Projekt Elan 640
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Jag gillar PRV6:orna, 6:a + automatlåda det är grejer det Dom skulle bara ha haft en växel till för 3500 varv när man kör 110 blir ganska tråkig i längden, det upptäckte jag när jag körde 80 mil på en dag med 265:an.
Jag har en 264 GLE -81 också som ska bli helt orginal. Den är helt fri från rost men i stort behov av ny lack pga klarlacksläpp överallt. Sen har jag en 244 Turbo -81 som väntar på att jag ska ha tid med den, och Duetten som syns på några bilder är en 66:a som är dragrace projekt
Jag har en 264 GLE -81 också som ska bli helt orginal. Den är helt fri från rost men i stort behov av ny lack pga klarlacksläpp överallt. Sen har jag en 244 Turbo -81 som väntar på att jag ska ha tid med den, och Duetten som syns på några bilder är en 66:a som är dragrace projekt
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Idag fick jag en fin kartong från Rinab
Så det var bara att bulta dit dom nya tändspolarna, nya kablar och nya tändstift, och nu var minsann gnistorna exakt likadana vad man kan se iaf.
Så blev det med kåpan, lite skillnad? Nu går den å se på iaf
Före:
Efter:
Och så nya avgasfjädrar och glidklackar.
Sen tänkte jag kolla på laddspolen så jag började glatt skruva isär grejorna där.. Och spolen verkar det inte vara nån fel på En kompis trodde att man ska plocka lös den för att mäta upp den, men det borde väl inte ha nån betydelse om man inte har nånting kopplat på kablarna? Kabeln från spolen till skarvkontakten är hel också så varför jag inte får nån ström vet jag inte.
Bestämde mig för att skita i det tills vidare men då fick jag inte ihop grejerna.. Kilen som sitter där glider bort hela tiden för att kamhylsan trycker ut den. Men nog vet jag det kommer lösa sig på nåt sätt
Så det var bara att bulta dit dom nya tändspolarna, nya kablar och nya tändstift, och nu var minsann gnistorna exakt likadana vad man kan se iaf.
Så blev det med kåpan, lite skillnad? Nu går den å se på iaf
Före:
Efter:
Och så nya avgasfjädrar och glidklackar.
Sen tänkte jag kolla på laddspolen så jag började glatt skruva isär grejorna där.. Och spolen verkar det inte vara nån fel på En kompis trodde att man ska plocka lös den för att mäta upp den, men det borde väl inte ha nån betydelse om man inte har nånting kopplat på kablarna? Kabeln från spolen till skarvkontakten är hel också så varför jag inte får nån ström vet jag inte.
Bestämde mig för att skita i det tills vidare men då fick jag inte ihop grejerna.. Kilen som sitter där glider bort hela tiden för att kamhylsan trycker ut den. Men nog vet jag det kommer lösa sig på nåt sätt
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Jo det var så jag försökte, men fjädern trycker ut kamhylsan som i sin tur trycker ut kilen. Försökte lägga lite fett på kilen för att den skulle sitta kvar bättre men den gled bara ut ännu lättare då Men som sagt det kanske tar 80 försök men nog vet jag jag får dit grejorna till slutSouth Hill Custom skrev:Om det är en lös kamhylsa+fjäder så får man montera dom på vevaxeln innan man sätter dit kilen & sen dit med svänghjulet.
Ikväll kom jag också på varför jag inte fick nån ström från laddspolen... Och det var väl inte speciellt smart. Jag är 99% säker på att multimätaren stod på likström och vi kollade aldrig med nåt annat
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Det löste sig idag efter endast 2 försök! Ides inte hålla på gorma så jag kom på ett litet trix som jag kan dela med mig
Tog en bit ganska stadig men böjbar ståltråd som jag hakade in i en ögla som fanns i kamhylsan, sen satte jag fast tråden bakom en av skruvarna till laddspolen, då håller man fjädern spännd och ligger den inte och trycker ur kilen. Man får låta den sticka ut en bit för att det ska vara enkelt att få ur den sen.. Sen är det bara lägga dit kilen, knacka dit svänghjulet så man iaf får på muttern, sen kan man lossa skruven till laddspolen genom nån av hålen i svänghjulet, plocka bort tråden, lägga kammen på rätt plats, och sen är det bara skruva åt allt och se glad ut för att man har besparat sig själv mycket irritation och tid
Såhär typ
Nåja, tänkte att jag skulle kolla om allting fortfarende fungerade med nya tändspolarna osv så jag gjorde några provstart. Har inte fått nån ny fjäder till startapparatet så det var lite besvärligt att få den att greppa men jag lyckades starta den 2 ggr. Den låter ännu fränare nu när avgassystemet inte läcker och verkar gå bättre också tack vare nya tändningsprylarna, men svårt å säga eftersom jag inte har haft igång den mer än några sek.
