Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 17 feb 2013, 19:55

Igår så satte vi dit en rem på den bakre motorn, variatoravståndet var i princip perfekt :) Sen var det bara gasa och se om motorn orkade dra runt mattan.. Och det gick alltså tungt!
Mattan är spänt som en fiolsträng pga att den har krympt, när man lyfter så ska man kunna dra ner den 5 cm under boggihjulen men just nu går det inte dra ner den öht... Och då har vi inte ens dom främre boggihjulen på plats. Nån som har en bra lösning? Vi har börjat med att spruta lite såpavatten både på in- och utsidan, det lär då inte skada om den får lite fukt.

Bild
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 19 feb 2013, 01:09

I brist på en bättre lösning så kommer vi göra längre bakaxelplattor. Sen är det bara hoppas att mattan sträcker på sig nog mycket så kan vi sätta tillbaks originalplattorna sen. Lär nog rulla liiite lättare om vi kan ha mattan lite slakare plus att vi kanske inte böjer drivaxeln på en gång.

Det blev även att byta styret idag.. Fick korta in det några cm för att det skulle passa med styrbågen men nu är allt svetsat och på plats :)
Bild
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

teenageparadise
Inlägg: 389
Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
Ort: korpilombolo

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av teenageparadise » 19 feb 2013, 07:39

fan va kul när de byggs på riktigt och som de ska vara.. riktigt fint, inga crossstyren här inte. :D
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14

Användarvisningsbild
Forsnäsmopar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 763
Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
Ort: Forsnäs / Harads
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Forsnäsmopar » 19 feb 2013, 08:56

Holländaren skrev: Mattan är spänt som en fiolsträng....
För att se/kontrollera om en matta är så där härligt spänd, så ska man kunna spela hela första akten av Svansjön , om det inte går så kan man spänna mera.
Better to be a "has been", than a "never was"

Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek

jocke
Inlägg: 193
Blev medlem: 22 okt 2008, 18:24
Ort: storlien

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av jocke » 19 feb 2013, 15:59

På Larven var det en god ide att sommarförvara mattan blöt.
Dom kunde krympa så skotern bröts av i värsta fall :shock: .
En variant är att ta en tät presenning och göra ett "bad" för mattan att stå i ;)
Arctic cat 140 D (för-Panther) -66
Arctic cat Panther P19H - 69 med original Cat cutter släde
Arctic cat Panther P19H (Boss cat clone) -69
Arctic cat Panther Wankel 303 -71
Arctic cat Panther 440 -72
Arctic cat Panther 440 -72
Arctic cat Panther 440 -73
Arctic cat Panther 340 -74
Arctic cat Panther 440 - 75
Arctic cat Panther 5000 -78
Arctic cat Panther 5000 -78
Arctic cat Panther 5000 -78
Arctic cat Panther 5000 -79
Arctic cat Panther 440 - 81
Arctic cat Panther lång 440 - 82
Arctic cat Panther 440 -87
Arctic cat Panther 440 -87
Arctic cat Panther 440 -89
Polaris indy 650 - 89

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 13 mar 2013, 00:13

Inte går det helt lätt just nu... Jag bytte vändaxelarmarna ikväll och hoppades att det skulle lösa mattproblemet.
Nu är den då inte tokspänd längre iaf, och sitter som den ska med bra justeringsmöjligheter... Men däremot så verkar mattan har krympt så jävulskt att den är tvungen att kugga över lite då o då :( Verkar hända ca en gång per mattlängd så det kan vara på ett specifikt ställe det händer.
Sen är ju helixen klar och bultat på en skiva, men jag fick inte isär nån sekundär för att kunna sätta dit den, och jag försökte med flera stycken.
Då var jag less o började skruva Olympic istället men det gick inte speciellt mycket bättre det heller. Ibland vill man bara ge fan i allt som heter skotrar.......
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Hasse1
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 446
Blev medlem: 09 dec 2008, 02:28
Ort: Koskullskulle

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Hasse1 » 13 mar 2013, 00:21

Holländaren skrev:Inte går det helt lätt just nu... Jag bytte vändaxelarmarna ikväll och hoppades att det skulle lösa mattproblemet.
Nu är den då inte tokspänd längre iaf, och sitter som den ska med bra justeringsmöjligheter... Men däremot så verkar mattan har krympt så jävulskt att den är tvungen att kugga över lite då o då :( Verkar hända ca en gång per mattlängd så det kan vara på ett specifikt ställe det händer.
Sen är ju helixen klar och bultat på en skiva, men jag fick inte isär nån sekundär för att kunna sätta dit den, och jag försökte med flera stycken.
Då var jag less o började skruva Olympic istället men det gick inte speciellt mycket bättre det heller. Ibland vill man bara ge fan i allt som heter skotrar.......
Jag håller fullständigt med dej om det där sista :cry:
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???

Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av marino carlsson » 14 mar 2013, 03:47

Det är då man biter ihop å pysslar med något 3:e sidoprojekt där det bara finns småpyssel som man varken kan misslyckas med eller som man tycker är tråkigt ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 14 mar 2013, 18:28

Igår så hände det mycket.. Nu kuggar mattan bara över på drivaxeln iaf :roll: Men nu var den sträckt som en fiolsträng igen... Annars så fick vi dit helixen och sekundären och har provkört med 2 motorer. Lite konstiga fenomen men med rätt rem ska det nog funka hoppas vi :)
Annars så fick vi dit bromsen och styrstagena sitter på plats igen.

Gasvajern började kärva (gashäng) och det var ju mindre lyckad, och medans vi försökte få till det så sabbade vi lite grejer..
Så det som är kvar nu innan den är körklar är 2 st variatorskydd, 2 st nödstopp, och få gasen att funka. Nödstopparna är visst restade hos Rinab och har varit det i ca en månad nu :(
Sen får vi se hur mattan beter sig när den får rulla lite. Om den inte ger sig och slutar kugga över blir det nog inge race iaf men vi tänkte ta ut den på isen hur som helst på ededraget.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

lynx30jokke
Inlägg: 40
Blev medlem: 06 okt 2008, 10:10
Ort: Boden

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av lynx30jokke » 16 mar 2013, 08:00

Misstänker att du har golv värme då kan man få lokala deformationer på mattan :evil: har själv samma problem men ska nog börja förvara mattorna ute.
10 gamm skotrar n

lynx30jokke
Inlägg: 40
Blev medlem: 06 okt 2008, 10:10
Ort: Boden

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av lynx30jokke » 16 mar 2013, 16:59

Angående nöd stoppar så har meconomen i Boden 4 satser kvar.
10 gamm skotrar n

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 17 mar 2013, 13:50

Nej inge golvvärme i garaget iaf utan dom garagen mattan har legat i har varit kall på golvet, innetemperatur nånstans mellan iskall till högst 15 plusgrader, året runt. Inget direkt solljus osv. Man tycker ju att det borde vara rätt bra förhållanden för att förvara en matta i.. Men mattan är riktig tjock så den kanske bara drar ihop sig så jävulskt när den är ospänd och inte får mer fukt än vad som finns i luften.

Ska testa he igång 26 kW dieselkanonen och värma mattan medans jag kör runt den, och se om det hjälper nåt. Annars är det inte mycket annat å göra än att byta matta men då blir det nog en 307 matta och hembygd glidboggi i 1970 stil.

Intressant fakta... Eaglen som satte världsrekordet i 1969 hade kvar original hjulboggin och matta från 69as TNT 669 :shock: Undra hur många reservaxlar dom hade med sig när hastighetsrekordet skulle knäckas :)
Modifieringarna på den maskinen var att Gary Scott (pip guru) byggde 4 pipor till den, lite portning, och motorerna fick dubbla gasare. Tyvärr så mindes inte min infokälla hur drevningen var löst, men med dom hastigheterna måste det nästan ha varit 1:1 annars hade motorerna varvat ihjäl sig långt innan dom kom till 95 mph.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 17 mar 2013, 21:29

Efter dagens äventyr så såg det betydligt bättre ut :) Satte dieselkanonen mot mattan och körde runt den en stund.. Mattan blev mjuk o go av värmen och den slutade genast kugga över, så vi spände lite till och körde vidare. Nu är den spänt i botten med dom nya plattorna och vi har kört lite med det. Mattan verkar inte krympa speciellt mycket när den svalnar så med lite tur så kan vi få tillbaks den till rätt längd på det här viset. Men till helgen kör vi nog med dom här förlängda plattorna och släpper allt som går utan att den börjar kugga över.

Nu har vi alltså äntligen kunnat köra lite gas i botten på pallbock, dock bara med en motor för det hände en liten olycka med gasreglaget till den främre motorn sist vi höll på. Går den lika fin som den låter så blir det nog bra med 2 st :) Vi siktar iaf på köra race på lördag, nu när mattan faktiskt ser ut att funka någorlunda så måste det ju gå tycker man. Gissar att första provsvängen blir på lördagmorgon ;)

Bara nödstoppar, variatorskydd och repa gaslänkaget nu då.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 20 mar 2013, 15:37

Gaslänkaget funkar igen, nu dessutom utan att kärva. Problemet visade sig vara gashandtaget som hakade upp sig på styret på nåt vis. Det är åtgärdat nu och det blev att tillverka lite nya saker för att få vajrarna att glida lite lättare.
Ena nödstoppen inkopplat och den andra monterat.. Justerade variatorerna lite också.

Provkört några meter med båda motorer, och den verkar inte vara speciellt snabb iväg pga för lågt inslagsvarv, men man törs ju som inte hålla stumt speciellt länge inne i garaget... Jag lyckades göra en burnis på garagegolvet iaf när jag inte satt på ;)
Fick även fara o tanka för tydligen så har vi kört upp 5 liter med alla provstarter :lol:

Bara den andra nödstoppen och variatorskydden kvar nu då!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

teenageparadise
Inlägg: 389
Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
Ort: korpilombolo

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av teenageparadise » 20 mar 2013, 15:43

fan va fränt!! film när ni drar iväg järnet vill nog många med mei se. :D
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 21 mar 2013, 01:14

Nu var ett variatorskydd på plats :) Sören tvärtillverkade 2 st med ett Oly/Alpine boxer skydd som mall, men det andra är inte monterat än.
Under tiden roade jag mig med att koppla in den andra nödstoppen, bytte en rem, satte nya tändkablar och hattar på den bakre motorn (främre ska få också), och målade piporna.
Det blev betydligt mer "dräparstuk" om den nu när piporna blev svarta tycker jag :) Längtar efter den dagen vi kan börja lacka allt annat också!

