Sida 7 av 29

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 14 feb 2011, 18:57
av Cerez
är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna :mrgreen:

annars så verkar du ju jobba på ganska friskt :thumbright:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 14 feb 2011, 19:18
av Gunnar
hojen skrev:Fan Gunnar du är ju som en Duracell kanin, vad du jobbar :thumbright: :thumbright:
haha... jo de går inte att ligga på soffan om man ska vara me och leka
dannyboy skrev:Hej gunnar, har du tänkt använda huven eller gjuta av en ny? , ser tung ut.
Har du kvar rc-kattan??
nja, huven är inte så tung. är bara 2varv me 300matta, jag kan väga den sen när den är klar.
Japp, RC katta finns kvar...

Cerez skrev:är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna :mrgreen:

annars så verkar du ju jobba på ganska friskt :thumbright:
hehe, jo dom ser stora ut men är bara 38or

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 14 feb 2011, 20:36
av m@dkoffe
Fasen va läckert!

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 15 feb 2011, 09:21
av Gunnar
tack Koffe... ja me lite tur så kanske den går fort också :)

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 15 feb 2011, 23:06
av FunnyCar
Fan du är kung! Följer med spänning, tror du kommer att lyckas bra!!! :thumbright: som vanligt imponerad över dina projekt!

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 16 feb 2011, 09:04
av Gunnar
Tackar! hehe, ja vi får se hur den kommer att gå.. Har problem me att få dit några toppar som funkar just nu :(

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 16 feb 2011, 10:11
av Evervärst 444
De här ser ju riktig elakt ut, bra jobbat :thumbright:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 18 feb 2011, 17:25
av Gunnar
jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 18 feb 2011, 21:15
av Cerez
hur är blocket då ?

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 18 feb 2011, 21:34
av FunnyCar
Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev :oops: :lol: :lol:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 08:23
av Gunnar
FunnyCar skrev:Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev :oops: :lol: :lol:
haha, jo de är kanske de som är grejen för en yamaha motor för att den ska gå som en skollad råtta :thumbright:

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 08:24
av Gunnar
Cerez skrev:hur är blocket då ?
Blocket ser okej ut men jag har bytt block nu så vi får se hur det går...

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 10:35
av spider66
Ta och svetsa veven

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 10:43
av Gunnar
spider66 skrev:Ta och svetsa veven
jo de blir de men inte nu, finns inte tid över till sånt i veckan... som vanligt så tokskruvar man veckan före räjs.
Om man får ut 65-70hk som den är nu så ska den hålla (skumt att den inte höll för 50hk sist, kanske inte tycker om startmattor) men dubblar man effekten som det är tänkt i framtiden så kommer veven att bli som en skruvmakaron.. :roll:
Så svetsa blir det senare.

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 11:36
av SRX8R9
Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Har du balanserat primär Variatorn?

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 12:11
av Gunnar
SRX8R9 skrev:
Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen :)
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Har du balanserat primär Variatorn?
nä inte de heller,de blir också nästa steg... Den är ju made in USA så den kan säkert vara obalans

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 13:09
av sleed
Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 15:42
av Gunnar
hörru de blir som problem när det är kona på variatorn..
balansera veven med stakar och kolvar skulle sitta fint men vem gör sånt?

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 16:45
av Sonofsnowman
sleed skrev: Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?
Hej!

Ta kontakt med Patrik Forsberg, (PF Engineering i Ö-vik), han har balanseringsmaskin och kan i alla fall balansera variatorerna dynamiskt!
(Veven med stakar och kolvar går han nog emellertid bet på.)

Tel nummer till Patrik: 070-3630197

mvh

/K-G

Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500

Postat: 19 feb 2011, 16:58
av Gunnar
jag har kontakter till att balansera en variator men en vev skulle va intressant
har dock aldrig sett nån som gör de till en 2t