Sen passade jag på att ha multimetern inkopplad den här gången för att kolla växelström, och fick upp den i 10,nånting volt i dom få sekunderna den var igång så det ser ju ut att fungera fint!
Tog en bit ganska stadig men böjbar ståltråd som jag hakade in i en ögla som fanns i kamhylsan, sen satte jag fast tråden bakom en av skruvarna till laddspolen, då håller man fjädern spännd och ligger den inte och trycker ur kilen. Man får låta den sticka ut en bit för att det ska vara enkelt att få ur den sen.. Sen är det bara lägga dit kilen, knacka dit svänghjulet så man iaf får på muttern, sen kan man lossa skruven till laddspolen genom nån av hålen i svänghjulet, plocka bort tråden, lägga kammen på rätt plats, och sen är det bara skruva åt allt och se glad ut för att man har besparat sig själv mycket irritation och tid
Såhär typ
Nåja, tänkte att jag skulle kolla om allting fortfarende fungerade med nya tändspolarna osv så jag gjorde några provstart. Har inte fått nån ny fjäder till startapparatet så det var lite besvärligt att få den att greppa men jag lyckades starta den 2 ggr. Den låter ännu fränare nu när avgassystemet inte läcker och verkar gå bättre också tack vare nya tändningsprylarna, men svårt å säga eftersom jag inte har haft igång den mer än några sek.
Sen passade jag på att ha multimetern inkopplad den här gången för att kolla växelström, och fick upp den i 10,nånting volt i dom få sekunderna den var igång så det ser ju ut att fungera fint!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Behöver lite råd nu Som synes på några bilder så är insidan på sekundärvariatorn inte så fräsch, lite smårostig och ojämn/knottrig så det måste jag ju göra nånting åt..
Vad ska man göra? Slipa eller blästra?
Blästrar man så lär man få ordentlig mycket grepp på remmen iaf, men jag undrar om det inte blir för mycket så man sliter sönder remmen direkt?
Vad ska man göra? Slipa eller blästra?
Blästrar man så lär man få ordentlig mycket grepp på remmen iaf, men jag undrar om det inte blir för mycket så man sliter sönder remmen direkt?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
ja du , jag skulle nog ta isär och försöka glasblästra, eller med olivin bläster , för att inte förstöra den någolunda jämna yta som finns kvar, sen skulle jag polera med maskin.. till att börja med, annnars skulle jag nog försöka spänna upp variator halvan i en svarv och nöta med slipduk, grov sen finkornigt, det är vad jag kommer på
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Idag har jag varit någorlunda duktig igen
Började med att kapa upp huven... Mindre än så gick inte för motorn tog i överallt, den tar fortfarende i lite grann vid fläkten.
Sen var det dags att tillverka styrhållar grejen, vad man nu ska kalla det
Det har sina fördelar att ha en gammal affär som garage, det finns lite affärs-skrot kvar i källaren så hållaren blev sponsrad av Chiquita. Rören hade samma diameter som Alpinens rör.
Det börjar likna nåt
Och så en bit från Elanen ovanpå, annars känndes det som att jag använde delar från för få olika saker Så nu är det Elan, Alpine och Chiquita, och så en Toyota dämpare Måste bara hitta nån Volvo del som man kan använda nånstans nu
Börjar nästan likna en skoter igen
Huven fick jag kapa lite till annars gick den inte att stänga på vänster sidan.
Det var allt för idag Helt nöjd, det verkar då sitta stadig iaf.
Började med att kapa upp huven... Mindre än så gick inte för motorn tog i överallt, den tar fortfarende i lite grann vid fläkten.
