Nu är jag på gång igen efter ett lååååååångt men välbehövligt uppehåll
.
Igår så trimmades 277:an "ner" med hjälp av sänkt komp (11,5:1) å mindre tyck i pipan, å den överlevde bromsningen
.
Varför det just blev att bromsa lite i panik igår var för att kolvhäxan hade nog börjat att
bli lite hungrig efter det långa uppehållet så hon for 2km norrut å besökte Holländaren, då passade jag på med mitt.
Jakten på hästkrafterna höll på en stund men det blev ingen förändring.
45HP@8000RPM (44,8HP men jag avrundar).
Felet är nog åter igen pipan, för det har framkommit lite nya teorier om pipans utseende å längd, och det är nog bara inse att pipan inte heller denna gång är helt 100%. Man har insett är det inte lätt att på amatörnivå bygga en pipa som funkar perfekt.
Nu ska motorn in i chassiet så man för börja pilla i P85:an å få till inslag, kurvan på vikten, toppvarv mm.
Microbrytarn till gasen borrades å gängades in i trottellocket igår + justerades in för att
aktiveras vid full gas. Ska koppla in den i serie med Boss systemets medföljande knapp så det inte kan hända olyckor.
Planen med att nå 50HP (utan gas) får nog skjutas upp, så ska det nu tas ut mer effekt så kommer jag att testa att trycka in mera gas.
Motorn kommer med tillskott av gas alltså lämna som minst 55HP och 65HP som max , om man bara får det att hålla.