Skiroule RT300-72
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Hoppas bara mitt dj**la ryggskott kommer att gå över någorlunda innan helgen. Fick det när jag låg på backen å justerade bromsarna till släpet som var tvunget att panik besiktas i förrgår, inte kul.
Maskinerna (min å Nicos) är nu i alla fall "race ready". Så himmla skönt att kunna ta det lugnt (å vila ryggen) dagarna före race å kunna packa i lugn å ro, så man får med sig allt man behöver.
Vi kommer i alla fall att vara med på middagen och festen, så övernattar de gör vi på hotellet.
Kommer säkert att pratas en hel del om flugbindningstekniker .....
Vi syns på slagfältet .
Maskinerna (min å Nicos) är nu i alla fall "race ready". Så himmla skönt att kunna ta det lugnt (å vila ryggen) dagarna före race å kunna packa i lugn å ro, så man får med sig allt man behöver.
Vi kommer i alla fall att vara med på middagen och festen, så övernattar de gör vi på hotellet.
Kommer säkert att pratas en hel del om flugbindningstekniker .....
Vi syns på slagfältet .
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Skiroule RT300-72
Blir intressant att skåda denna i verkligheten!
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Låg i soffan i morse å helt plötsligt sa det "plopp" .Kände hur det lagade till sig i ryggen men nu ikväll så känner jag mig ännu öm så det blir inte nå tunga lyft för min del, men är helt klart på väg åt det bättre.
Var å vittjade brevlådan å där hade det fastnat ett efterlängtad paket, nämligen de nya munstyckerna till Boss systemet .
Ska bli spännande att testa dessa små anabola piller, å se hur stora muskler en 277:a kan ha egentligen.
Var å vittjade brevlådan å där hade det fastnat ett efterlängtad paket, nämligen de nya munstyckerna till Boss systemet .
Ska bli spännande att testa dessa små anabola piller, å se hur stora muskler en 277:a kan ha egentligen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Fuskorvar!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Vet inte om ni sett att vi ändrat så de är tillåtet att köra med lustgas på ovalen
Fast ändå inte...
Fast ändå inte...
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Skiroule RT300-72
är fruktansvärt imponerad över er som kan och lägger ner alla dessa timmar på era skotrar, man önskar man hade en bråkdel skälv men hoppas det ger resultat i slutändan för er!!!! lycka till nu på er!!
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
marino carlsson skrev:Vet inte om ni sett att vi ändrat så de är tillåtet att köra med lustgas på ovalen
Fast ändå inte...
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
En tackar, det börjar som att dra ihop sig nu. Ska i lugn å ro, ägna hela dagen åt att packa å lasta med start redan nu.Haggla skrev:är fruktansvärt imponerad över er som kan och lägger ner alla dessa timmar på era skotrar, man önskar man hade en bråkdel skälv men hoppas det ger resultat i slutändan för er!!!! lycka till nu på er!!
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
blir ingen testkörning idag för att kolla så att den funkar?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Det blir att "tuna" när vi kommer fram till Lycksele, med erfarenhet så kommer jag garanterat att få bestycka ner 2-3 steg på högfarten, iofs så har jag inte kört på detta bränsle förut.
Sist vi var där (BC #3) så fick jag låna ett munstycke av Bosse (BOP) som hjälpte till så att jag kunde vinna A-finalen.
Men i å så är vi fullutrustade med vad det gäller alla munstycken (låg, hög å powerjet).
Sist vi var där (BC #3) så fick jag låna ett munstycke av Bosse (BOP) som hjälpte till så att jag kunde vinna A-finalen.
Men i å så är vi fullutrustade med vad det gäller alla munstycken (låg, hög å powerjet).
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
racerapport???
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Helgen gick väl så där . "Testvarvet" skvallrade att jag kunde gå ner på högen (som väntat) då avgastempen inte var i närheten av 600 grader, den bluddrade inte nånting men gick lite för kall.
Ut i första kvalrepan så blev jag garanterat sist i staren då den helt plötsigt bluddrade SÅ uti helvete , såg bara 8 st rödlysen som bara skenade i väg.
Han ut ca 30-40m innan den vaknade till liv. Plockade säkert en 5-6 st i första kurvan å sen på bortre rakan så tror jag det blev nån till.