Sen var det dags att tillverka styrhållar grejen, vad man nu ska kalla det
Det har sina fördelar att ha en gammal affär som garage, det finns lite affärs-skrot kvar i källaren så hållaren blev sponsrad av Chiquita. Rören hade samma diameter som Alpinens rör.
Det börjar likna nåt
Och så en bit från Elanen ovanpå, annars känndes det som att jag använde delar från för få olika saker Så nu är det Elan, Alpine och Chiquita, och så en Toyota dämpare Måste bara hitta nån Volvo del som man kan använda nånstans nu
Börjar nästan likna en skoter igen
Huven fick jag kapa lite till annars gick den inte att stänga på vänster sidan.
Det var allt för idag Helt nöjd, det verkar då sitta stadig iaf.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Blev ju rigtigt bra det där, men du tror inte att det kommer att gå varm, huven kan ju inte vara mer än ca:3cm från fläkthuset, osså då du har ljuddämparen just under, blir det då värkligen rotax sjukan. Eller det är nått du ska fixa till senare, för jag har haft några rigtiga haverier pågrund av det där.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Avgasbandage är redan på väg hit för att undvika överhettning pga avgassystemetSm-x skrev:Blev ju rigtigt bra det där, men du tror inte att det kommer att gå varm, huven kan ju inte vara mer än ca:3cm från fläkthuset, osså då du har ljuddämparen just under, blir det då värkligen rotax sjukan. Eller det är nått du ska fixa till senare, för jag har haft några rigtiga haverier pågrund av det där.
Och så tänker jag setta ett stort luftgaller på sidan vid fläkten, men jag hittar inga galler som är gjorda i plast och som har rätt mått, nån som vet var dom kan gå å köpa? Ska vara ganska stor kanske 25x35 eller nåt därikring.
Letar efter nått sånt här, som sitter på sidan alltså.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Hittade några galler nu, inte riktig rätt storlek och inte speciellt snygg heller men det lär då komma in friskluft iaf, beställde 2 st
http://www.bataccenten.se/db/db.pl?artn ... _vara.html
http://www.bataccenten.se/db/db.pl?artn ... _vara.html
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Idag var det bara att strippa bort allt igen och börja med få dit mattan och drivaxeln. Vände skotern upp o ner och upptäckte genast en massa sprickor så det betydde spricklagning istället för att montera grejer
Imorgon ska det slipas och lackas så det inte rostar bort så på första provsvängen
Nåja, jag hann iaf byta ena kullagret och packboxen på drivaxeln, den andra verkar vara fräsch så den skiter jag i att byta, får dessutom inte loss den ändå
Mums.
Mycket bättre.
Sen var jag less på 640:n så det blir en sån här istället (nä, det är en B28 som ska in i 265:an efter lite fix)
Annars hände det inte så mycket, men det var nära att jag kapade allt i små bitar för jag vart så irriterat på skiten!
Den låg upp o ner på en pall och låg så fin där, sen efter jag hade hållt på med sprickorna ett tag fick den bara för sig att börja rasa ner hela tiden, och vägrade ligga kvar hur jag än gjorde, man blir ju vansinnig. Sen dök det bara upp mer o mer sprickor men men vi får väl se hur länge den håller, ett annat chassi ska väl inte vara omöjlig att få tag i och på den fronten har jag ju inte behövt göra så mycket.
Imorgon ska det slipas och lackas så det inte rostar bort så på första provsvängen
Nåja, jag hann iaf byta ena kullagret och packboxen på drivaxeln, den andra verkar vara fräsch så den skiter jag i att byta, får dessutom inte loss den ändå
Mums.
Mycket bättre.
Sen var jag less på 640:n så det blir en sån här istället (nä, det är en B28 som ska in i 265:an efter lite fix)
Annars hände det inte så mycket, men det var nära att jag kapade allt i små bitar för jag vart så irriterat på skiten!