Men innan det så blev det lite variatortest med nya remmen.. Tror det här är så bra det blir innan helgen. Inslagsvarvena är ungefär likadana men det hjälper inte om inte motorerna är perfekt synkade vilket jag tror är omöjlig pga att det är så många faktorer inblandat i det. En av remmarna beter sig konstig från den stunden att den ena variatorn har greppat men inte den andra. Den slungas ut av sekundären, för den börjar snurra innan primären greppar. Men som sagt jag tror inte det går å göra nåt åt det, och man ska ju inte köra cross med den, så länge man är på gasen är det inget problem ;)

Otroligt nog så ser det ut som att vi hinner få den raceklar innan helgen. Den är körbar nu men jag tror att jag hade fått jävligt arga grannar om vi hade kört ut den kl halv 1 på natten :lol:


Filmbiten då.. Mattan kuggar fortfarende över lite grann (är därför hela skotern hoppar o har sig), ska spännas lite till för att få bort det. Och så satt inte dom vänstra piporna fast heller.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vm3ze5rgbww[/youtube]

Och på slutet av kvällen såg den ut såhär..
Bild

Bild

Bild

Bild
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

teenageparadise
Inlägg: 389
Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
Ort: korpilombolo

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av teenageparadise » 21 mar 2013, 08:08

började fundra.. nu är ju ni mer klunniga än jag och ni har väl laborerat fram och tillbaka, men varför går det inte att sänka tillslaget lite på den främre motorn? när jag hållt på med dessa variatorer så har dem gått att justera tillsaget i ganska små steg med vikterna i blocken..??
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 21 mar 2013, 10:10

Jo det är inga problem att justera inslagsvarven, men så fort man gör minsta lilla ändring nån annanstans på motorn så kommer det fela igen.
Och det är många andra faktorer som spelar in, tändning, bestyckning (som inte är så exakt när man jobbar med nålar), portningen felar säkert nån grad mellan dom, gasreglaget kan fela nån % mellan fram o bak, osv osv. Och sen är det ju då saker som kommer variera hela tiden också, typ hur snabb man hinner trycka på gasen, vädret, om båda motorer är lika varma (inte så säker dom är det för den ena fläkten suger medans den andra blåser, och den främre motorn kyls även av fartvinden), osv..
Iom att vevaxlarna inte sitter ihop kommer dom aldrig ligga på exakt samma varvtal. Så även om man skulle få inslaget på säg exakt 4000 på båda motorer är det i princip omöjlig att få dom att nå 4000 exakt samtidig utan en av dom kommer alltid komma dit före den andra. Sen vilken som hinner till inslag först beror på alldeles för många olika faktorer för att göra det lönsamt att försöka justera in det perfekt. Behövs ju bara att man t.ex vrider ut lågfarten 1/16 varv till på en av motorerna och så kan man börja om från början igen.
Så vi nöjer oss med att få det rätt på ett ungefär. Den ska ju bara köras gas i botten och börjar nu den ena motorn driva en tiondels sek efter den andra när man trycker på gasen så tror jag nog det funkar ändå :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av marino carlsson » 21 mar 2013, 12:01

Riktigt kul att ni har tagit den sånär hela vägen i mål. Nu är den ju körbar sände får anses som ett bra mål att ha nått. När det är puts å en huv på plats känns inte lika viktigt för nu vill vi se den leverera ;)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880

Inlägg av Holländaren » 21 mar 2013, 12:15

marino carlsson skrev:Riktigt kul att ni har tagit den sånär hela vägen i mål. Nu är den ju körbar sände får anses som ett bra mål att ha nått. När det är puts å en huv på plats känns inte lika viktigt för nu vill vi se den leverera ;)
Vi känner likadan. Man är så jävulskt nyfiken på hur den kommer gå! Och jag kan meddela att jag är en aning nervös inför första provsvängen, som borde bli ikväll eller annars imorgon.
I original utförande ger motorerna 42 hk var (med silverkulans pipa, om man kan kalla den för en sån). Men vi har som ingen aning hur pass lyckad portningen och piporna blev. I värsta fall blev det katastrof och dom ger 50 hk tillsammans, eller så råkade det bli skitbra och dom ger 150 hk.. Jag gissar ju inte på 150 ;) Sen kan man fråga sig hur mycket av effekten den 2 cm tjocka stenåldersmattan kommer sno, den är då inte helt lätt å dra runt för hand iaf... När man är van å ha en matta som går å dra runt med ett finger så känns det ju som att man tappar nån häst eller 30 där.
Men den som lever får se :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Skriv svar