Efter ett varv så låg jag tvåa (bakom Kronberg) som jag höll ända in i mål. Tillbaka i depån så gjordes ingenting då jag tänkte att den dåliga starten berodde på att vi fått stått på tomgång lite för länge just innan starten.
Kval två gick något bättre i staren men efter ca 1 varv (låg 2:a bakom Kronberg igen) så kastade nålventilen in handsken , stog två strålar ut ur TM:arn. Det ända som fanns att göra i stridens hetta var att med vänster handen klämma igen soppaslangen å på så sätt reglera flottörnivån. Slutade 4:a tror jag.
Nålvetilen byttes, å sen försökte jag starta.....inte ett djävla liv .
Jobbade på som en galning (så där härligt stressigt ) där i depån. Till slut så konstaterades att kolven spruckit, så ut med motorn å bytte kolv å sänkte tändningen 1 grad.
Test/varmkörde i ca 10 min med flertalet start å stopp, tomgångs körning, varvade ur mm. mm.
Allting funkade 110%. Tog det mycket lugnt, passade på att äta ,surra med folk.....så 5min före finalstart startade jag upp Gäddan, den "pratade" så vackert å det lät precis som att han sa, -Nu djävlar fixar vi det här . Tog det lugnt å for sist ut av alla enstånkor till upplineingen (just bakom Bennet), då tvärdog den bara, inge soppa i fuggen.
Sprang som U.Bolt tillbaka å hämtade en mejsel å start gas. Snabb som Villevässla så åkte flottörhuset upp bröt om bläcket lite, ihop med skiten å pumpade in startgas, fick i gång den körde fram till banan men starten
hade redan gått, suck . Så det var bara att puttra tillbaka till depån.
Känns ju lite surt i alla fall å inte piska på i finalen men jag tror inte att jag skulle ha rått på Kronberg
då hans hybrid (Sachs/Husqvarna) är mycke respektingivande.
Men är helt klart nöjd med helheten på maskinen då den inte har fått mäta sig mot någon maskin på länge.
Nu ska det tunas till Ljusvattnet som är nu till helgen. På med nitrogrejerna, sänka kompet, muttra tillbaka tändningen till 17 grader å hoppas på det bästa, för nu ska det äntligen få testas med gas på allvar ute på fältet å inte bara hemma.
Visst Nico hade du någon bild på när motorn åkte ut å på kolven som sprack?? Lägg upp dom i tråden.
Ut i första kvalrepan så blev jag garanterat sist i staren då den helt plötsigt bluddrade SÅ uti helvete , såg bara 8 st rödlysen som bara skenade i väg.
Han ut ca 30-40m innan den vaknade till liv. Plockade säkert en 5-6 st i första kurvan å sen på bortre rakan så tror jag det blev nån till.
Efter ett varv så låg jag tvåa (bakom Kronberg) som jag höll ända in i mål. Tillbaka i depån så gjordes ingenting då jag tänkte att den dåliga starten berodde på att vi fått stått på tomgång lite för länge just innan starten.
Kval två gick något bättre i staren men efter ca 1 varv (låg 2:a bakom Kronberg igen) så kastade nålventilen in handsken , stog två strålar ut ur TM:arn. Det ända som fanns att göra i stridens hetta var att med vänster handen klämma igen soppaslangen å på så sätt reglera flottörnivån. Slutade 4:a tror jag.
Nålvetilen byttes, å sen försökte jag starta.....inte ett djävla liv .
Jobbade på som en galning (så där härligt stressigt ) där i depån. Till slut så konstaterades att kolven spruckit, så ut med motorn å bytte kolv å sänkte tändningen 1 grad.
Test/varmkörde i ca 10 min med flertalet start å stopp, tomgångs körning, varvade ur mm. mm.
Allting funkade 110%. Tog det mycket lugnt, passade på att äta ,surra med folk.....så 5min före finalstart startade jag upp Gäddan, den "pratade" så vackert å det lät precis som att han sa, -Nu djävlar fixar vi det här . Tog det lugnt å for sist ut av alla enstånkor till upplineingen (just bakom Bennet), då tvärdog den bara, inge soppa i fuggen.
