re: STX 433 F/A

Postat: 26 mar 2013, 12:22
av spider66
hojen skrev:Helt sjukt vilken snurr du fått på den 8) :thumbright:
Den går bra för att vara en liten 433:a Men det finns lite mer att hämta ur den för den övervarvade ganska mycket och då tappar den ju en hel del effekt.
Den hade även fått svara bättre på gasen men det kanske man får stå ut med när det är 44:or

Re: STX 433 F/A

Postat: 02 maj 2013, 21:55
av spider66
Nu har jag funderingar på att bygga om maskinen till en srx vilket säkert många anser är galet när den går så bra men platsen att förvara skotrar är begränsad. Samtidigt finns det en injusterad motor med pipor åt den som vill bygga en sr clone och är villig att ge en ordentlig bunt tusingar ;)

Re: STX 433 F/A

Postat: 03 maj 2013, 09:01
av Evervärst 444
sugen på läsk kylning alltså ?

Re: STX 433 F/A

Postat: 03 maj 2013, 09:07
av Haggla
Evervärst 444 skrev:sugen på läsk kylning alltså ?
Ja ha då blir man väl tvungen bygga en race motor nu......He gå nog inte åka trail o 98 mot Fredrik isf........

Re: STX 433 F/A

Postat: 03 maj 2013, 09:33
av Evervärst 444
Haggla skrev:
Evervärst 444 skrev:sugen på läsk kylning alltså ?
Ja ha då blir man väl tvungen bygga en race motor nu......He gå nog inte åka trail o 98 mot Fredrik isf........
bygg en fläktis istället Haggla och kom å kör där det är ca 20 startande varje tävling istället mycke roligare :thumbright:

Re: STX 433 F/A

Postat: 03 maj 2013, 13:41
av spider66
Evervärst 444 skrev:sugen på läsk kylning alltså ?
Ja jag sa så stort att jag inte skulle ha nån mer vätskekyld veteran :oops:
Men det går att plocka ur 10hk mer ur en srx motor jämfört med en gpx och jag har ju för det mesta kört i l/c när jag har haft med mig 2 skotrar för att få en lucka mellan klasserna.

Re: STX 433 F/A

Postat: 03 maj 2013, 17:15
av Evervärst 444
spider66 skrev:
Evervärst 444 skrev:sugen på läsk kylning alltså ?
Ja jag sa så stort att jag inte skulle ha nån mer vätskekyld veteran :oops:
Men det går att plocka ur 10hk mer ur en srx motor jämfört med en gpx och jag har ju för det mesta kört i l/c när jag har haft med mig 2 skotrar för att få en lucka mellan klasserna.
Är det mer matrial ? Eller beror det på punkt värmen som man lån få på luftkylda motorer ?

Re: STX 433 F/A

Postat: 04 maj 2013, 00:08
av spider66
En 8f2 cylinder har större överströmmare och vassare porttider orginal än vad sr eller gpx har när dom är portade efter drp mall ;) Det enda som behövs göra är att snygga upp dom lite.
Jag tror inte värmen hinner påverka på drag.

Re: STX 433 F/A

Postat: 06 maj 2013, 17:48
av spider66
Nu har jag börjat göra i ordning en huv med hundratals sprickor i lacken. Inte det roligaste jobbet men nödvändigt
Flickan kom och tittade när jag satt ut och slipade och sa -Pappa du är inte så duktig på att rita
Men jag har ännu inte bestämt mig om jag ska idas byta ut bulkhead mot en srx
srx huv.jpg

Re: STX 433 F/A

Postat: 06 maj 2013, 21:33
av hojen
spider66 skrev:Nu har jag börjat göra i ordning en huv med hundratals sprickor i lacken. Inte det roligaste jobbet men nödvändigt
Flickan kom och tittade när jag satt ut och slipade och sa -Pappa du är inte så duktig på att rita
Men jag har ännu inte bestämt mig om jag ska idas byta ut bulkhead mot en srx
srx huv.jpg

Du ligger då inte på latsidan :thumbright: :thumbright:

Re: STX 433 F/A

Postat: 06 maj 2013, 22:54
av spider66
Det ska ju göras förr eller senare så det är lika bra att börja när det är lagom temp ute för slipning.
Jag har ännu inte bestämt hur den ska byggas och se ut :oops:
Vars hittar man nitar till bulkhead med rätt utseende och lång ska dom vara?
Jag har kollat på ebay men hittar inga lämpliga

Re: STX 433 F/A

Postat: 08 maj 2013, 16:04
av spider66
Då blev det en ofrivillig paus i byggande :evil:
Jag råkade kapa mig i handen med rondellen när jag höll på att ta slipa lös nitarna i bulkhead från donator chassiet
Typiskt att det skulle hända när jag kände mig på hugget och hade fått tillbaka skoter suget

Re: STX 433 F/A

Postat: 08 maj 2013, 19:22
av Katanan
Aj då! Hoppas det inte blev allvarligt.

Re: STX 433 F/A

Postat: 08 maj 2013, 19:34
av spider66
Det vart ett fult sår för jag hade en ny slipskiva men det fixade doktorn med lite stygn.
Men jag fick stränga order att inte smutsa ner såret och så är det lite ömt. Om några dagar när det har börjat läka ihop och blivit en skorpa blir det att forsätta.

Re: STX 433 F/A

Postat: 08 maj 2013, 20:52
av Katanan
Så länge man klarar senor och liknande så är nog ett köttsår ok.
Fast även med en hand så är du nog effektivare än en annan..

Re: STX 433 F/A

Postat: 10 maj 2013, 14:44
av hojen
Aj då ! sådant kan ta illa och läktiden kan ju dra ut på tiden ordentligt om man är för snabb med att komma igång igen, hur ser planen ut ? blir det att plocka stx chassiet till Srx,n ?

Re: STX 433 F/A

Postat: 10 maj 2013, 14:55
av spider66
Jag ska byta ut stx bulkhead till srx. I övrigt får chassie vara som det. Eventuellt blir det dom ändringarna du tippsade om senare.

Re: STX 433 F/A

Postat: 10 maj 2013, 16:37
av Gunnar
Är den i alu på srx och i såfall vad är vikten på den?