Den låg upp o ner på en pall och låg så fin där, sen efter jag hade hållt på med sprickorna ett tag fick den bara för sig att börja rasa ner hela tiden, och vägrade ligga kvar hur jag än gjorde, man blir ju vansinnig. Sen dök det bara upp mer o mer sprickor men men vi får väl se hur länge den håller, ett annat chassi ska väl inte vara omöjlig att få tag i och på den fronten har jag ju inte behövt göra så mycket.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Nu har jag fått dit mattan och alla axlar Dock var jag något dum i huvudet, för jag glömde sätta dit drevet på drivaxeln, men förhoppningsvis kommer jag lyckas pilla dit den utan att behöva riva bort allt igen.
När jag kom på det där så fick det räcka för idag, då blev jag som lite trött på mig själv
När jag kom på det där så fick det räcka för idag, då blev jag som lite trött på mig själv
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Nu jävlar börjar det då närma sig!
Första projektet var att få ur drivaxeln igen och sen montera tillbaks den igen, den här gången utan att glömma nedre drevet och kedjan Fick plocka lös hela mattan igen men det var bara att bita ihop och få det gjort.
Breddningen på skidorna åkte också bort, var för mycket glapp i skidorna med spacerplattorna på.
Sen monterade jag sekundären och tanken..
Räcket fick sig lite lack så den inte rostar bort. Orkade inte vara så noga, bara den inte rostar bort på en gång.. Jag får jag göra det lite seriösare sen.
Sakta men säkert börjar delarna trilla på plats..
Långbulten som håller kedjehuset blev jävlar som ny efter ca 5 minuter i elektrolytbad, den var både rostig och ordentlig skitig innan
Nu måste jag bara hitta på nåt sätt att sätta fast den för det är omgjort på nåt vis.. Men det löser sig
Och så 2 sista bilder
Skulle också montera bromsen men det ser ut som att jag måste plocka lös sekundären igen för jag får då inte dit bromsklossen. Så det blir ett projekt för imorgon kanske.
Så det som återstår är väl inte så mycket egentligen
- Få dit bromsen
- Fixa fäste för dämparen (väntar på avgasbandaget)
- Sätta dit den nya fjädern i startapparatet, har fortfarende inte fått repsatsen
- Få dit nån form av dyna
- Fixa baklyse
- Dra lite sladdar, slangar, vajrar
- Och så justera och dra åt diverse saker
- Olja i kedjehuset, bränsle i tanken, och ut på en provsväng
Första projektet var att få ur drivaxeln igen och sen montera tillbaks den igen, den här gången utan att glömma nedre drevet och kedjan Fick plocka lös hela mattan igen men det var bara att bita ihop och få det gjort.
Breddningen på skidorna åkte också bort, var för mycket glapp i skidorna med spacerplattorna på.
Sen monterade jag sekundären och tanken..
Räcket fick sig lite lack så den inte rostar bort. Orkade inte vara så noga, bara den inte rostar bort på en gång.. Jag får jag göra det lite seriösare sen.
Sakta men säkert börjar delarna trilla på plats..
Långbulten som håller kedjehuset blev jävlar som ny efter ca 5 minuter i elektrolytbad, den var både rostig och ordentlig skitig innan
Nu måste jag bara hitta på nåt sätt att sätta fast den för det är omgjort på nåt vis.. Men det löser sig
Och så 2 sista bilder
Skulle också montera bromsen men det ser ut som att jag måste plocka lös sekundären igen för jag får då inte dit bromsklossen. Så det blir ett projekt för imorgon kanske.
Så det som återstår är väl inte så mycket egentligen
- Få dit bromsen
- Fixa fäste för dämparen (väntar på avgasbandaget)
- Sätta dit den nya fjädern i startapparatet, har fortfarende inte fått repsatsen
- Få dit nån form av dyna
- Fixa baklyse
- Dra lite sladdar, slangar, vajrar
- Och så justera och dra åt diverse saker
- Olja i kedjehuset, bränsle i tanken, och ut på en provsväng
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Kommentarer är f.ö välkomna
Eller väntar ni på en film med första provsvängen?
Eller väntar ni på en film med första provsvängen?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Okej, men då skiter jag i att uppdatera till dess då Nä men det känns som inte så motiverande att lägga upp bilder och skriva info när 50 pers läser och ingen säger nåt. Fast jag kanske skriver för mycket så det finns ingenting att fråga eller anmärka påGunnar skrev:Fränt bygge men jag väntar som sakt på filmen från första provturen....
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½