Sprang som U.Bolt tillbaka å hämtade en mejsel å start gas. Snabb som Villevässla så åkte flottörhuset upp bröt om bläcket lite, ihop med skiten å pumpade in startgas, fick i gång den körde fram till banan men starten
hade redan gått, suck . Så det var bara att puttra tillbaka till depån.
Känns ju lite surt i alla fall å inte piska på i finalen men jag tror inte att jag skulle ha rått på Kronberg
då hans hybrid (Sachs/Husqvarna) är mycke respektingivande.
Men är helt klart nöjd med helheten på maskinen då den inte har fått mäta sig mot någon maskin på länge.
Nu ska det tunas till Ljusvattnet som är nu till helgen. På med nitrogrejerna, sänka kompet, muttra tillbaka tändningen till 17 grader å hoppas på det bästa, för nu ska det äntligen få testas med gas på allvar ute på fältet å inte bara hemma.
Visst Nico hade du någon bild på när motorn åkte ut å på kolven som sprack?? Lägg upp dom i tråden.
Senast redigerad av 11 Forsnäsmopar, redigerad totalt 12 gång.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Bra racerapport! men tråkit att det var så mycke rackel. Bara ta nya tag nu och bita ihop dom här sista veckorna sen är det över för den här gången.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Har varit i garaget idag och rivit ur motorn + ändrat på setup:en till gaskörning.
Hittade ett fel som var på ovalen, brytaravståndet var helt fel (0.15mm) men jag ställde ner tändningen till 16 grader när jag bytte kolven i pausen, så tändningen var exakt men inte brytaravståndet (kollade inte det). Vet ej hur mycke detta gör men det är garanterat inte bra. Tändningen är nu satt tillbaka till 17 grader å 0.4 på brytarn, i komp ska det nu provas att ha 9,7:1 (istället för 9,2:1) å laddas på med 20HP gas. Funkar den kombinationen så åker det in mera gas .
Hittade ett fel som var på ovalen, brytaravståndet var helt fel (0.15mm) men jag ställde ner tändningen till 16 grader när jag bytte kolven i pausen, så tändningen var exakt men inte brytaravståndet (kollade inte det). Vet ej hur mycke detta gör men det är garanterat inte bra. Tändningen är nu satt tillbaka till 17 grader å 0.4 på brytarn, i komp ska det nu provas att ha 9,7:1 (istället för 9,2:1) å laddas på med 20HP gas. Funkar den kombinationen så åker det in mera gas .
Senast redigerad av 1 Forsnäsmopar, redigerad totalt 13 gånger.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Här kommer bilderna från tävlingen, det blev bara 2 st för jag var lite stressat, skulle tillbaks till sekretariatet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Finns det någon formel för hur många gram gas det går åt hk/sek??
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
Det finns formler men ingen verkar stämma, dels med varann å dels med mina ungefärliga värden.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Skiroule RT300-72
okej, men säg 10hk i 10sek, hur mycke gas går det åt för dig då?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 10 sep 2010, 18:28
- Ort: Åsele
Re: Skiroule RT300-72
Jag har också några frågor om ditt Boss Noss system.
Hur stora är hålen i de olika munstyckena du har?
Sitter det något munstycke för bränslet i N.P.F.I:n?
Vad har den lilla flaskan på bilden för uppgift?
Nog om detta! Kör du med original vevparti?
Sen vill jag ge dig något att funderar på, vatten insprutning i avgassystemet. Honda använde sig av det i Mick Doohans 500cc Road Race cykel.
I länken nedan är det en kille med en RG 500 som labbar lite med vatten.
http://www.suzuki-rg500.com/water.htm
Hur stora är hålen i de olika munstyckena du har?
Sitter det något munstycke för bränslet i N.P.F.I:n?
Vad har den lilla flaskan på bilden för uppgift?
Nog om detta! Kör du med original vevparti?
Sen vill jag ge dig något att funderar på, vatten insprutning i avgassystemet. Honda använde sig av det i Mick Doohans 500cc Road Race cykel.
I länken nedan är det en kille med en RG 500 som labbar lite med vatten.
http://www.suzuki-rg500.com/water.htm
Re: Skiroule RT300-72
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4934_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84