Yamaha EX500
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna
annars så verkar du ju jobba på ganska friskt
annars så verkar du ju jobba på ganska friskt
"Hellre pipa och portat i skogen..
Än pippad och portad på krogen."
Än pippad och portad på krogen."
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
haha... jo de går inte att ligga på soffan om man ska vara me och lekahojen skrev:Fan Gunnar du är ju som en Duracell kanin, vad du jobbar
nja, huven är inte så tung. är bara 2varv me 300matta, jag kan väga den sen när den är klar.dannyboy skrev:Hej gunnar, har du tänkt använda huven eller gjuta av en ny? , ser tung ut.
Har du kvar rc-kattan??
Japp, RC katta finns kvar...
hehe, jo dom ser stora ut men är bara 38orCerez skrev:är ju lite manligt när fuggarna ser lika stor ut som cylindrarna
annars så verkar du ju jobba på ganska friskt
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Fasen va läckert!
Yamaha exciter 570 sx 1993
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
tack Koffe... ja me lite tur så kanske den går fort också
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Fan du är kung! Följer med spänning, tror du kommer att lyckas bra!!! som vanligt imponerad över dina projekt!
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Tackar! hehe, ja vi får se hur den kommer att gå.. Har problem me att få dit några toppar som funkar just nu
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
De här ser ju riktig elakt ut, bra jobbat
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
hur är blocket då ?
"Hellre pipa och portat i skogen..
Än pippad och portad på krogen."
Än pippad och portad på krogen."
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
haha, jo de är kanske de som är grejen för en yamaha motor för att den ska gå som en skollad råttaFunnyCar skrev:Hur var det nu... skulle man inte åka med fullflytande vev
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Blocket ser okej ut men jag har bytt block nu så vi får se hur det går...Cerez skrev:hur är blocket då ?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Ta och svetsa veven
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jo de blir de men inte nu, finns inte tid över till sånt i veckan... som vanligt så tokskruvar man veckan före räjs.spider66 skrev:Ta och svetsa veven
Om man får ut 65-70hk som den är nu så ska den hålla (skumt att den inte höll för 50hk sist, kanske inte tycker om startmattor) men dubblar man effekten som det är tänkt i framtiden så kommer veven att bli som en skruvmakaron..
Så svetsa blir det senare.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Har du balanserat primär Variatorn?Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
Yamaha SRX 440E-81
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
nä inte de heller,de blir också nästa steg... Den är ju made in USA så den kan säkert vara obalansSRX8R9 skrev:Har du balanserat primär Variatorn?Gunnar skrev:jaha, mätte upp vevaxeln igen bara för att se hur den mår.... jodå den har gått tillbaka som den var före jag rikta den.
Hur kan de bli så? har ju kör lungt och inga övervarv..
Så de blir att rikta den igen
jag tänkte testa "SX piston cut" de blir intressant att se hur de funkar...
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?
svart å gult
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
hörru de blir som problem när det är kona på variatorn..
balansera veven med stakar och kolvar skulle sitta fint men vem gör sånt?
balansera veven med stakar och kolvar skulle sitta fint men vem gör sånt?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Sonofsnowman
- Sponsor medlem
- Inlägg: 121
- Blev medlem: 07 jan 2011, 20:21
- Ort: Ö-vik
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
Hej!sleed skrev: Brukar man balansera vevaxlar å variatorer statiskt eller sätter man upp i nån balanseringsmaskin som kör dynamiskt?
Ta kontakt med Patrik Forsberg, (PF Engineering i Ö-vik), han har balanseringsmaskin och kan i alla fall balansera variatorerna dynamiskt!
(Veven med stakar och kolvar går han nog emellertid bet på.)
Tel nummer till Patrik: 070-3630197
mvh
/K-G
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Yamaha EX 440 från skogsvrak till EX500
jag har kontakter till att balansera en variator men en vev skulle va intressant
har dock aldrig sett nån som gör de till en 2t
har dock aldrig sett nån som gör de till en 2t
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74